Citat:
Ursprungligen postat av
pelotard
Jag kan sätta fingret på det. Hon (LH) "gör alltid som vi säger". De har provåkt sträckan hemmet - caféet ett par veckor innan. De har ritat kartor med tanke på säkerheten. Det här är en man med ett extremt kontrollbehov, som redan i förväg bestämt sig för att det är vansinnigt farligt för LH att köra hem själv på moped.
Han har varit med under hela sökandet. Han har varit i närheten när flera viktiga fynd gjorts. Och allt vi vet om telefonsamtalen från LH är vad han berättat.
Han har haft både motiv och möjlighet, och dessutom både motiv och möjlighet att sätta dit någon annan. Och rent statistiskt är en mördare oftast någon som står offret nära. Hade detta varit en film hade det varit han. I verkligheten är det naturligtvis nästan alltid betydligt enklare än så, och den som verkar skyldig är också det. Men jag kan inte låta bli att undra - och för mig personligen räcker det här faktiskt som "rimligt tvivel" på att NB är skyldig.
Nej, det finns inget rimligt motiv så lägg ner.
Han var kanske något överbeskyddande, men vissa föräldrar kan också vara lite mer strikta. Det betyder inte att de har ett tvångsmässigt kontrollbehov, bara att de är engagerade föräldrar som är måna om sina barns välmående och säkerhet. Om de sedan höll tillbaka henne lite i vissa situationer och fortfarande var osäkra på om de kunde släppa henne helt så är det deras val i uppfostran. Lisa hade fortfarande inte fyllt 18 och vissa föräldrar vill helt enkelt inte att ens barn ska bli vuxna för snabbt.
Det dyker upp massor av trådsanningar också så man får vara försiktig med vad man läser. En sån där trådsanning som dykt upp är att Lisa inte fick ha Facebook eller vad det var. Hon hade visst Facebook och hennes profil finns fortfarande kvar. Hon hade även en öppen Instagram, som sedan låstes när hon försvann och senare togs bort efter att hon hittades död. Tror det är mycket bullshit det där att hennes föräldrar kontrollerade henne fullständigt.