Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Det är inte hat att yttra en åsikt, släng dig i väggen.
Jag tycker att du borde försöka sätta dig in i hur det är att få allt. En normalt utvecklad människa klagar inte om den får allt den behöver för sin överlevnad.
Det där med fotvandring tror jag är en stor myt, vi har sett media rapportera om taxiresor för sextontusen svenska spänn. Gratis tågresor, båtfärder, lastbilsåkning. Lägg ner ditt trams tycker jag, du gör dig till åtlöje med din vänsterretorik.
Om du får rå kyckling till middag, som du inte kan äta, och sedan blir sittandes hungrig på ditt rum, efter mil och åter mil av strapatser, så är det inte särskilt konstigt om du reagerar, och kanske mer än om du kunde gå hem till ditt möblerade hus och laga till något nytt, enkelt och lätt.
Försök med empati när du läser något, så ska du se att det blir lättare att förstå de artiklar som nu kommer oss till del.
Det är många som tror att verkligheten är en myt, när den övergår deras förstånd. Många flyr till ett land de tror är bra, för det har deras vänner och släktingar tutat i dem. Tyvärr fungerar inte Sverige som det där drömlandet, för våra politiker tar inte ansvar. Skönt att vi får se det och inte bara har hatmedia att tillgå.
Med ansvar menar jag att man inte kan stänga till om maten redan klockan 17. Inte ens i fattiga samhällen gör man så, och vi svälter inte i Sverige. Vad är det för sjukt påhitt att man inte ska kunna äta något efter klockan 17? Se för katten till att ha en tekokare uppställd någonstans? Nu har jag inte sett exakt hur det ser ut på anläggningarna så klart, skulle vara intressant med ett insidesreportage. Vi betalar trots allt hiskeliga summor för att flyktingarna ska ha det okej.
Det är MINA slantar som används på detta stället, och DINA. Det går att se på detta ur många olika synvinklar… inte bara den fördömande.