2015-11-06, 18:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Går det inte kolla upp MGM vad han gjorde under de fyra år han var i USA?

Ursäkta mina goa debattörer men nu börjar dr Pihl som är väldig spännande ikväll sen gårdagens avsnitt. Kanske kikar in senare.
Det tror jag är svårt, för det är en fullkomlig nyhet att han har varit fyra år i USA. Däremot planerar polisen tydligen att kolla upp de fyra åren i England.
2015-11-06, 19:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nadeliogat
I sekretet kan det finnas små små mängder blod från kärringens muff, så kärringens dna kan sitta kvar på ballen och smitta annat länge!

Det är väl inte det där som är konstigt utan varför inte hans DNA finns på samma klädesplagg.
2015-11-06, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Intressant är det också att söka i "slasken".
Vem/vilka av deckarna här inne har redan plockat ut denna i sin helhet och även gått igenom den??
Skärpning. Slasken är inte för allmänna ögon? Kunskapen om hur juridiken eller det rättsliga arbetet förhåller sig bland deltagarna här i tråden lämnar mycket i övrigt att önska.
Ser man totalt på alla inlägg här i tråden så uppskattar jag alla kunniga och initierade för deras tålamod. Ni andra resonerar säkert utifrån er förmåga och menar inget ont, men fundera på hur tokigt det blir när man inte förstår de faktiska omständigheterna som råder i fallet.
2015-11-06, 19:03
Medlem
Har nu läst om den gröna teleskoplastaren ,främst för jag känner ett av vittnena från förr !!

AJ och sonen ser den alltså ute och köra på dagen , flera förhör om den ,bla hävdar Ulrik Lind med fru att den stod i den öppna porten på baksidan av Ladan kl 20.20
....... men sen då ?? inga mer förhör ?
vem hade ställt den där ?
vem flyttade den ? och när ?

vad jag kan förstå så fanns bara Grävmaskinen som stod INNE i ladan där när dom började söka ?
fattar det som att teleskoplastaren stod på sin plats inne i den låsta spritfabriken på Måndag morgon?
eller ?

nån som har nåt svar ?
2015-11-06, 19:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det finns enkla sätt att ta bort somliga sorters vita blodkroppar - antikroppsbildande B-lymfocyter fastnar på en kolonn med nylonull, till exempel - men de tar inte bort ens tillnärmelsvis alla sorter.
Jag har googlat lite. I en centrifug kan man dela upp blodet i vita och röda blodkroppar, samt plasma. Därefter kan man ta bort de vita blodkropparna. I med sekret, lite bikarbonat och citronsyra i lämpliga proportioner och voilà, en planteringscocktail!
2015-11-06, 19:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
eller några blodiga snören?
Blodiga? LCN?
Sluta ljug.
2015-11-06, 19:07
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det finns enkla sätt att ta bort somliga sorters vita blodkroppar - antikroppsbildande B-lymfocyter fastnar på en kolonn med nylonull, till exempel - men de tar inte bort ens tillnärmelsvis alla sorter.
Du anser m a o att fläcken som jag har skapat med min lilla amatörtest inte går att DNA testa?

http://www.homokozo.se/lh-fakta.php

2015-11-06, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Den är inte massiv.. Klädderna kan ju kontaminera liket!
Den tekniska bevisningen kvarstår. Hur tänker du?
2015-11-06, 19:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Blodiga? LCN?
Sluta ljug.
Snöre S209 var blodigt. Beskyll inte mig för att ljuga.
2015-11-06, 19:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det tror jag är svårt, för det är en fullkomlig nyhet att han har varit fyra år i USA. Däremot planerar polisen tydligen att kolla upp de fyra åren i England.
Svartjobb enligt Inger så det lär bli en del att kolla på.
2015-11-06, 19:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Svartjobb enligt Inger så det lär bli en del att kolla på.
Man kan börja nysta i försvunna flickor och olösta flickmord i grevskapet.
2015-11-06, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja, man kan ju undra varför åklagaren så ivrigt förnekar att Lisa hade en pojkvän
Lisa hade haft en pojkvän. Grabben spelade fotbollsmatch och har alibi när Lisa miste livet.
Snälla du gör dig inte dummare än vad du redan påvisat att du är. Det blir enbart pinsamt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in