2015-07-15, 18:00
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Dr rk den kommunala sjlvstndigheten.

Det r tydligen fullt verallt, men, finns det hjrterum s finns det stjrterum.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ko...ommande-barn-1

Yassin har kommit till Sverige via Somalia vad r det fr jvla sprkbruk? Han har kommit Frn Somalia via Italien och en rad andra lnder.
Citera
2015-07-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
dags fr de rika och invandrarbefriade omrdena i och omkring Stockholm att ppna sina hjrtan!
Gissar p att antalet FP, MP och V-rster minskar lika mycket som SDs kar om berikningen blir tillrckligt stor i dessa etniskt vita enklaver.
Jag tror att Stockholms kommun kommer att kpa eller bta sig fri. Hur fan ska de uppbringa boenden p en plats dr folk tar ln p 2 miljoner fr att f bo i en pappkartong p Folkungagatans trottoar? Sexsiffrigt antal personer str i k fr att f komma in, mnga har kat i evigheter, ska de bli passerade av en VIP-k av somalier och afghaner som varit i Sverige ett par dagar?
Citera
2015-07-15, 18:15
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
dags fr de rika och invandrarbefriade omrdena i och omkring Stockholm att ppna sina hjrtan!
Gissar p att antalet FP, MP och V-rster minskar lika mycket som SDs kar om berikningen blir tillrckligt stor i dessa etniskt vita enklaver.

Du har uppenbarligen aldrig varit i Stockholm. Hr finns minst 500 000 som r fdda utomlands. De invandringsbefriade omrden r mycket f.
Men rikemanskommunerna har vlbrgade invandrare som kommit sig upp i samhllet. De smlter in p ett annat stt n miljon program omrdenas analfabetiska bidragstagare. M
Citera
2015-07-15, 18:17
Medlem
Sqeptisks avatar
Som vanligt frvntas "ngon annan" tcka upp fr korkade politikers misstag. Skert inget kul att vara kommunal tjnsteman dessa dagar. . Tyvrr!
Citera
2015-07-15, 18:19
Medlem
Politikerna har tappat kontrollen.

Frgan r nr DU tnker gra ngot t det?
Citera
2015-07-15, 18:22
Moderator
Meijis avatar
Det blir de hr kommunera plus "kommun som personen frst kommer i kontakt med en myndighet", som kommer att drabbas mest (nr/om andra kommuner tackar nej).

"Idag finns nio stycken ankomstkommuner dr Migrationsverket har kontor och ensamkommande barn kan anska om asyl: Malm, Sigtuna, Solna, Mlndal, rebro, Skellefte, Norrkping, Gvle och Ume. Alla kommuner kan dock bli ankomstkommuner, detta beror helt enkelt p i vilken kommun som personen frst kommer i kontakt med en myndighet. " (texten r frn 2012)

http://www.migrationsinfo.se/nyhetsa...-och-ungdomar/
Citera
2015-07-15, 18:23
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag tror att Stockholms kommun kommer att kpa eller bta sig fri. Hur fan ska de uppbringa boenden p en plats dr folk tar ln p 2 miljoner fr att f bo i en pappkartong p Folkungagatans trottoar? Sexsiffrigt antal personer str i k fr att f komma in, mnga har kat i evigheter, ska de bli passerade av en VIP-k av somalier och afghaner som varit i Sverige ett par dagar?

Just vad de ska, om du inte har fattat det redan. Somaliska och afghanska pojkar har ju ett unikt mnniskovrde som mste tas om hand.
De behver och mste f allt serverat p guldfat, kostnaden r oviktig.
Dessa mtliga sm mnniskoplantor mste vrdas mt s att de blir riktigt starka och modiga talibaner/Is krigare.
Citera
2015-07-15, 18:28
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Tror du verkligen huvudstadens invandrarvnliga fruntimmersregering vgar 'obstruera' s?
Man har ju mark s det fr vl bli barackstder ngonstans - om nu inte barn krver extra hg standard... Det byggs ju inte s mycket s det kanske finns lite oanvnda risiga byggbaracker lagrade ngonstans.
Men som du sger, med tanke p prislget kommer det att upplevas vldigt provokativt med frtur.
F.. undrar jag hur man avgr om "barnen" r under 18, det vimlar skert av 19 o 20-ringar bland 'barnen'. Eller tror sig ngon lkare kunna avgra det gm sitt stetoskop? Kollar man rsringar likt trden kanske..?
Senast redigerad av Sveamusseland 2015-07-15 kl. 18:32.
Citera
2015-07-15, 18:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveamusseland
F.. undrar jag hur man avgr om "barnen" r under 18, det vimlar skert av 19 o 20-ringar bland 'barnen'. Eller tror sig ngon lkare kunna avgra det gm sitt stetoskop? Kollar man rsringar likt trden kanske..?

I andra lnder grs medicinska ldersbedmninga av tnder och hnder (rtg)

I Sverige frgar man bara det pstdda barnet, hur gammalt det r.

https://meritwager.wordpress.com/201...-det-omojligt/
Citera
2015-07-15, 18:42
Medlem
Arkiaters avatar
Vad hnder om kommunerna inte kan uppbringa tillrckligt mnga bostder t de ensamkommande?
Citera
2015-07-15, 18:45
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Vljarna r i hgsta grad ansvariga fr vad de rstar p- om politiker r idioter och folk ND rstar p dessa...vilka r d strst idioter?

Byfnen eller de som tycker att byfnen borde vara ledare?

7 partier str fast vid skyhg invandring, alla vet detta, alla vet konsekvenserna- s varken kommunpolitiker eller vljare ska vara utan ansvar!! Och de som mot frmodan inte vet...ska dom verkligen klaga? Gr lxan eller ta konsekvensen, anser jag.

.Om man inte vet, kan eller orkar stta sig in i politik...tja, skyll dig sjlv, helt enkelt.

Ja, du har rtt i att jag skrev i affekt, jag r bde cynisk, uppgiven och arg- och kastat in handduken helt dessutom. Jag ser p Svensken som ett brkande fr, som vallas hit och dit av en efterbliven fraherde- ngra fr brker av frtvivlan, de ser vart det barkar hn men lmnar nd inte flocken, trots att fraherden leder de mot ett stup, lallandes i sin egna efterblivna verklighet..

Svensken fr det dom frtjnar!

Hller helt med - kudos till dig. Fegsvensken, som ord, kommer snart finnas i SAOL... lskade Sverige en gng, nu r bara minnen frn det ljuva 70- och 80-talen kvar - en demografi som tagen ur en skrckfilm...

Vila i frid, Moder Svea!
Citera
2015-07-15, 18:45
Medlem
JAG VILL INTE LGGA MINA SKATTEPENGAR P 25-RIGA SKGGBARN!!
Kan inte detta vansinne sluta nu. Snlla... Sluta!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in