2015-12-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Tycker du Expressen/GT:s övriga artiklar i ämnet övergående visat någon överdriven respekt? Expressen är en skvallertidning, mer än något annat.

Men den här artikeln omhuldades av de som påstår sig värna Lisa. Det är hyckleri.
2015-12-29, 19:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hur vet du det?
Jag har läst sidan 604 i FUP.
2015-12-29, 19:32
Medlem
katws avatar
Citat:
Men den här artikeln omhuldades av de som påstår sig värna Lisa. Det är hyckleri.

Låt inte känslorna ta över nu, herr militär och polishatare. Artikeln som sådan kan vara välskriven för det.

Däremot tror jag inte Lisas anhöriga är överdrivet glada för Expressens 50-tal löpsedlar och förstasidor om fallet. Ofta om totalt oväsentliga småsaker.
2015-12-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har läst sidan 604 i FUP.

Där står inte fem hål.

I det ena örat så har Lisa två hål och i det andra ett hål Hon har
dessutom hål i överkanten på ett öra där hon brukar ha en liten smal guldring som precis
räcker runt, en så kallad "läkring".

Det gör fyra hål och för det mesta har hon bara två (billiga) örhängen.

Hon hittades med läkringen + ett örhänge. Tre "hittades" i ladan. Var kommer det femte ifrån?
Vittnet ovan får dessutom bara titta på ett enda av de upphittade örhängena. Sannolikt är det ett från det ena från paret Lisa hade. Hon får inte titta på alla tre upphittade örhängena.
Senast redigerad av nopomil 2015-12-29 kl. 19:39.
2015-12-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Wow, inlägg nr 300 om att det inte finns DNA-spår i bilen. Du tänker till ordentligt inför varje inlägg ser jag. Ja, hur transporterades offret? Svara nu på detta du som har koll på läget. Om offret inte transporterades i svinets bil så hur kom hon till Martorp? Du måste väl ha en idé om hur det har gått till hoppas jag eftersom det tydligen inte har skett i mördarens bil. Vad ska till för att en person som du ska tycka att det är en säker dom? Skulle det ha varit tillräckligt i dina ögon om någon hade filmat alltihop? Nej, naturligtvis inte för då hade du väl sagt att filmen hade varit manipulerad och ihopklippt av polisen. Den ende som kommer att bli överraskad och stå där med lång näsa är du.

Jag har ingen aning om hur L H transporterades till Martorp.

