2015-10-29, 13:52
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag är av samma uppfattning - brodern kommer inte att vittna. Men jag anser att han bör göra det, det är en annan sak.

Instämmer, jag tror inte heller han kommer vittna, eller är snarare övertygad om att inte kommer det, sedan är det en annan sak att jag önskar att han skulle göra det.
2015-10-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Att han bytte om andra gången (innan affären) är ju det minst konstiga ombytet.
Varför bytte han kläder mitt i fönsterblecksjobbet ? Det känns mindre logiskt för att vara honom.
My 2 cents.

Tja, ombyte har gjorts, och jag tror inte det har med någon fönsterbleck att göra. Dock är det anmärkningsvärt att ombyte sker två gånger inom två timmar. Sen vilket av ombytena som är mest anmärkningsvärt, det kan man ju diskutera.

(om det inte är kass tolkning och han egentligen har sagt typ "tar på mig ytterkläderna och åker till affären").
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Man borde titta lite mer på HJ. Vad gjorde han mer exakt tiden
han var borta från middagen. Att han pratade i telefonen hindrar
inte honom från att göra saker samtidigt. Satt han i bilen och talade?
Att hämta rullskridskorna tog ju bara några minuter?!
Hjulspåren vid dammen...kan det vara intresse för däckbytet?
Eller är det hjulspåren vid ladan som inte stämmer med MGMs bil
?
Polisen kunde med hjälp av däcket identifiera mgm:s bil på övervakningsfilmen vid Källbymacken.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Fast han är ju avförd från utredningen, så det ska väl mycket till för att han ska behöva en advokat.

I dagsläget men ponera att något skulle dyka upp som stärker misstankarna mot honom. Det är inte så att han blivit frikänd genom dom och således är avskriven från ytterligare misstankar genom res judicata (medveten om resningsinstitutet men det är ett extraordinärt rättsmedel).
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelotard
Jag kan sätta fingret på det. Hon (LH) "gör alltid som vi säger". De har provåkt sträckan hemmet - caféet ett par veckor innan. De har ritat kartor med tanke på säkerheten. Det här är en man med ett extremt kontrollbehov, som redan i förväg bestämt sig för att det är vansinnigt farligt för LH att köra hem själv på moped.

Han har varit med under hela sökandet. Han har varit i närheten när flera viktiga fynd gjorts. Och allt vi vet om telefonsamtalen från LH är vad han berättat.

Han har haft både motiv och möjlighet, och dessutom både motiv och möjlighet att sätta dit någon annan. Och rent statistiskt är en mördare oftast någon som står offret nära. Hade detta varit en film hade det varit han. I verkligheten är det naturligtvis nästan alltid betydligt enklare än så, och den som verkar skyldig är också det. Men jag kan inte låta bli att undra - och för mig personligen räcker det här faktiskt som "rimligt tvivel" på att NB är skyldig.

Nej, det finns inget rimligt motiv så lägg ner.

Han var kanske något överbeskyddande, men vissa föräldrar kan också vara lite mer strikta. Det betyder inte att de har ett tvångsmässigt kontrollbehov, bara att de är engagerade föräldrar som är måna om sina barns välmående och säkerhet. Om de sedan höll tillbaka henne lite i vissa situationer och fortfarande var osäkra på om de kunde släppa henne helt så är det deras val i uppfostran. Lisa hade fortfarande inte fyllt 18 och vissa föräldrar vill helt enkelt inte att ens barn ska bli vuxna för snabbt.

Det dyker upp massor av trådsanningar också så man får vara försiktig med vad man läser. En sån där trådsanning som dykt upp är att Lisa inte fick ha Facebook eller vad det var. Hon hade visst Facebook och hennes profil finns fortfarande kvar. Hon hade även en öppen Instagram, som sedan låstes när hon försvann och senare togs bort efter att hon hittades död. Tror det är mycket bullshit det där att hennes föräldrar kontrollerade henne fullständigt.
Medlem
Jag är nyfiken på om man hittat mycket sökningar osv i MGM dator/mobil ang. Fallet Lisa Holm. Någon som har koll på något sånt?
2015-10-29, 13:54
Medlem
Semir Hasanbegovic: Hur ofta åkte ni till Martorp?
Semir Hasanbegovic: – Väldigt ofta. Praktiskt taget brukade vi vara på Martorp varje dag.

Om jag minns rätt, sa han inte i förhören att han inte varit där på väldigt länge och bara åkte dit för att kolla mask just den dagen? Eftersom de spärrat av där de vanligtvis brukade hämta mask?
2015-10-29, 13:55
Bannlyst
Det att ha försökt få Missing People att sluta leta vid Martorp är inte det inget som rätten kommer att lägga stor vikt vid plus allt annat som binder honom till brottet?
2015-10-29, 13:56
Medlem
Angående avsaknad av plast/presenning. Han kan inte ha hantverkat bort den? Alltså spikat in den vid något av projekten de höll på med?
2015-10-29, 13:57
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Nej, det finns inget rimligt motiv så lägg ner.

Han var kanske något överbeskyddande, men vissa föräldrar kan också vara lite mer strikta. Det betyder inte att de har ett tvångsmässigt kontrollbehov, bara att de är engagerade föräldrar som är måna om sina barns välmående och säkerhet. Om de sedan höll tillbaka henne lite i vissa situationer och fortfarande var osäkra på om de kunde släppa henne helt så är det deras val i uppfostran. Lisa hade fortfarande inte fyllt 18 och vissa föräldrar vill helt enkelt inte att ens barn ska bli vuxna för snabbt.

Det dyker upp massor av trådsanningar också så man får vara försiktig med vad man läser. En sån där trådsanning som dykt upp är att Lisa inte fick ha Facebook eller vad det var. Hon hade visst Facebook och hennes profil finns fortfarande kvar. Hon hade även en öppen Instagram, som sedan låstes när hon försvann och senare togs bort efter att hon hittades död. Tror det är mycket bullshit det där att hennes föräldrar kontrollerade henne fullständigt.

Hennes pappa sa iofs idag, i förhör under rättegången, att hon inte fick ha Facebook, och att hon accepterat detta. Däremot fick hon ha bilddagboken "för det hade ju alla". Det senare tycker jag känns skummast, då det slutade vara "inne" med bilddagboken för 5-6 år sedan.
2015-10-29, 13:58
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
I dagsläget men ponera att något skulle dyka upp som stärker misstankarna mot honom. Det är inte så att han blivit frikänd genom dom och således är avskriven från ytterligare misstankar genom res judicata (medveten om resningsinstitutet men det är ett extraordinärt rättsmedel).

Jo, men vad skulle det vara? Något som mgm har gömt undan men nu visar upp? Jag sade inte att det var absolut omöjligt men att det skulle mycket till. Brodern var ju misstänkt till en början, men avfördes. Antar att det finns skäl till det.
2015-10-29, 13:59
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babygotdmac
Semir Hasanbegovic: Hur ofta åkte ni till Martorp?
Semir Hasanbegovic: – Väldigt ofta. Praktiskt taget brukade vi vara på Martorp varje dag.

Om jag minns rätt, sa han inte i förhören att han inte varit där på väldigt länge och bara åkte dit för att kolla mask just den dagen? Eftersom de spärrat av där de vanligtvis brukade hämta mask?
Tror det svaret rörde sig om arbete som de utfört på martorp. Dock hämtade de ofta verktyg och dylikt där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in