Citat:
Ursprungligen postat av
arkmike
Tack för länken. Personligen har jag i tråden gett en bild som svarar mot Elisabeth Kwarnmarks beskrivning av NBs personlighetskaraktär och beteende.
Några har även satt fingret på moderns betydelse för NB.
Hennes reaktion enligt Expressen:
"De fick vad de ville. De ville få honom dömd. Men de har ju inte kunnat bevisa hur den stackars flickan flyttats från plats till plats. Inga fingeravtryck finns" gör inte en bekännelse det enklare för NB.
Förnekelsen har jag beskrivit som inbyggd i denna gissningsvis mycket dysfunktionella familj. Det allra bästa vore om modern säger "han är min älskade son och jag kommer alltid att finnas för honom.
Det är inte osannolikt att hovrätten begär en rättspsykiatrisk undersökning men den kommer i så fall förklara honom skyldig vilket också Kwarnmark hintar.
Ja, jag tänkte faktiskt på det, att du gett ungefär samma bild av NB:s personlighetskaraktär och beteende, som Kwarnmark nu gav.
Håller med om att detta nog är en mycket dysfunktionell familj. NB var ju också den som "bestämde" hemma, likt sin far, vilket framkom i förhören med AB och Irina. Säkert en ganska dominerande far då och en undergiven mor, som försökt hålla fasaden utåt.
Kanske också pappan gav barnen stryk när de var små och mamman har ej kunnat "rädda" dem från det, vem vet?
Att mamman så totalt förnekar det som hänt, är väl kanske inte konstigt - måste vara det ultimata skambrottet han nu är dömd för.
Men, hennes teorier om konspirationer och att någon velat sätta dit honom - då tänker man, herregud, är det Inger Rönnbäck som "förklarat" situationen för henne?
Jag hoppas att mamman får förklarat för sig och översatt exakt vad som står i domslutet, men förmodar ändå att hennes förnekelsefas blir lång.
Det enda som kanske, kanske skulle få honom att erkänna det är om mamman skulle säga, som du skrev, att han "är hennes älskade son och att hon kommer alltid att finnas för honom."
Om det är så att mamman vet om att det hänt hemska saker under deras uppväxt, som skulle ha kunnat påverka honom till den han är, så tycker jag att hon nu bör fundera på det, vilket hon med största sannolikhet gör. Lär finnas ett mörker där någonstans, i uppväxten.
Det är vad jag tror.