Jag vet bara att efter Teknisk undersökning så finns det inga spår efter L H i N B Bil.
Och det håller jag mig till.
2015-12-29, 19:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är trevligt att advokaten IR tar med en DNA-expert till hovrätten. Bra jobbat eftersom klienten anser sig vara oskyldig och då måste DNA och blod förklaras.
Ja, det är bra. För själv kommer hon ingen vägen med sina märkliga förklaringar så det ska bli intressant.
Citat:
Blodbild och att det måste vara färskt blod är trams från åklagarens expert då inga blodanalyser gjorts vad jag vet utan bara visuell bedömning av blodfläckar och att DNA testat. Jag har testat och ser ingen skillnad på nytt blod eller torkat uppblandat med vatten som droppats vad det gäller blodbild.
Hahahaha. Visuell bdömning bara?! Tror du NFC står och tittar på plagget?
Citat:
Motiv och mordplats saknas och är från åklagarens sida bara spekulationer tillsammans med transporten av kroppen där kläder kan ha kommit i oordning.
Fullständigt fel då BP är framtaget via krim.tekniker. Motiv utgår från mordets karaktär. Sexualsadism. Silvertejp runt hela huvudet = indikerar inte mord i affekt.
Citat:
Tio DNA-träffar på Lisas kläder från NB men inte ett spår från Lisa något annat ställe mer än snörbitar och två hårstrån som kan ha skurits av vid boden och lagts dit senare för att förvirra. Är hårstråna släppta, avdragna med rot eller just skurna, har någon brytt sig om att kontrollera?
Ordet "bara" finns inte - De visar BP och ihop med 10 DNA träffar på kläderna blir det tung bevisning sammantaget. Hur hårstråna ser ut är inte ens intressant.
Citat:
Örhängen, mobildelar och andra tillhörigheter dyker senare upp men är helt utan spår. NB är så noga att inte lämna spår i bil, Lisas tillhörigheter, hennes bara kropp, i och runt boden men visst tio DNA-spår på kläder är skit samma för denne man.
Inte ett dugg märkligt, fanns inte ens spår från Lisa förutom på skyddsfodral till mobilen. Personligen tror jag han haft handskar.
Citat:
Hur kom Lisas DNA på tejprullens insida och hur kom IB:s DNA på trosorna. Här fungerar tydligen kontaminering eller indirekt överföring av DNA alldeles utmärkt. Det fungerar inte om en mördare använt NB:s handskar eller tagit i hans kläder som hängde där och som Lars senare slängde bort utan att polisen undersökt plaggen. Det fungerar heller inte om NB:s DNA eller blod ligger på golvet eller om mördaren använt repet som NB kan ha använt vid arbete i ladan. Det fungerar nog inte heller inne hos polisen om man blandar omkring kläderna från dom inblandade.
Gällande IB så är det sekret. Du har märkligt nog inte förstått primär och sekundär överföring och skillnaden mot NBs blod. Att Lisa troligen dreglat i tejprullen är inte märkligt så många meter som hon fick runt huvudet.
Citat:
Mördaren (som kan vara NB) var alldeles för noggrann och polisen visste att dom aldrig skulle kunna få ihop bevis till en fällande dom. Välj en man som syns i området, har ett risigt alibi, är en trolig gärningsman och som ingen kommer att sakna och alla blir nöjda. Polisen blir nöjd och kan visa LGWP att dom minsann kan, Lisas föräldrar blir nöjda att någon straffas för brottet, Familjen Jönsson blir nöjda att få bort strålkastarna från skumraskaffärer, arendatorn och jaktledaren kan andas ut samt att Kafeét slipper vidare gransking och kan ånga på i nya goda tider. Det behövs bara en enda polis för att göra alla nöjda genom att ta hand om kläderna. Vem som lagt ut Lisas tillhörigheter blir en annan fråga om någon någonsin kommer att bry sig senare.
Nämen - fick hela brottsfallet en skjuts på vägen menar du? Så en korrupt polis höjde kvalitén på brottsmålet och strösslade lite extra DNA. Aha..
Citat:
Att en mentalt frisk människa som tidigare är ostraffad och som inte stört kvinnor tidigare (mer än sina fruar) som första brott begår detta grova ser jag fortfarande som osannoligt. Jagar han ens eller har någonsin dödat ett djur?
Mental status har vi ingen aning om, RPU är inte utförd (än). Att ostraffad och gift betyder oskyldig var det dummast jag hört som argument, jakt är heller inte en förutsättning för att mörda folk.
2015-12-29, 19:42
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är trevligt att advokaten IR tar med en DNA-expert till hovrätten. Bra jobbat eftersom klienten anser sig vara oskyldig och då måste DNA och blod förklaras.

Dom få i världen som begått dessa brott, har dom bara ägnat några minuter med offret? Har dom valt sina offer och själv bott i landsbygden där alla känner alla? Har det senare kommit fram bevis för deras sjuka fantasier, i form av massor av bilder och filmer i deras hem? Har andra rädda kvinnor trätt fram med sina berättelser? I detta fall finns sex bilder av bundna kvinnor i NB:s dator, av 1500 sexuella i webläsarens fickminne. Porrsurfar man så har alla sådana bilder i datorn.

Vanligtvis så litar jag på polisens arbete men inte denna gång. Det är för många underligheter i detta fall och poliser är vanliga människor som även dom begår fel och tom. brott.

