Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-07, 22:44
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Jaha så det är ok att använda bilden på den döde ungen för att maten inte är väl tillagad?

Jag har inte sett detta, och om de nu har använt bilden, så tror jag inte att du vill vara i deras skor. Du måste försöka sätta dig in i hur det är att ha lämnat allt, det är inte okej att förutsätta att varenda en som söker sig hit gör det på "falska" grunder. För övrigt är det så att de flesta i Sverige, dock inte alla tyvärr, som har det så bra att de aldrig skulle komma på tanken att fotvandra och riskera livet för ett bättre liv.

Det är inte okej med nätforum som sprider hat, tyvärr stöder jag indirekt detta genom att delta här. Synd.
Citera
2015-10-07, 22:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Jag har inte sett detta, och om de nu har använt bilden, så tror jag inte att du vill vara i deras skor. Du måste försöka sätta dig in i hur det är att ha lämnat allt, det är inte okej att förutsätta att varenda en som söker sig hit gör det på "falska" grunder. För övrigt är det så att de flesta i Sverige, dock inte alla tyvärr, som har det så bra att de aldrig skulle komma på tanken att fotvandra och riskera livet för ett bättre liv.

Det är inte okej med nätforum som sprider hat, tyvärr stöder jag indirekt detta genom att delta här. Synd.

Det är inte hat att yttra en åsikt, släng dig i väggen.

Jag tycker att du borde försöka sätta dig in i hur det är att få allt. En normalt utvecklad människa klagar inte om den får allt den behöver för sin överlevnad.

Det där med fotvandring tror jag är en stor myt, vi har sett media rapportera om taxiresor för sextontusen svenska spänn. Gratis tågresor, båtfärder, lastbilsåkning. Lägg ner ditt trams tycker jag, du gör dig till åtlöje med din vänsterretorik.
Citera
2015-10-07, 23:08
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Jag tycker att du borde försöka sätta dig in i hur det är att få allt. En normalt utvecklad människa klagar inte om den får allt den behöver för sin överlevnad.

Det där med fotvandring tror jag är en stor myt, vi har sett media rapportera om taxiresor för sextontusen svenska spänn. Gratis tågresor, båtfärder, lastbilsåkning. Lägg ner ditt trams tycker jag, du gör dig till åtlöje med din vänsterretorik.

Om du får rå kyckling till middag, som du inte kan äta, och sedan blir sittandes hungrig på ditt rum, efter mil och åter mil av strapatser, så är det inte särskilt konstigt om du reagerar, och kanske mer än om du kunde gå hem till ditt möblerade hus och laga till något nytt, enkelt och lätt.

Försök med empati när du läser något, så ska du se att det blir lättare att förstå de artiklar som nu kommer oss till del.

Det är många som tror att verkligheten är en myt, när den övergår deras förstånd. Många flyr till ett land de tror är bra, för det har deras vänner och släktingar tutat i dem. Tyvärr fungerar inte Sverige som det där drömlandet, för våra politiker tar inte ansvar. Skönt att vi får se det och inte bara har hatmedia att tillgå.

Med ansvar menar jag att man inte kan stänga till om maten redan klockan 17. Inte ens i fattiga samhällen gör man så, och vi svälter inte i Sverige. Vad är det för sjukt påhitt att man inte ska kunna äta något efter klockan 17? Se för katten till att ha en tekokare uppställd någonstans? Nu har jag inte sett exakt hur det ser ut på anläggningarna så klart, skulle vara intressant med ett insidesreportage. Vi betalar trots allt hiskeliga summor för att flyktingarna ska ha det okej.

Det är MINA slantar som används på detta stället, och DINA. Det går att se på detta ur många olika synvinklar… inte bara den fördömande.
Senast redigerad av IQ130 2015-10-07 kl. 23:12.
Citera
2015-10-07, 23:16
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Du måste försöka sätta dig in i hur det är att ha lämnat allt

Det är de asylsökande som måste sätta sig in hur det är i verkligheten. Situationen är, som alla vet, ansträngd i Sverige och då är man tacksam för att ha fått förmånen att komma till Sverige och erhålla mat och husrum på en herrgård. Eller hade de föredragit att bo på en pråm guppandes ute i vattnet kanske?

