2015-11-12, 23:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
/.../ Hans frågor rör dock inte en tröja som bara hänger där:
Citat:
han ställde sån fråga på väldigt konstigt sätt, och då säger han om jag till exempel tar och rör vid dina kläder, din klädsplagg, vems dna hamnar där
MGM har ingen kunskap om DNA, och han har stora kunskapsluckor i övrigt - se hans fönsterbleck. - MGM saknar omdöme (se hans kvarlämnade lampkupa resp. alla snören). - MGM har agerat så förslaget han kan – men ointelligent; det är ingen iskall Ted Bundy vi har att göra med. - MGM har duperingsförmåga – hör AJ resp. AB/IB.

Det är att tillskriva den här MGM:en en framförhållning han saknar om man menar att han under brottets genomförande skulle ha dragit på resp. av ett par handskar. Möjligen kan han ha använt handskar när kroppen skulle trängas in i klädskåpet, men dessa har han säkert gjort sig av med; de som återfanns i förarfacket kan ha lagts dit senare.

Det är osannolikt att hans DNA skulle ha hamnat på så pass många snörbitar om han använt handskar. Hans tidigare arbeten inne i slaktrummet har inte bestått i att hantera en massa snören (dessa snören låg f.ö. tidigare uppsamlade i en vit korg under bänken utefter den norra väggen; s. 698ff:
Här kan tilläggas att det i den översta korgen låg en bit balsnöre; S207, men gav ingenting betr. DNA; ej heller i snörets knut. Samma negativa resultat gäller ett annat snöre som knutits fast på en takstång; S206 (indikation på blodförekomst men inget DNA som kunde jämföras mot person).

Vid en närmare granskning av brottsplatsen ser det ut som att MGM skyndsamt har lämnat slaktrummet åt sitt öde efter att ha skurit ned sitt offer och emballerat henne i ett par blå plastsäckar; han har inte ens brytt sig om att fixa till korgen med säckar; s. 670ff.

Med hjälp av de blå plasthinkarna (som står staplade i varandra) och den veckade plåten (s. 657) kan han ha ordnat till en plattform under röret/pemslangen, lagom hög för hans offer att ställa sig på; plattformen har lutat något med högsta höjd intill hörnet. Pemslangen har av MGM:s, alt. LH:s tyngd flexat ned mot genomföringshålet och därvid klämt fast delar av LH:s hår. På s. 656 kan man också se som ett avtryck efter hinken (hinkarna). – Att jämföras med bild, s. 684, som utvisar hur takplåten tidigare sett ut.

Det kan tyckas att det inte borde råda någon tvekan om att LH avlidit genom hängning: inga punktformade blödningar (petekier), håret som hängde framför ansiktet när hon tejpades vilket kan tyda på nedhängande huvud (men också vara ett resultat av att hon med bakbundna händer försökt rubba sitt fastlåsta läge, eller som någon i tråden skrivit: MTM kan ha anordnat håret på detta vis), mm. Dock behöver strypning med snara inte alltid efterlämna sådana blödningar, men då under förutsättning att strypningen skett snabbt och mycket eftertryckligt (med hjälp av GM:s egen tyngd) så att blodet till både artärer och vener direkt blockerats; innan blodet hinner nå huvudet.

Åklagarens (senkomna) gärningsbeskrivning betr. strypning/hängning är därför helt korrekt. Eftersom man inte vet exakt hur snaran varit anordnad eller hur den sett ut kan man inte utesluta en snabb och effektiv åtdragning utan att offrets tyngd stängt av blodflödet.

Att tejpen före det sista rycket anbringats utanpå snaran behöver nödvändigtvis inte förhindra att snaran kunnat dras åt de sista få millimetrar som behövts för att slutgiltigt stoppa blodflödet till offrets hjärna. En snörstump stack också lodrätt ut mellan tejpvarven på vänster sida om LH:s huvud (snaran sträckt men ännu inte åtdragen), och hon stod som i ett skruvstäd; ohjälpligt inträngd i ett hörn. - Hängning brukar orsaka nackskador samt bör det finnas ett avtryck efter en knut av något slag; fanns något sådant?
2015-11-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, hon påtalar ju hans överdrivna oro om spår också på arbetsplatsen.

