2016-01-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
För vem då? Det här handlar om gärningsbeskrivning som redan har antagits och bedömts av en Tingsrätt vilket inte går att bortse ifrån. Billys vittnesmål kommer ju inte ändra på den oavsett vilken tid han hasplar ur sig. Alltså spelar det ingen som helst roll vad han säger. Det är typiskt ett försvar att blåsa upp detta till något det inte är. Han döms och Hovrätten kommer skriva beroende på vad Billy säger att antingen är han inte tillförlitlig eller så har det ingen relevans för händelseförloppet.
Hur jäkla svårt ska det vara? Och idioterna i blaskorna i dag skriver om att försvaret säger att polisen kan fria NB. Jag skrev för länge sedan att man kan förvänta sig en cirkus i HR, och mycket riktigt.

Det är ju en överklagan i hovrätten, så att gärningsbeskrivning är antagen i TR spelar väl ingen roll? Fallet ska ju få en andra granskning nu i HR?! Det är lite det som är meningen med att man kan överklaga till HR.
2016-01-18, 22:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Just ja. Det går inte nu. För sent att vrida klockan tillbaka för BB.
Jag tar tillbaka slanten från potten
Hahaaha, ingen fara. Han har vittnesplikt menade jag och han ska väl träffa domaren imorrn som avgör.
2016-01-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja. Det enda som är relevant här är vilken tid Julia och de övriga lämnar platsen och hur omgivningen ser ut just där och då.

Varför är endast det relevant, hur det såg ut när Julia och de andra lämnade platsen, och inte relevant vad ngn annan såg vid tiden mellan stängning och förmodat bortförande av LH?
Senast redigerad av Shaman2001 2016-01-18 kl. 23:09.
2016-01-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja. Det enda som är relevant här är vilken tid Julia och de övriga lämnar platsen och hur omgivningen ser ut just där och då.

Men såg de ens kortsidan av kafet? Är det möjligt att NB parkerat bilen där, dvs nära moppen?
2016-01-18, 23:01
Medlem
develis avatar
Citat:
För vem då? Det här handlar om gärningsbeskrivning som redan har antagits och bedömts av en Tingsrätt vilket inte går att bortse ifrån. Billys vittnesmål kommer ju inte ändra på den oavsett vilken tid han hasplar ur sig. Alltså spelar det ingen som helst roll vad han säger. Det är typiskt ett försvar att blåsa upp detta till något det inte är. Han döms och Hovrätten kommer skriva beroende på vad Billy säger att antingen är han inte tillförlitlig eller så har det ingen relevans för händelseförloppet.
Hur jäkla svårt ska det vara? Och idioterna i blaskorna i dag skriver om att försvaret säger att polisen kan fria NB. Jag skrev för länge sedan att man kan förvänta sig en cirkus i HR, och mycket riktigt.
Ja, du det var förväntat. Det krånglar och sås förvirring istället för tvivel..
2016-01-18, 23:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Det är ju en överklagan i hovrätten, så att gärningsbeskrivning är antagen i TR spelar väl ingen roll? Fallet ska ju få en andra granskning nu i HR?! Det är lite det som är meningen med att man kan överklaga till HR.

Du skrev om Billys vittnesmål att det var intressant det svarade jag på och jag menar att gärningsbeskrivningen gav NB livstid. Och nej, vittnesmålet i sak kommer inte ändra HR bedömning till något annat, så som skumma män i en bil osv. Det räcker inte för att avföra 10 DNA spår från tilltalad, som dessutom är helt utan alibi.Och som bad om alibi av sina nära. En bil är en bil och DNA spår på offret är något helt annat.
Det är inte konstigt i sig att bilar syns ute eller vid caféet den här dagen. Det tillhör den normala vardagen att bilar används som transportmedel. En bil som står och som inte har något sammanhang med mordet är ju nonsens. Det är en kaputt försvarare och diverse alternativförespråkare som inbillar sig att det har betydelse. Att påstå att Billys vittnesmål har betydelse är inget annat än önskedrömmar.
2016-01-18, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Men såg de ens kortsidan av kafet? Är det möjligt att NB parkerat bilen där, dvs nära moppen?
Det finns andra vittnesmål som ser Lisa och de ser ingen bil bredvid Lisa och samtidigt ser de Rebecka och Lowa på den andra parkeringen. Dessa vore ypperliga att kalla för de förstärker det Julia och sen Rebecka säger (tider, inga mer bilar runt cafét).
2016-01-18, 23:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Just ja. Det går inte nu. För sent att vrida klockan tillbaka för BB.

