2015-11-02, 13:56
Medlem
Våld mot halsen finns tre stora dödsorsaker. Hängning, strypning med snara och strypning med händerna.

Berkowitz glömmer en kvävningsorsak: strypning med armgrepp.
2015-11-02, 13:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är en slutsats som man förmodligen kan hålla med om.
Om sperman var dygnsfärsk tycker jag att jycken ska pensioneras.
2015-11-02, 13:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Fläck G018 beskrev jag i citatet. Fläckar utanpå kan vara transfereringar från NB:s arbetsplats.
Svara på vad jag frågar om:

HUR har det skett och HUR förklarar du de citeringar som inte är av blandad art.
2015-11-02, 14:02
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Läser på många ställen även Leif GW sammanfattning i Expressen. Där står det att MGM dagen innan försökte lura in joggerskan i bilen. Det har blivit någon slags sanning. Det vi vet om just joggerskan är att han ville få henne att peka ut Medelplana på en karta i sin bil. Han nekar till att detta har inträffat. Vittnet pekar ut honom och säger dessutom att han betett sig underligt. MGM har ju trots det fortfarande inte begått något olagligt i just det här fallet utan man antar att han har onda avsikter.

Det här säger väl mer att man vill slå fast att MGM inte drar sig för att ljuga och på så sätt kan man ifrågasätta resten av hans vittnesmål. Med tanke på hans goda lokalkännedom borde han väl hitta till Medelplana. Har för mig också att han fnös eller flinade i rätten när joggerskan vittnade.

Till sist, vad skulle hänt vid bilen ? Har det framkommit några teorier om det ?
Det är väl Klart att han fnyser och fliner i rätten när han hör på joggerskans rena Lögner.

Den åtalade har redan berättat att joggerskan Känner honom, och de andra balterna, personligen. Att de har ätit middag tillsammans flera gånger - i joggerskans eget hus.

Tänk även på att joggerskan INTE identifierade nerijus i sin anmälan, inte heller i de inledande förhören.
Självklart hade hon vetat Exakt Vem det var om hon hade känt honom.
Då hade inga foto-konfrontationer ens krävts.
Och tänk på att i foto-konfrontationen identifierar hon INTE nerijus, utan hon förklarar vilka av de olika korten som mest Påminner om Angriparen.
Hon pekade på Flera olika foton då.

Polisen försökte sedan Påverka henne att peka ut Nerijus. Hon sa att det inte var nerijus.
Först Senare har det blivit till nerijus.

Joggerskan Ljuger alltså.
Hon begår Mened.

Hon är inte den enda so i efterhand försökt få ego-bekräftelse av detta.
Även mamman till den efterblivne flickan gjorde så.
Mamman till den efterblivne sa, i Efterhand, att Nerijus tittat på dottern så dottern kände sig obehaglig till mods. Mamman sa även att dottern var lika vacker som Lisa - alltså en efterbliven, utvecklingsstörd person. Vars mamma har Allt för höga tankar om, Helt verklighetsfrämmande tankar.

Dvs det är lika "värdefulla" vittnesmål som joggerskans ... Inte värdefullt alls alltså.
Det är bara ego-bekräftelse. Där joggerskan nu inbillar sig att hon minsann varit Åtråvärd för den "sexgalne balten", precis som mamman till den utvecklingsstörde mongoliden fantiserade att dottern var åtråvärd för den sexgalne balten ...

I soptunnan med dessa vittnesmål alltså
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Svara på vad jag frågar om:

HUR har det skett och HUR förklarar du de citeringar som inte är av blandad art.
Det gjorde jag. Precisera vad du vill ha svar på. Ska jag förklara hur blod kan ha transfererats till kläderna? På många sätt, kläderna eller Lisa kan ha legat någonstans där det fanns en gammal blodfläck.
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Har du någon källa eller inte?

Källa på vad?

Funderar du kring psykisk ohälsa, diagnoser och dess olika symptom så finns väldigt mycket information på nätet - annars finns god och omfattande litteratur på bibliotek och i bokhandlar.

Gällande NB är väl ingen grundlig utredning av den kalibern gjord?

Vad jag läst genom åren om psykologi och psykopater (samt dem jag träffat) stämmer inte den etiketten på NB; det grundar jag på det som framkommit om honom/hans beteende de gångna fem månaderna; även under rättegången.
2015-11-02, 14:03
Medlem
Trollsvanss avatar
Sedär, N håller sig så nära sanningen han kan. Den beiga Land Rovern var ju lätt den bruna bil som han nämner att han sett runt åttatiden. Där försöker han misstänkliggöra hundrastarna. Han har inte höga tankar om hur en utredning går till.
2015-11-02, 14:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Våld mot halsen finns tre stora dödsorsaker. Hängning, strypning med snara och strypning med händerna.

Berkowitz glömmer en kvävningsorsak: strypning med armgrepp.
Han har fullt upp att förklara hur vanligt hängning är som dödsorsak
Jag antar att de flesta av de fallen är självförvållade?
Jag tror att det är 60/40 att det är strypning med snara där Bo ligger ner, kontra hängning.
Senast redigerad av Tomato 2015-11-02 kl. 14:05.
2015-11-02, 14:04
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Dagen efter mordet (måndagskväll) Söktes ladan mittemot kafeet med lik, blod _och spermahund men den markerade inte några platser. Den hunden kan inte vara pålitlig om han varit i mjölkrummet där funnits lik, blod och sperma!

Spontant så tycker jag att hunden åtminstone borde ha hitta dunderladdningen i lampkupan som inte såg intorkad ut...
2015-11-02, 14:05
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Är hans vittnesuppgift jäv i så fall ?

Vittnen kan inte vara jäviga i den bemärkelsen att deras vittnesmål skulle bli ogiltiga eller lämnas helt utan avseende, däremot påverkas givetvis bevisvärdet av eventuella relationer till parterna i målet.
2015-11-02, 14:05
Medlem
angladotters avatar
Enligt rättsläkaren dog Lisa genom hängning. Men han säger också att hängning som mord är extremt ovanligt: på 1 000 fall av hängning är ett av dessa fall ett brott utfört av en utomstående person. Resten är självmord. Om man ska gå på statistiken så är alltså sannolikheten för att Lisa mördades en på tusen...
2015-11-02, 14:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det gjorde jag. Precisera vad du vill ha svar på. Ska jag förklara hur blod kan ha transfererats till kläderna? På många sätt, kläderna eller Lisa kan ha legat någonstans där det fanns en gammal blodfläck.
1. Blandning. Hur har denna blandning skett eftersom du verkar åberopa nåt (enligt dig) signifikant.
Det du angav nu var för flummigt med tanke på vart det sitter.
2. DNA + 4 från NB som inte är blandning. Är det mer signifikant i styrka enligt dig än blod från NB inuti byxorna?

Kontentan: a. Vad far du efter samt b. hur har det skett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in