AB säger att han pratar om en tröja

Hans frågor rör dock inte en tröja som bara hänger där:
Den där tröjan har jag tagit upp tidigare. Man får känslan av att han vet/befarar att den varit på brottsplatsen den 7/6. Nu är han angelägen att hänga den i förfluten tid. Taget ur mitt minne. Jag har ju den föreställningen att folk som ljuger samtidigt avslöjar en del av sanningen genom sättet att välja information att ljuga om.
2015-11-12, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Den där tröjan har jag tagit upp tidigare. Man får känslan av att han vet/befarar att den varit på brottsplatsen den 7/6. Nu är han angelägen att hänga den i förfluten tid. Taget ur mitt minne. Jag har ju den föreställningen att folk som ljuger samtidigt avslöjar en del av sanningen genom sättet att välja information att ljuga om.

SÖK på internet om Psykopater.
Dom förtänger verkligheten och ser sig som goda och förnekar det mesta.
Som talar mot dom.
http://www.psykopat.se/
Disponent
2015-11-12, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Måste säga att NB ger ett vettigt intryck i förhören, det är inte frågan om en idiot eller ens nån svagbegåvad individ här. NB, liksom hans bror, ger närmast (nästan) ett hyfsat intellektuellt intryck.

Då blir det än svårare att begripa det besinningslöst klantiga efterarbetet till "mordet". Spår sprids hialöst omkring där han bor, och i klar riktning mot Martorp.
Hur kan detta vara möjligt? Hur kan en tillsynes klok människa, bete sig så klantigt!

Nä, jag lutar nog mot, trots den "överväldiga" bevisningen, att NB kan ha utsatts för en konspiration

Då tycker jag verkligen att du ska komma med en egen VETTIG förklaring till hur
du har lyckats komma fram till den lysande ekvationen för ingen här mer än du
och resten av alternativteoretikerna kan se någon sådan möjlighet.
Ge gärna exempel på när han gjorde ett INTELLEKTUELLT intryck i förhören.
Vi är faktiskt väldigt nyfikna på dina motiv att kalla honom VETTIG.
Ett stressat och adrenalinspäckat Litauersvin kan säkert göra dessa misstag.
Spermaskvättarna i lampkupan var väl de sista hjärncellerna som kom ut.
2015-11-12, 23:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Och hur visste han att något hänt överhuvudtaget. Hon var än så länge en försvunnen tonåring.
Ännu mer talande för att han visste exakt vad som hade hänt.
MEN den jäveln misstog sig på en sak!
Han hade inte gott om tid att sopa igen spåren och gömma kroppen och alla bevis för det blev ett pådrag som var ENORMT!!!
Det var väl bland dom största hitintills, speciellt när MPS kom in i bilden.
HUR kan en litauer ens tänka tanken att det ska komma flera tusen människor och gå skallgång och fullkomligen dammsuga området. BIG SURPRISE!!!
2015-11-12, 23:58
Medlem
Citat:
Nu har jag läst hela FUP, tror jag. Men det var inte utlovade 2000 sidor, jag får det bara till ca 1800.
Är det nåt jag missat månn tro?

Det är första gången jag har läst ett FUP, så jag är lite undrande. Uppenbarligen är det en anklagelseakt mot NB. Man redovisar precis allt som talar emot den åtalade. Men hur är det med resten? Det kan man inte bilda sig en uppfattning om. Jag undrar t.ex. om alla förhör är redovisade, eller gör man ett urval där? Kanske finns andra förhör i slasken.
En hel del sidor i början är onumrerade. Och så består FUP:en av totalt 3 aktbilagor:86, 87, 88. 87:an är på 1963 fysiska sidor, de andra är ganska små.
2015-11-13, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
tror inte du har missat nåt,

