Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Det är trevligt att advokaten IR tar med en DNA-expert till hovrätten. Bra jobbat eftersom klienten anser sig vara oskyldig och då måste DNA och blod förklaras.
Ja, det är bra. För själv kommer hon ingen vägen med sina märkliga förklaringar så det ska bli intressant.
Citat:
Blodbild och att det måste vara färskt blod är trams från åklagarens expert då inga blodanalyser gjorts vad jag vet utan bara visuell bedömning av blodfläckar och att DNA testat. Jag har testat och ser ingen skillnad på nytt blod eller torkat uppblandat med vatten som droppats vad det gäller blodbild.
Hahahaha. Visuell bdömning bara?! Tror du NFC står och tittar på
plagget?
Citat:
Motiv och mordplats saknas och är från åklagarens sida bara spekulationer tillsammans med transporten av kroppen där kläder kan ha kommit i oordning.
Fullständigt fel då BP är framtaget via krim.tekniker. Motiv utgår från mordets karaktär. Sexualsadism. Silvertejp runt hela huvudet = indikerar inte mord i affekt.
Citat:
Tio DNA-träffar på Lisas kläder från NB men inte ett spår från Lisa något annat ställe mer än snörbitar och två hårstrån som kan ha skurits av vid boden och lagts dit senare för att förvirra. Är hårstråna släppta, avdragna med rot eller just skurna, har någon brytt sig om att kontrollera?
Ordet "bara" finns inte - De visar BP och ihop med 10 DNA träffar på kläderna blir det tung bevisning sammantaget. Hur hårstråna ser ut är inte ens intressant.
Citat:
Örhängen, mobildelar och andra tillhörigheter dyker senare upp men är helt utan spår. NB är så noga att inte lämna spår i bil, Lisas tillhörigheter, hennes bara kropp, i och runt boden men visst tio DNA-spår på kläder är skit samma för denne man.
Inte ett dugg märkligt, fanns inte ens spår från Lisa förutom på skyddsfodral till mobilen. Personligen tror jag han haft handskar.
Citat:
Hur kom Lisas DNA på tejprullens insida och hur kom IB:s DNA på trosorna. Här fungerar tydligen kontaminering eller indirekt överföring av DNA alldeles utmärkt. Det fungerar inte om en mördare använt NB:s handskar eller tagit i hans kläder som hängde där och som Lars senare slängde bort utan att polisen undersökt plaggen. Det fungerar heller inte om NB:s DNA eller blod ligger på golvet eller om mördaren använt repet som NB kan ha använt vid arbete i ladan. Det fungerar nog inte heller inne hos polisen om man blandar omkring kläderna från dom inblandade.
Gällande IB så är det sekret. Du har märkligt nog inte förstått primär och sekundär överföring och skillnaden mot NBs blod. Att Lisa troligen dreglat i tejprullen är inte märkligt så många meter som hon fick runt huvudet.
Citat:
Mördaren (som kan vara NB) var alldeles för noggrann och polisen visste att dom aldrig skulle kunna få ihop bevis till en fällande dom. Välj en man som syns i området, har ett risigt alibi, är en trolig gärningsman och som ingen kommer att sakna och alla blir nöjda. Polisen blir nöjd och kan visa LGWP att dom minsann kan, Lisas föräldrar blir nöjda att någon straffas för brottet, Familjen Jönsson blir nöjda att få bort strålkastarna från skumraskaffärer, arendatorn och jaktledaren kan andas ut samt att Kafeét slipper vidare gransking och kan ånga på i nya goda tider. Det behövs bara en enda polis för att göra alla nöjda genom att ta hand om kläderna. Vem som lagt ut Lisas tillhörigheter blir en annan fråga om någon någonsin kommer att bry sig senare.
Nämen - fick hela brottsfallet en skjuts på vägen menar du? Så en korrupt polis höjde kvalitén på brottsmålet och strösslade lite extra DNA. Aha..
Citat:
Att en mentalt frisk människa som tidigare är ostraffad och som inte stört kvinnor tidigare (mer än sina fruar) som första brott begår detta grova ser jag fortfarande som osannoligt. Jagar han ens eller har någonsin dödat ett djur?
Mental status har vi ingen aning om, RPU är inte utförd (än). Att ostraffad och gift betyder oskyldig var det dummast jag hört som argument, jakt är heller inte en förutsättning för att mörda folk.