Citat:
Ursprungligen postat av
Goonsteady
Läser du i FUP så framgår det att förhör både kan videofilmas och spelas in.ljudmässigt.
Jag måste ställa en fråga till dig: Du ifrågasätter i stort sett alla relevanta uppgifter som pekar mot NB. Vadan denna enorma misstro mot vår polis och rättsväsen? Har du i något sammanhang själv känt dig illa behandlad av någon myndighet?
Framställer man sig själv som en konspirationsteoretiker alt. rättshaverist så ligger oftast en självupplevd oförrätt som grund för ens agerande.
Nej, jag har aldrig någonsin blivit illa behandlad av någon myndighet, tvärtom. Min grundinställning är att man kan lita på alla svenska myndigheter.
Jag har följt denna historia sen den 11 juni eftersom jag var på besök hos vänner vid Kinne-Kulle , någon km från Martorpsgården. Det kändes så nära för mig eftersom jag var där, så nära. Jag blev också så tagen av denna tragiska historia att jag började engagera mig.
Jag såg alla videointervjuer som gjordes under sökveckan, läste artiklar mm. Sen läste jag FUPn i sin helhet när jag fick tillgång till den.
Anledningen till att jag engagerar mig är att jag inte tror på det händelseförlopp som polis och åklagare redovisar.
Jag tycker det verkar orimligt på många sätt.
Jag tror inte att NB är skyldig till detta dåd, eller åtminstone inte initativtagare.