2015-11-06, 19:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Snöre S209 var blodigt. Beskyll inte mig för att ljuga.
Du överdriver med flit - sensationslystnad kallas det - för att sitta och sucka åhh.. kolla...åh..det upptäcktes inte... ett tecken..
En av Sveriges vassare som DNA expert (doktorand sen sju år fn) sitter och anser att just blod DNA är stark bevisning i detta mål och så sitter du inkl de andra stollarna och diskuterar det ena dummare än det andra.
2015-11-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Du anser m a o att fläcken som jag har skapat med min lilla amatörtest inte går att DNA testa?

http://www.homokozo.se/lh-fakta.php

Varför inte då`?
2015-11-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Lisa hade haft en pojkvän. Grabben spelade fotbollsmatch och har alibi när Lisa miste livet.
Snälla du gör dig inte dummare än vad du redan påvisat att du är. Det blir enbart pinsamt.

Det var flera månader sen de gjorde slut, en väldigt söt gymnasietjej som Lisa kanske har en ny?
2015-11-06, 19:19
Medlem
Bra! Antingen så är du okunnig lekman rörande slaskar. Eller så blåljuger du såsom statsadvokat.
Självklart så kan den som vill begära o få ut mtrl i slasken. Låt vara efter en sedvanlig sekret.prövning av varje dok.
Nekas detta helt så får JO granska akt. myndighet, lika som gjorts tidigare...
Citat:
Skärpning. Slasken är inte för allmänna ögon? Kunskapen om hur juridiken eller det rättsliga arbetet förhåller sig bland deltagarna här i tråden lämnar mycket i övrigt att önska.
Ser man totalt på alla inlägg här i tråden så uppskattar jag alla kunniga och initierade för deras tålamod. Ni andra resonerar säkert utifrån er förmåga och menar inget ont, men fundera på hur tokigt det blir när man inte förstår de faktiska omständigheterna som råder i fallet.
2015-11-06, 19:24
Medlem
Citat:
Läser du i FUP så framgår det att förhör både kan videofilmas och spelas in.ljudmässigt.
Jag måste ställa en fråga till dig: Du ifrågasätter i stort sett alla relevanta uppgifter som pekar mot NB. Vadan denna enorma misstro mot vår polis och rättsväsen? Har du i något sammanhang själv känt dig illa behandlad av någon myndighet?

Framställer man sig själv som en konspirationsteoretiker alt. rättshaverist så ligger oftast en självupplevd oförrätt som grund för ens agerande.

Nej, jag har aldrig någonsin blivit illa behandlad av någon myndighet, tvärtom. Min grundinställning är att man kan lita på alla svenska myndigheter.

Jag har följt denna historia sen den 11 juni eftersom jag var på besök hos vänner vid Kinne-Kulle , någon km från Martorpsgården. Det kändes så nära för mig eftersom jag var där, så nära. Jag blev också så tagen av denna tragiska historia att jag började engagera mig.
Jag såg alla videointervjuer som gjordes under sökveckan, läste artiklar mm. Sen läste jag FUPn i sin helhet när jag fick tillgång till den.
Anledningen till att jag engagerar mig är att jag inte tror på det händelseförlopp som polis och åklagare redovisar.
Jag tycker det verkar orimligt på många sätt.
Jag tror inte att NB är skyldig till detta dåd, eller åtminstone inte initativtagare.
2015-11-06, 19:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du överdriver med flit - sensationslystnad kallas det - för att sitta och sucka åhh.. kolla...åh..det upptäcktes inte... ett tecken..
En av Sveriges vassare som DNA expert (doktorand sen sju år fn) sitter och anser att just blod DNA är stark bevisning i detta mål och så sitter du inkl de andra stollarna och diskuterar det ena dummare än det andra.
Jag ljög iaf inte. Det fanns oidentiferbart blod på ett snöre. Hunden borde ha hittat det om det fanns på söndag kväll.
2015-11-06, 19:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag ljög iaf inte. Det fanns oidentiferbart blod på ett snöre. Hunden borde ha hittat det om det fanns på söndag kväll.
Så din dödgrävare NB missade det likaväl som hunden menar du?
2015-11-06, 19:26
Medlem
Citat:

Oidentifierbart blod?
Finns sådant blod?
Vad finns det för anledningar att inte blod kan identifieras?
2015-11-06, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det var flera månader sen de gjorde slut, en väldigt söt gymnasietjej som Lisa kanske har en ny?
NU var det inte en ny ev. pojkvän som vi avhandlade. Du bevisar gång på gång att du inte har förstått något av händelseförloppet i det här fallet. Bearbeta du dina egna problem. Jag önskar dig all lycka för att du ska må bra framöver.
2015-11-06, 19:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Oidentifierbart blod?
Finns sådant blod?
Vad finns det för anledningar att inte blod kan identifieras?
Sid 522:
Citat:
För tre undersökta besudlingar erhölls indikation på blodförekomst men DNA som kan jämföras mot person kunde inte påvisas.
2015-11-06, 19:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Sid 522:
Fördjupa dig i svaret - du som har sån koll och så gärna vill prata om detta bortom +4. Please.

Psst. Du råkade glömma nämna analysprocessen.
Senast redigerad av develi 2015-11-06 kl. 19:33.
2015-11-06, 19:31
Medlem
Citat:
NU var det inte en ny ev. pojkvän som vi avhandlade. Du bevisar gång på gång att du inte har förstått något av händelseförloppet i det här fallet. Bearbeta du dina egna problem. Jag önskar dig all lycka för att du ska må bra framöver.

Jo, det var det vi avhandlade, åtminstone jag. Jag kan inte veta hur du tänker.
Lisa sa på cafeet att det gjorde inget att kunden fick en annan soppa än den han beställt för det var hennes pojkvän.

Detta verkar av någon anledning vara ett känsligt område för dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in