2015-11-08, 17:07
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Påminner om Brantlers avslutande ord, bra skrivet. Åklagarens sista ord i slutpläderingen är talande. Ur liverapporteringen svt:

Om man tänker att NB är oskyldig, så går det nog fylla ett A4-papper som visar vilken oerhörd otur han haft. Sannolikheten att ha 7 rätt på Lotto fyra veckor i rad är större, än att ha sån otur som NB haft.

Foliehatt-ligan snöar in sig på saker som är ointressanta, och ger ingen förklaring på den tunga bevisningen som finns.
2015-11-08, 17:09
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Eftersom tejpning troligtvis skett efter upphängning tror jag inte på det scenariot.

Men tejp över mun/näsa måste inte ha skett efter upphängning även om tejp runt huvud och rep kan ha gjort det.

Jag har tänkt på om tejpning runt huvud/rep varit till för att ansiktet ska vara mer upprätt. Som att det triggat honom mer än om huvudet hängt framåt med ansiktet nedåt. Jag är dock inte säker när jag skriver om specifika detaljer för jag minns inte allt som står i fup så jag ber om ursäkt ifall tejpdetaljerna inte stämmer.
2015-11-08, 17:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det var AB (vilket framgår av förhör med AB resp. NB);
I så fall är bröderna förväxlingsbara till utseendet.
2015-11-08, 17:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I så fall är bröderna förväxlingsbara till utseendet.

Inte för alla människor.
2015-11-08, 17:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Jag undrar om det inte är fler som känner sig osäkra på om NB är ensam GM och att åklagarens beskrivning av händelseförloppet stämmer.
Varför är det annars så många som hetsar upp sig över mina och andras kommentarer?
Eller klarar ni inte av att andra människor har andra åsikter än vad ni har?

Om NB inte är ensam GM, så är han ju iallafall en GM och förtjänar således ett straff oavsett. Om NB inte är ensam GM, varför berättar han då inte hur isf ligger till? Han borde inse vid det här laget att bevisningen mot honom räcker till fällande dom, dags alltså att börja snacka.

Har du någon idé om vem den/de andra som ligger bakom brottet skulle vara? Och varför?
2015-11-08, 17:15
Medlem
Citat:
Ja, det står i FUP att dessa saker inte analyserats.
Jag skulle vilja att de analyserades.
Hur skulle jag kunna svara på vem som ställt lastaren i ladan?
Skall jag åka till Blomberg och bedriva egna intervjuer?
Om så NFC analyserade allt i hela världen åt dig, hade du inte blivit klokare än då... Detta urbota brott är begått av 1 GM
2015-11-08, 17:15
Medlem
Vore riktigt intressant om slasken köps av någon och lägger upp.
Fupen innehåller en hel del oupplösta sidospår som inte hänger ihop med att åtala NB ju.
2015-11-08, 17:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Personen som ropade in joggerskan vid ”elcentralen” uppgavs i FUP ha rökt på platsen. Cigarrettfimpen återfanns på plats och omhändertogs av tekniker för DNA analys. Här fanns alltså en ypperlig chans att ”binda” NB till händelsen. Men cigarettfimpen skickades aldrig in för analys. Varför? Jag tror att det kan vara så enkelt som att fimpen inte överensstämde med det fabrikat som NB röker. Så va det då NB som kallade på joggerskan?
Joggerskan sa att mannen luktade rök, vilket man gör i huvudsak kort tid efter rökning. Alltså rökte mannen, i bilen eller utanför, medan han stod och väntade på joggerskan. Enligt fordonsundersökningen rökte inte NB i bilen, det nämns inget om askkopp eller fimpar. Då kan fimpen vara intressant, såvida man inte har bestämt sig för vem som är skyldig och inte vill börja misstänka någon annan.
2015-11-08, 17:17
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Om man tänker att NB är oskyldig, så går det nog fylla ett A4-papper som visar vilken oerhörd otur han haft. Sannolikheten att ha 7 rätt på Lotto fyra veckor i rad är större, än att ha sån otur som NB haft.

Foliehatt-ligan snöar in sig på saker som är ointressanta, och ger ingen förklaring på den tunga bevisningen som finns.

Precis så är det, bra kort sammanfattning, sen finns det saker i FUP som jag saknar, men det är snarare saker som skulle gjort åklagarens case ännu mer solitt, bla kexchokladpappret

Sen skulle det vart intressant att kolla om inte Adrianna har någon form av puls/gps-klocka eller app i luren som skulle kunna placera hennes pos i tid exakt. De flesta löpare använder någon form av uppföljning av pass.

Skulle vart bra med en bättre historik på NB:s förehavanden på lördagen oxå, innan han försöker ta
Adriana.
2015-11-08, 17:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Inte för alla människor.
Deras mamma förväxlar dem inte, det har du rätt i. Men om LS förväxlar dem kan joggerskan också göra det.
2015-11-08, 17:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Var det inte att han luktade starkt av rök? Han drog i sig två paket om dan sa IB så han stank nog utan att ha behövt vara nyrökt. Sen är det nästintill värdelöst att analysera efter DNA på nåt som varit ansatt av väder och vind en längre tid. Kan en okulär besiktning ha avgjort? Den kan lika gärna ha legat ännu längre.

Nej enligt FUP rökte han även på plats och fimpen har också hittats och tillvaratagits. Nu hade det ju inte varit något 100-tigt bevis, men ändå ett väldigt starkt indicium. Sen kan det förstås vara så som du säger att den legat för länge ute i väder o vind, men borde inte det i så fall avgöras av de som hanterar analysen?

(5503/26565-15/S252 Cigarettfimp - På grusparkering framför "elstation".
Forums materialnr: 201501049355
DNA Materialet har enligt överenskommelse med uppdragsgivaren
inte undersökts.)
2015-11-08, 17:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej enligt FUP rökte han även på plats och fimpen har också hittats och tillvaratagits. Nu hade det ju inte varit något 100-tigt bevis, men ändå ett väldigt starkt indicium. Sen kan det förstås vara så som du säger att den legat för länge ute i väder o vind, men borde inte det i så fall avgöras av de som hanterar analysen?

(Nej enligt FUP rökte han även på plats och fimpen har också hittats och tillvaratagits. Nu hade det ju inte varit något 100-tigt bevis, men ändå ett väldigt starkt indicium. Sen kan det förstås vara så som du säger att den legat för länge ute i väder o vind, men borde inte det i så fall avgöras av de som hanterar analysen?

(5503/26565-15/S252 Cigarettfimp - På grusparkering framför "elstation".
Forums materialnr: 201501049355
DNA Materialet har enligt överenskommelse med uppdragsgivaren
inte undersökts.)
Citera för jag erinrar mig enbart en bild som markerar en fimp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in