En bra sammanfattning av de oklarheter som finns i fallet och av sådant som bekymrar oss som vågar ifrågasätta den officiella bilden.

Att Expressen skriver i den här i tråden så hyllade artikeln nu senast, att Lisa mördades av Nerijus Bilevicius, innan domen mot honom vunnit laga kraft är mycket lågt. De kan åka på skadestånd om han blir dömd för griftefridsbrott t.ex., vilket är det som befintlig bevisning pekar mot som mest.
2015-12-29, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur vet du det?
Men snälla Nopomil - är du dement?
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-12-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är bra. För själv kommer hon ingen vägen med sina märkliga förklaringar så det ska bli intressant.
Hahahaha. Visuell bdömning bara?! Tror du NFC står och tittar på plagget?
Fullständigt fel då BP är framtaget via krim.tekniker. Motiv utgår från mordets karaktär. Sexualsadism. Silvertejp runt hela huvudet = indikerar inte mord i affekt.
Ordet "bara" finns inte - De visar BP och ihop med 10 DNA träffar på kläderna blir det tung bevisning sammantaget. Hur hårstråna ser ut är inte ens intressant.
Inte ett dugg märkligt, fanns inte ens spår från Lisa förutom på skyddsfodral till mobilen. Personligen tror jag han haft handskar.

Gällande IB så är det sekret. Du har märkligt nog inte förstått primär och sekundär överföring och skillnaden mot NBs blod. Att Lisa troligen dreglat i tejprullen är inte märkligt så många meter som hon fick runt huvudet.

Nämen - fick hela brottsfallet en skjuts på vägen menar du? Så en korrupt polis höjde kvalitén på brottsmålet och strösslade lite extra DNA. Aha..
Mental status har vi ingen aning om, RPU är inte utförd (än). Att ostraffad och gift betyder oskyldig var det dummast jag hört som argument, jakt är heller inte en förutsättning för att mörda folk.

Jag tror dom flesta är fel ute inklusive Åklagare,
Jag tror L H fördes bort i bil direkt till Martorp.

På vägen hände något som ledde till L H död.

Allt annat är bara planterat av Mördaren för att vilseleda, som han idag sitter o gonar sig åt.

L H har aldrig personligen varit i Ladan andra sidan vägen i Blomberg.

Det är min bestämda åsikt.
Fallet L H kommer att ta vändning det är jag fullständigt övertygad om.
2015-12-29, 19:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
En bra sammanfattning av de oklarheter som finns i fallet och av sådant som bekymrar oss som vågar ifrågasätta den officiella bilden.
Att Expressen skriver i den här i tråden så hyllade artikeln nu senast, att Lisa mördades av Nerijus Bilevicius, innan domen mot honom vunnit laga kraft är mycket lågt. De kan åka på skadestånd om han blir dömd för griftefridsbrott t.ex., vilket är det som befintlig bevisning pekar mot som mest.
Hahahahaha - härligt att artikeln skrevs och kom in i tråden. Den verkar ha stört alternativteoretikerna (och IR hyllare) nåt enormt.
Det Moretex skrev om NFC som står och glor på plagget var bäst tyckte jag.
En fråga: Du skrev igår att hon Mördades på Martorp. Vad gjorde hon i mjölkrummet öht? Det har jag missat i dina inlägg.
2015-12-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men snälla Nopomil - är du dement?
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Varför frågade de inte mamman eller någon kompis? Var det ingen som visste utan att titta på fotografier i efterhand? Eller hade "ett av vittnena" specialkunskap?
2015-12-29, 19:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Det låter inte ett dugg objektivt. DNA träffarna råkade hittas två månader efter att mgm gripits.
Det fanns inte något sådant från början.
Nope. Fel igen. 23/6 nämns det i förhör sen 10/7 presenteras att det är blod.
Senast redigerad av develi 2015-12-29 kl. 19:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in