Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Hur hamnade offret vid ladan?
NB använde kanske samma taktik som dagen innan då han lockade en människa
över vägen.
Tillrop och gestikulerande bredvid Sharanen, offret går över vägen, NB ber om hjälp med en vägbeskrivning till Medelplana. Offret halar upp sin mobiltelefon och råkar fickringa, NB babblar i bakgrunden, offret ovetandes om att hon har fickringt trycker fram google maps -Det är klart!, ser att samtal är igång, då slår NB till.
Ni kan gärna såga den här hypotesen, jag skiter i vilket, men jag tycker faktiskt att den är bäst av alla såhär långt.
Jag tror att NB har mördat förut, det är såhär han gör, det är hans modus operandi.:yes:
Här sågas icke och jag är vidare benägen att hålla med dig om att det här var nog inte
förta gången för herr Bilevicius.
Jag tror att vi kan ha att göra med en rätt van gärningsman.
En GM som uppskattar ett visst risktagande för det ger extra krydda åt "anrättningen".
En man som lyckats komma undan flera gånger.
Fram tills nu. Tack vare att han aldrig
fick den möjlighet som han ansåg självklar; att det inte skulle möta upp några som
helst problem att återvända till aktuella platser och vidta nödvändiga åtgärder för att
helt dölja vad som förevarit. Förpassa offret till ett ställe där hon aldrig skulle påträffas.
Undanröja vad som blivit kvar av spår på mordplatsen med angränsande utrymmen.
Tack vare alla snabba och intensiva insatser, tack vare en pappa direkt i aktion,
tack vare en mobilisering av folk i ett svindlande antal, så omintetgjordes framgången
för mördaren just den här speciella gången.
Så har det inte sett ut tidigare om det nu verkligen finns något tidigare att tala om.
Borta i Litauen kan det finnas gravar på undanskymda ställen som gömmer på andra
offer som råkade i den här utstuderade lustmördarens väg. Borta i England kan det vara
ett och annat som döljer sig. Borta i Göteborgstrakten - vad kan finnas där...?
35 år gammal. Tänk om en seriemördarkarriär inleddes redan i 20-års åldern?
Det kan bli tal om många offer när man räknar samman dem alla...
Om alltså. Om han inte debuterade i Blomberg 2015.
Man får ju spekulera. Även om det nu inte uppskattas av alla som ännu inte gett upp hoppet
om en helt oskyldig stackars liten Nerijus. Utsatt för en komplott initierad av ett genomkorrupt
svenskt rättsväsende eller vad det nu kan vara för otrevligt som drabbat den stackaren.