2015-08-02, 22:04
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Ja du, den terrassen går inte av för hackor.

Kommer du ihåg hur stor prislappen var på den?

Nej, jag såg den aldrig förra gången den postades. Har varit på semester så jag har en del luckor i den här tråden, så jag hade faktiskt inte sett den förut. Jag vet inte... Vad kan den ha legat på? 170kvm... 15? Jag tycker ofta att lägenheter i Gamla stan ligger något lägre i pris än vad man kan tro. I och för sig tycker jag inte att det brukar vara särskilt attraktivt, det här var dock ett rätt lysande undantag. En rätt välplanerad lägenhet, snyggt utförd och som sagt terrassen.
Citera
2015-08-03, 08:07
Medlem
happyjoys avatar
Fin huvudbyggnad men hur i helvete fick de bygglov för en sådan styggelse till annex?
http://valvet.se/objektbeskrivning/4...L7358R/bilder/
Citera
2015-08-03, 09:28
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Fin huvudbyggnad men hur i helvete fick de bygglov för en sådan styggelse till annex?
http://valvet.se/objektbeskrivning/4...L7358R/bilder/

Det är kanske inte planlagt område, då brukar det inte vara så noga.
Citera
2015-08-03, 13:34
Medlem
Plottriga hem har vi sett en del i tråden och detta hem hör inte till de värsta, visste inte riktigt om jag skulle posta det men varför inte...speglar i taket i badrummet och egen pissoar för mannen i huset, plus lite plotter att ögna igenom kan vara kul.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-6r...igen-4-7866555
Citera
2015-08-03, 14:27
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Det är kanske inte planlagt område, då brukar det inte vara så noga.

Mitt i centrala Hittarp! Jag kan berätta roliga historier om underliga bygglov där men avstår. De döda skall vila i frid.
Citera
2015-08-03, 18:21
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Plottriga hem har vi sett en del i tråden och detta hem hör inte till de värsta, visste inte riktigt om jag skulle posta det men varför inte...speglar i taket i badrummet och egen pissoar för mannen i huset, plus lite plotter att ögna igenom kan vara kul.

Huga, det är efter att ha sett såna ställen som jag blir ännu mer "japansk". (Japaner, som ju har mycket små bostäder, brukar ha en enda vacker sak framme. Efter någon månad byter de ut den vackra saken).
Citera
2015-08-03, 19:17
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima

Kanske frugan tröttnade på att behöva ta ner toasitsen hela tiden så installerade en egen urinoal till mannen.
Citera
2015-08-03, 20:21
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Kanske frugan tröttnade på att behöva ta ner toasitsen hela tiden så installerade en egen urinoal till mannen.
Pissoaren var ju guld, en sådan vill jag också ha
Citera
2015-08-03, 21:45
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Pissoaren var ju guld, en sådan vill jag också ha

Inte jag, det sista jag vill ha i badrummet är en air av offentlig toalett. Även om man rengör ordentligt skulle det alltid kännas sunkigt.
Citera
2015-08-03, 21:50
Medlem
emaptis avatar
Är det en tavla som sitter ovanför pissoaren som dessutom föreställer en man som pissar i en pissoar? Och en bild på ett badkar i fönstret... Det kanske skulle vara intressant att gå runt och se detaljer i det huset.

Riktigt hemskt med helvitt och megaplotter.
Senast redigerad av emapti 2015-08-03 kl. 21:53.
Citera
2015-08-04, 07:03
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Är det en tavla som sitter ovanför pissoaren som dessutom föreställer en man som pissar i en pissoar? Och en bild på ett badkar i fönstret... Det kanske skulle vara intressant att gå runt och se detaljer i det huset.

Riktigt hemskt med helvitt och megaplotter.
Håller med, det var ingen bra kombination. Jag blev nästan yr i huvudet. Det är nog svårt att få det snyggt med så mycket plotter men om man nu ska ha en massa kopparkärl och liknande passar det nog bättre med en mörkare vägg. Och till vitt hellre ett par rejäla färgstarka grejer hellre än en massa småkrafs.

Har nog aldrig sett någon pissoar i ett hem. Håller med rotadent att det skulle kännas sunkigt (och som att man gått fel). De kanske har varsitt - ett herrum resp damrum? Uppenbart finns en kvinna i hushållet om man ser till inredningen i övrigt.
Citera
2015-08-04, 07:36
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Håller med, det var ingen bra kombination. Jag blev nästan yr i huvudet. Det är nog svårt att få det snyggt med så mycket plotter men om man nu ska ha en massa kopparkärl och liknande passar det nog bättre med en mörkare vägg. Och till vitt hellre ett par rejäla färgstarka grejer hellre än en massa småkrafs.

Kolla in högarna av inredningstidningar som tanta staplat i vardagsrummet... Säger väl allt. Hon läser och apar efter (och det är ju knappast de bättre inredningsmagasinen hon tycks läsa). I en vag liten förhoppning trodde jag att shabby chic trenden var över, men tydligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in