Citat:
Det är inte okej med nätforum som sprider hat, tyvärr stöder jag indirekt detta genom att delta här.

Vilket näthat? De allra flesta skriver normala inlägg där man framför argument för sin ståndpunkt. Om du tycker att ditt deltagande här på forumet är allt för påfrestande så föreslår jag att du loggar ut för gott.
Citera
2015-10-07, 23:26
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
Vi är uppe i en kris, och gör det bästa vi kan i denna situation. Herrgården dom bor på ser väldigt fin ut. Och tacken för det blir protester, med bilder på den döda lilla pojken. Det är så jävla osmakligt av dom att jag inte finner ord för det.

- Det är rent äckligt hur asylsökarna utnyttjar bilden på den döda pojken. Dessvärre begriper asylsökarna inte själva hur motbjudande deras beteende är.

Deras agerande bevisar hur rutten på djupet deras mentalitet är. Dessa asylsökare
att deras mentalitet är såpass, att dom aldrig kommer att kunna passa in i Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Varför de använder en bild på en död pojke för att få igenom helt absurda krav. Varför de tror sig kunna ställa krav överhuvudtaget.

- Asylsökarna försöker skaffa prestige genom att vinna konflikter. För att kunna vinna konflikter, så måste dom först på något sätt skapa en konflikt. Förevändningarna för konflikten kan handla om löjliga saker, såsom att betjänterna inte städar tillräckligt bra, vilket tvingar asylsökarna att städa sina egna toaletter.

När konflikten väl har uppstått, så är dessa utlänningar experter på att snabbt trappa upp konflikten, med hets och dramatik. Bilderna på den döda pojken är en del av denna smaklösa dramatisering.

Samma mönster med bråk upprepas på varenda plats som bebos av dessa problem-etniciteter. Det gör sak samma om det är i Malmö, Paris eller Syrien. Problemet sitter i problemfolken själva, inte det omgivande samhället.
Citera
2015-10-07, 23:28
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Instämmer till 100%.
Citat:
Om du får rå kyckling till middag, som du inte kan äta, och sedan blir sittandes hungrig på ditt rum, efter mil och åter mil av strapatser, så är det inte särskilt konstigt om du reagerar, och kanske mer än om du kunde gå hem till ditt möblerade hus och laga till något nytt, enkelt och lätt.

Försök med empati när du läser något, så ska du se att det blir lättare att förstå de artiklar som nu kommer oss till del.

Det är många som tror att verkligheten är en myt, när den övergår deras förstånd. Många flyr till ett land de tror är bra, för det har deras vänner och släktingar tutat i dem. Tyvärr fungerar inte Sverige som det där drömlandet, för våra politiker tar inte ansvar. Skönt att vi får se det och inte bara har hatmedia att tillgå.

Med ansvar menar jag att man inte kan stänga till om maten redan klockan 17. Inte ens i fattiga samhällen gör man så, och vi svälter inte i Sverige. Vad är det för sjukt påhitt att man inte ska kunna äta något efter klockan 17? Se för katten till att ha en tekokare uppställd någonstans? Nu har jag inte sett exakt hur det ser ut på anläggningarna så klart, skulle vara intressant med ett insidesreportage. Vi betalar trots allt hiskeliga summor för att flyktingarna ska ha det okej.

Det är MINA slantar som används på detta stället, och DINA. Det går att se på detta ur många olika synvinklar… inte bara den fördömande.
(min fetning)
Och du tycker alltså att vi svenskar, samt våra politiker, skall gör allt vi kan för att flyktingarna få den standarden som dom har drömt, och fått itutat i sig om att det är här i Sverige? Det är inte bättre att dom nöjer sig med att dom kommit till ett land som har den mest generösa flyktingpolitiken som det redan är? Du tror inte att flyktingarna som istället har hamnat i fattiga länder i Europa skulle jubla om dom istället hade hamnat här och fått bo på 4-stjärniga pensionat? Trots att dom inte kunnat koka sitt eget te?
Citera
2015-10-07, 23:28
Medlem
Citat:

Vad du eller flyktingarna tycker är oväsentligt för nyliberalerna som ser sin chans att tjäna grova pengar på detta. Att det sen uppförts regler kan ju bero på att man vill motverka kaos men mer troligt att en extra nattmacka skulle resultera i mindre vinst.