Jag tar tillbaka slanten från potten

EDIT.

I Sverige har vi allmän vittnesplikt. Det betyder att man är skyldig att vittna i domstol om åklagaren eller den misstänkte och hans försvarare anser att det behövs. Man kan alltså inte bestämma själv om man vill vittna eller inte. Undantag görs bara om man till exempel är nära släkt med den åtalade.

Kommer han inte åläggs han vite. Och kan få betala de andras kostnader som inställt sig till domstolen. Lagmannen uttalar sig här. I sista hand hämtas han in bara. Kan få fängelse också om vägran uppstår.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6347730
2016-01-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Visst kommer det bli intressant att höra vad DNA vittnet har att säga som är experter men det kommer ju ändå bara bli spekulation om hur hans DNA finns där osv,det intressanta och något son skulle kunna påverka domen är ju om NB kommer med nån förklaring till att hans DNA finns på 10 ställen.Men det får vi nog aldrig veta för jag tror han kommer fortsätta med sitt nekande...

Håller med. Det där med DNA skall bli spännande.
2016-01-18, 23:07
Medlem
Citat:
Du skrev om Billys vittnesmål att det var intressant det svarade jag på och jag menar att gärningsbeskrivningen gav NB livstid. Och nej, vittnesmålet i sak kommer inte ändra HR bedömning till något annat, så som skumma män i en bil osv. Det räcker inte för att avföra 10 DNA spår från tilltalad, som dessutom är helt utan alibi.Och som bad om alibi av sina nära. En bil är en bil och DNA spår på offret är något helt annat.
Det är inte konstigt i sig att bilar syns ute eller vid caféet den här dagen. Det tillhör den normala vardagen att bilar används som transportmedel. En bil som står och som inte har något sammanhang med mordet är ju nonsens. Det är en kaputt försvarare och diverse alternativförespråkare som inbillar sig att det har betydelse. Att påstå att Billys vittnesmål har betydelse är inget annat än önskedrömmar.

Vad är det som skapar den hysteriska motviljan till BB:s vittnesmål då? Är väl bara att låta det komma upp och se vad det ger, ni som är helt säkra behöver ju inte oroa er för att det skulle ändra ngt. Allt som kollas och dubbelkollas är väl bra, eller vad är man så rädd för...?
2016-01-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Ägaren till den svarta suven måste väl kunna ge sig till känna och tala om när han var där. Har man varit där så nära i tid så kan väl denne inte missa det här i media. Det bör ju kunna klaras ut tycker jag annars är det märkligt. Om nu denne svarta suv var svenskreggad förståss.

En viss person äger tre bilar, en är en svart Peugeot 307 ja en annan är mörkgrå BMW 330DXDRIVE. Den tredje bilen vet jag ingenting om. Varför kan man inte få veta hans alibi och förehavande just för denna viktiga stund...Varför är det så mycket hemligt?
2016-01-18, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Kommer han inte åläggs han vite. Och kan få betala de andras kostnader som inställt sig till domstolen. Lagmannen uttalar sig här. I sista hand hämtas han in bara. Kan få fängelse också om vägran uppstår.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6347730
Ahh, tack. Det var rätt ur rätten s.a.s. Jag uppfattade det som en intervju via bilden.
Ja, nu handlar det ju om det som tagits upp i tråden gång efter annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in