FUP skall ligga till grund för stämningsansökan,
så du har läst den rätt, tanken är inte att fälla någon annan än MGM,
men även att visa att andra tänkbara GM inte är aktuella,

slasken var väl på några tusen sidor till,
förhör med massa café besökare och annat löst folk bland annat,
Slasken är på ca 5000 sidor. Den borde innehålla det mesta av intresse för den som är intresserad av alternativ. Ändå tycks ingen ha skaffat den.
2015-11-13, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ännu mer talande för att han visste exakt vad som hade hänt.
MEN den jäveln misstog sig på en sak!
Han hade inte gott om tid att sopa igen spåren och gömma kroppen och alla bevis för det blev ett pådrag som var ENORMT!!!
Det var väl bland dom största hitintills, speciellt när MPS kom in i bilden.
HUR kan en litauer ens tänka tanken att det ska komma flera tusen människor och gå skallgång och fullkomligen dammsuga området. BIG SURPRISE!!!

En STOR HEDER till Lisas Pappa, som var så klartänkt att han snabbt ordnade så ett SÖK kom igång
så snabbt som det gjorde.
All heder till Lisas pappa.
2015-11-13, 00:11
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Inget av det du räknar upp motsäger min hypotes att NB hittade Lisa hängande i ladan och förlustade sig på hennes kropp. Ett avskyvärt brott, men inte hälften så avskyvärt som det som beskrivs i gärningsbeskrivningen.
Varför ens erkänna griftefridsbrott? Varför inte göra som GM i EK-fallet och passa in din alternativa teori exakt efter snutens bevisning så att du framstår som helt oskyldig? Typ att du tog mördarna på bar gärning och sen försökte du bara hjälpa BO. Allt utom en rykande pistol brukar gå att förklara bort med lite god vilja. Men sen var det ju det där med "bortom rimligt tvivel". Sent påkomna alternativa teorier leder sällan till frikännande.
2015-11-13, 00:13
Bannlyst
Citat:
Måste säga att NB ger ett vettigt intryck i förhören, det är inte frågan om en idiot eller ens nån svagbegåvad individ här. NB, liksom hans bror, ger närmast (nästan) ett hyfsat intellektuellt intryck.

Då blir det än svårare att begripa det besinningslöst klantiga efterarbetet till "mordet". Spår sprids hialöst omkring där han bor, och i klar riktning mot Martorp.
Hur kan detta vara möjligt? Hur kan en tillsynes klok människa, bete sig så klantigt!

Nä, jag lutar nog mot, trots den "överväldiga" bevisningen, att NB kan ha utsatts för en konspiration

Ditt inlägg påminner mycket om Inger Rönnbäcks försök till "försvar" - och det är inte ett positivt omdöme.
2015-11-13, 00:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Slasken är på ca 5000 sidor. Den borde innehålla det mesta av intresse för den som är intresserad av alternativ. Ändå tycks ingen ha skaffat den.
Nerijus advokat IR hade den och vad fick hon ut av den... absolut INGENTING vilket hon bevisade flera gånger om i rättegången! End of story!
2015-11-13, 00:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torskrygg
Då tycker jag verkligen att du ska komma med en egen VETTIG förklaring till hur
du har lyckats komma fram till den lysande ekvationen för ingen här mer än du
och resten av alternativteoretikerna kan se någon sådan möjlighet.
Ge gärna exempel på när han gjorde ett INTELLEKTUELLT intryck i förhören.
Vi är faktiskt väldigt nyfikna på dina motiv att kalla honom VETTIG.
Ett stressat och adrenalinspäckat Litauersvin kan säkert göra dessa misstag.
Spermaskvättarna i lampkupan var väl de sista hjärncellerna som kom ut.
Du får inte göra så där. Skrattar så jag gråter mitt i allt det groteska...

Det finns inget intellektuellt alls i förhören med Nerijus om man nu inte anser att det är väldigt smart att sitta och säga... jag vet inte... det var inte jag... jag har inte en aning... jag förstår inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in