Ger man en en nattmacka så kommer ju alla vilja ha det. Uj vad det skulle kosta liksom.

Bara moderater som visar medmänsklighet på sitt sätt. Genom att hålla intäkterna höga och utgifterna låga.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2015-10-07 kl. 23:31.
Citera
2015-10-07, 23:36
Medlem
RickardXXIIIs avatar
De kommer hit och får allt, precis allt, serverat. Ändå gnäller dom.
Citera
2015-10-08, 10:13
Medlem
MADs avatar
Citat:

Vem ställer till med demonstrationer för att man fått rå kyckling en gång?
Det är inte proportionerligt för fem öre.
Problemet är alla dessa rykten som går utomlands om Sverige som det förlovande landet. Sen när ryktet inte lever upp till förväntningarna blir det problem.
Sen är det klart att de kan äta något, det är ju bara att trava iväg till närmaste butik och köpa lite bröd.
Det råder ju inte hungersnöd.
Citera
2015-10-08, 10:34
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Vem ställer till med demonstrationer för att man fått rå kyckling en gång?
Det är inte proportionerligt för fem öre.
Problemet är alla dessa rykten som går utomlands om Sverige som det förlovande landet. Sen när ryktet inte lever upp till förväntningarna blir det problem.
Sen är det klart att de kan äta något, det är ju bara att trava iväg till närmaste butik och köpa lite bröd.
Det råder ju inte hungersnöd.

Det de här människorna varit med om, i flera år, är inte proportionerligt… om man flytt för sitt liv, vilket jag nu förutsätter eftersom vi tar emot dem som flyktingar, så måste det absolut upplevas som illa att värdarna serverar kyckling som de inte tillagat med kärlek, och som är rå. Vem vill bli magsjuk? Bättre kan Sverige. Klart att det kanske var ett misstag, och lika klart att de reagerade desperat. Betänk nu att de pratar dålig svenska, är stressade, känner sig maktlösa. Känslan av att vara maktlös är förödande för psyket. Stark negativ stress. Det beror också på hur de blivit bemötta. Kanske en axelryckning? Vi vet inte. Rasism finns lite här och var, men det behöver inte vara så heller. Jag spekulerar, försöker tänka på att det kan finnas många anledningar och att man ska förlåta, vi har ingen anledning att vara hårda mot människor här. Vad som däremot inte är okej är att fotvandra från ett ställe, som en del gör med små barn… barnen behöver nu få stanna upp...

Vi vet inte vad som hände exakt och jag tycker att det finns värre saker att fördöma, allt är relativt. Det är värre att spränga människor i bitar exempelvis, just vad många flytt från. Så, bemöt alla lite extra väl. Det är de värda.
Citera
2015-10-08, 10:43
Medlem
Passar det inte? Åk hem! Men oj, där får man inte livstidslång bidragsförsörjning.
Citera
2015-10-08, 10:51
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Vi vet inte vad som hände exakt och jag tycker att det finns värre saker att fördöma, allt är relativt. Det är värre att spränga människor i bitar exempelvis, just vad många flytt från. Så, bemöt alla lite extra väl. Det är de värda.

Har du själv låst ute dig i snöstorm med blöta kläder, inte haft mat för dagen så du har varit tvungen att ta dubbla lager smör på ditt knäckebröd och skölja ner med vatten, arbetat 22 timmar i sträck i en veckas tid och blir serverad din äckligaste någonsin rätt som tack varje dag? För har du det så vet du sedan att man inte klagar över så jävla mycket, man tar till och med två gånger av den där rätten och är jävligt glad och nöjd, det smakar till och med gott. Man klagar inte på Någonting. Jag vet inte om du är ironisk eller inte, orkar inte titta på din posthistorik just nu, men jag kan lova dig att Sverige har nog FAN bemött dem tillräckligt väl om de säger sig fly ifrån elände till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in