2016-01-02, 23:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
En ung flicka har säkerligen respekt för en 35-årig man som artigt och vänligt ber om hjälp med någonting. Om han dessutom har lyckats förmedla att han jobbar på gården, dvs åt Arne Jönsson, kommer han definitivt att framstå som en ofarlig person.
När hon inte ens vågar ringa till en kollega till pappa?
2016-01-02, 23:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Anses han ha planerat och överlagt rent generellt så lär han ha planerat allt.
Det vore väldigt rimligt att tro att all denna förslagenhet föregås av en tanke hur man får tag i ett offer likaväl - eller tror du att han gör ett kvantskutt rätt in i mjölkrummet och silvertejpen?
TR:
I så fall måste jag upprepa frågan, hur planerade han att Lisa skulle gå in genom porten och en dörr till?
2016-01-02, 23:04
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I det första fallet behöver hon ju inte ta kontakt själv.
Det kan faktiskt krävas mer pondus av en ung person att neka en äldre person, än att göra denne till viljes om det som efterfrågas är någonting acceptabelt.
2016-01-02, 23:04
Medlem
katws avatar
Citat:

Klassiskt misstag där. Att ringa ett samtal kan ha andra barriärer än om en person i närheten frågar om något. Men visst, det det passar ju inte i din nya stensäkra "hypotes".
2016-01-02, 23:07
Bannlyst
Citat:
Kan korrigera, skrev jag.

Jaha? Vad KAN hovrätten korrigera då? Att hon inte blev dödad av någon annan eller vadå? Vad är det vi ska vänta och se? Få höra nu vad du tror ska ske i hovrätten? Eller vill du inte komma med förklaringar innan rättegången nu igen?
2016-01-02, 23:07
Medlem
katws avatar
Citat:
I så fall måste jag upprepa frågan, hur planerade han att Lisa skulle gå in genom porten och en dörr till?

Vad tror du? Genom knivhot skulle väl till om med superagent XO följa med?
2016-01-02, 23:10
Medlem
Citat:
Hahahaha. Av manlig kön men omänsklig då?
Inte för att det har någon större betydelse, men här kan man se hur en kille med betydligt mindre muskelmassa kan hantera en tjej (med helt annat uppsåt naturligtvis, men liknande fysiska prestation):

https://www.youtube.com/watch?v=Dn-WfegMS_E
2016-01-02, 23:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Citat:
Menar du att hon blev indragen i ladan innan hon blev överfallen? Handsken låg vid västra porten, för övrigt.
För svårt?
1. Han fångar hennes uppmärksamhet på nån vänster. Vinkar, vevar, ropar, pratar. Via att påskina att han behöver hjälp med nåt.
2. Hon går av mopeden, över vägen och går fram. Kan ha skett identiskt som Adriana beskriver.
3. Vid bilen, vid porten, griper han tag i henne och släpar in henne i ladan.
4. Där inne uppstår tumult. Hon kan ha försökt slita sig loss och kanske springa genom ladans öppning. Han greppar efter henne och hon tappar hansken. Lisas jacka är skitig - hon kan ha ramlat omkull.
5. Han har med sig en kniv för att skära av snörena och kan ha använt denna som hot mot strupen.
6. Han drar med sig henne in genom dörren till stalldelen. Antingen gör hon ett nytt försök eller så ramlar örhängena av via hans hantering.
7. Det finns sen en sak till som kan härröra till att han sliter och drar i henne. Tidpunkt ska vara osagt.
HA i TR via ljudfil:
Citat:
Hon hade en svart långärmad tröja på sig som var trasig vid högerarmen och något vrängd
2016-01-02, 23:16
Medlem
Citat:
Jag upprepar vad du skrev: "förberett i detalj". För att genomgå ett sådant här brott och förbereda det i detalj måste man veta hur man lurar över tjejen. "Vägen till Medelplana?". Glöm det, Lisa visste nog inte, och hade inte gått så långt in i ladan för att beskriva även om hon visste. Kattunge, godis, det har vi redan avfärdat. Det är ingen försumbar detalj du bortser från.

När jag sätter upp mål i mitt arbete gör jag det i förvissning av att nå dom. Och också hur jag skall göra det. Lite "grus" i maskineriet får man räkna med.

När han väl fått in Lisa i avsedd BP visste han exakt hur det skulle gå till samt transporten därifrån och var hon skulle mellanförvaras. Alibibyggandet kom därnäst.

Sedan "sket" det hela sig.

Hur du arbetar vet inte jag. Ägnar du dig bara åt försumbart "grus"?
2016-01-02, 23:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
För svårt?
1. Han fångar hennes uppmärksamhet på nån vänster. Vinkar, vevar, ropar, pratar. Via att påskina att han behöver hjälp med nåt.
2. Hon går av mopeden, över vägen och går fram. Kan ha skett identiskt som Adriana beskriver.
3. Vid bilen, vid porten, griper han tag i henne och släpar in henne i ladan.
4. Där inne uppstår tumult. Hon kan ha försökt slita sig loss och kanske springa genom ladans öppning. Han greppar efter henne och hon tappar hansken. Lisas jacka är skitig - hon kan ha ramlat omkull.
5. Han har med sig en kniv för att skära av snörena och kan ha använt denna som hot mot strupen.
6. Han drar med sig henne in genom dörren till stalldelen. Antingen gör hon ett nytt försök eller så ramlar örhängena av via hans hantering.
7. Det finns sen en sak till som kan härröra till att han sliter och drar i henne. Tidpunkt ska vara osagt.
HA i TR via ljudfil:
Mopeden stod utom synhåll från ladan. Hon kan inte ha sett hans vinkningar.
Överfallet skedde tidigare än vad TR trodde, enligt dig.
2016-01-02, 23:20
Medlem
katws avatar
Citat:
Mopeden stod utom synhåll från ladan. Hon kan inte ha sett hans vinkningar.
Överfallet skedde tidigare än vad TR trodde, enligt dig.

Man kan ropa/vissla också, gör ni inte det i Georgien? Möjligheterna är oändliga.
2016-01-02, 23:25
Medlem
PeoFallmos avatar
Snart faller beslut i HR. HR kommer att befästa TRs dom. Bevisningen är så stark att inte minsta tvivel finns angående NBs skuld.

De ämnen som fortfarande debatteras, ibland mycket tufft, bl.a här är inte relevanta i skuldfrågan.

Därmed känner jag mig färdig med detta fall, har inget mer att tillägga.

Tankarna går till familjen Holm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in