Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Okej, om jag har förstått dig riktigt är detta vad som hände.
Citat:
NB ordnade med snaran i mjölkrummet i ett trångt hörn istället för mitt i slaktrummet. Därefter lurade han i ladan efter att kaféet stängde.
NB har uppgett att han under aktuell eftermiddag har varit till ladan flera ggr sen kl 16 och
kan ha arrangerat redan då. Han har full koll på stängningstid och efterförlopp (tid för stängning innan tvärslån sitter tydligt över entrédörren).
Citat:
Han såg tjejerna komma ut och skiljas, noggrant planerat att en ensam tjej skulle vara kvar. Han väntade i minst sju minuter innan han började agera, trots att Lisa kunde åka iväg när som helst och planen skulle gå om stöpet.
Han planerade såtillvida att han väntade in det gyllene tillfället dvs
om det blir ett lämplig offer kvar att angripa. För att förstå det här (eller om det finns en vilja att fördjupa sig) behöver du läsa på mer dvs hur en sk predator agerar:
Cirkulerar, kretsar, iakttar, väntar in = hur ett urval av offer sker.
Många gånger backar dessa ur situationer nämligen och inväntar nytt tillfälle.
Det handlar om sårbarhet och tillgång.
Citat:
Han började ropa på engelska på hjälp och att han hade fått en hjärtattack. Lisa kastade ifrån sig allt och sprang över vägen.
..Ja ungefär så kallt och krasst skulle väl en med antingen okunskap om empatisk förmåga beskriva det eller med ren ovilja att förstå och förringa händelsen. Jag skulle dock uttrycka mig i helt andra termer.
Citat:
Där fickringde hon och sa på svenska "Nu är det klart", varefter NB grep henne och tvingade in henne i stalldelen. Där fick hon ett slag i huvudet så hon tappade örhängena.
Fickringningen har skett innan hela ladan tror jag personligen. Innan hon är vid ladan.
Slag i huvudet? Finns inget skrivet om det - däremot ett grepp runt henne eller i en kamp som får örhängena att ramla av. Hört talas om att vidröra?
Citat:
Han fortsatte att tvinga in henne i mjölkrummet, placerade hennes DNA på alla delar av snöret som användes vid hängningen, drog snaran om halsen och hissade upp henne. Därefter tejpade han huvudet, satte kläderna i oordning och runkade.
Han tvingade in henne genom stalldelen, troligen under hot och med kniv mot strupen och resten finns väl beskrivet i annat inlägg om tid och förlopp. Han stryper henne troligen medvetslös (hanterbar), hissar upp henne, tejpar och äcklet njuter av hennes dödskamp.
Behöver han mer än en kvart om hon är död inom några minuter och utlösningen är sekunder bort?
Citat:
Har jag förstått dig riktigt? Tycker inte du också att det här låter riktigt krångligt?
Delvis verkar du inte begripa ett dugg och förloppet är inte ett dugg krånglig. Jag ser däremot fram i den alternativa tråden där du redogör för alla dina varianter. After you, Mr.