Okej, såhär är det..
Jag och min man flyttade in i våran nuvarande lägenhet 2008, en 2a på 2a våningen av ett trevåningshus med två lägenheter på varje våning. Allt va frid och fröjd, trevliga grannar och lungt område.. Fram tills det att grannen ovanför blev haffad av polisen för drogmissbruk
(2011), det va värsta polisrassian i trapphuset med beväpnade poliser som slog in grannens dörr. Efter det så stog lägenheten tom tills dom renoverat och lagat ytterdörren
Vi fick en vi fick en ny granne..
Redan första kvällen när den nya grannen
(en gubbjävel på ca 60 år) flyttat in så började han klampa utav helvete i golvet
(vårat tak), vi brydde oss inte mer om det utan tänkte att det var väl bara en tillfällighet.. Ack så fel vi hade..
Han gick runt varje dag och klampade med fötterna allt han orkade i golvet, slå och banka i väggarna och smälla i dörrar nästan hela dagarna. Efter några dagar började han hålla på även på nätterna, så vi inte kunde sova.. Han la arga lappar i vårat brevinkast som en jävla barnunge, där han klagade på att
vi stör och väsnas
. Min man gick upp till honom och förklarade
(i trevlig och normal saltalston) att det kan inte vara vi som stör eftersom vi låg och försökte sova.
Natten där på är det samma visa igen, och ett antal nätter framöver.. Vi börjar nu bli måttligt irriterade på gubbjäveln och min man går upp och försöker säga åt honom att sluta, med en lite hårdare ton.. Men det hjälper inte, han fortsätter klampa, banka, slå i väggar och smälla i dörrar både på nätterna och dagarna, ibland låter det även som att han diskar i badkaret
.. Nu har han slutat öppna dörren över huvud tagen när min man går upp för att be honom sluta, han är troligtvis rädd för min man då han skällde ganska rejält på honom en gång. Jag som är otroligt lättväckt började sova med öronproppar, men det hjälpte inte speciellt mycket.
En gång när vi va på väg att gå och lägga oss, klockan var väl runt 01.30, så hörde vi något i trappuppgången, jag som är lite mörkrädd fick ju lov att kolla i dörrögat så att det inte var något skumt.. Då ser jag honom stå där i mörkret och bara glor på våran dörr.. han står där kanske tio minuter, sen går han upp till sig. Det va riktigt obehagligt
Gubbjäveln började även gå till bovärden och klaga på både oss och andra grannar om precis allt..
En annan granne brukar ställa sin soppåse utanför sin dörr för att inte glömma att slänga den, ser Gubbjäveln det så häller han ut dennes sopor i hela trapphuset och går sen och klagar på att det luktar och ligger sopor överallt. Grannen mitt emot honom har en hund och två katter, gubbjäveln klagar på att det luktar kattkiss och beskyller henne för djurplågeri. Jag har själv varit uppe hos henne flera gånger, och det luktar inte alls varken i trappuppgången eller i lägenheten. Hon har även en treårig son som hade sitt rum vägg i vägg med Gubbjävelns badrum, den lilla pojken blev såklart vettskrämd när Gubben började härja på nätterna och slå i väggarna. Hon har nu bytt rum med honom, så att han förhoppningsvis kan få sova någolunda.
Ännu ett annat par som bor under oss är afrikaner, och dom har fått utstå en jäkla massa rasistiska och kränkande kommentarer från Gubbjäveln, i form av lappar som han lägger i brevinkastet, eftersom han tydligen inte vågar prata med någon av oss andra grannar.
Både vi och grannarna vägg i vägg med honom
(på båda sidorna), till och med dom under oss, har anmält honom till både bovärden och störningsjouren. Dessvärre är våran bovärd en jäkla mes och vågar inte ta konflikter med gubbjäveln. Bovärden säger bara "Ta inga konflikter med honom så kanske han tröttnar.."
Ett par grannar har redan flyttat på grund av honom, dom anmälde honom varje gång precis som vi, men efter ett par år utan att lyckats få frid i huset på nätterna så gav dom upp och drog..
Vi är fruktansvärt trötta på honom nu, vi anmäler honom till både bovärd och störningsjour varje gång han håller på, men det hjälper ju inte.. han är ett riktigt jävla troll!
Vad ska vi göra? Några råd?