[quote=Annvonplaten|56087879]Ja en sak är ju säker det är inte någon på rättsmedicin, obducenten, för det fanns ju ingen DNA på brottsoffrets kropp, vilket jag tycker är märkligt.När man hittar så många på både jacka och byxor. Han måste ju blött väldigt mycket på fingrarna, så minsta kontakt borde ju avgivit någon blodfläck. Och det är heller inga tekniker som undersökts NB:s bil som han påståtts fraktat brottsoffret i för där finns heller inget DNA från Lisa.
Men det finns väl någon utredare som ombesörjer logistiken runt brottsoffrets kläder och ett flertal blodprov som som tagits på NB.
Förhoppningsvis är det provrör som innehåller koaguleringsmedel som använts för då går det analysera om blodfläckarna kommer från provrör eftersom dessa ämnen inte finns i våra ådror.
OK, någon utredare som ombesörjer logistiken med Lisas kläder och NBs blodprov är den som du anser ska ha planterat DNA från NB på Lisas kläder,
har jag förstått dig rätt då?
Glöm det där med att hissa.
Har har lyft upp henne - hon var en späd tjej på knappt 50 kg, en baggis för en
välbyggd grovarbetare i sina bästa år - och sen inte behövt slita värst för att
fixa det som skedde med snören och snara. Dragit åt, släppt efter och därpå var
hennes öde beseglat.
Jag tror mig nu efter alla dessa månader ha kunnat skapa mig en hyfsat rimlig uppfattning
om förloppet från början till slut.
När väl LH lockats över vägen och fram till ladan eller tagits dit under knivhot har NB snabbt
agerat. Dragit in henne. Snabbt sparkat omkull henne via ena knävecket eller använt nåt
redskap till det så att hon for framstupa och sen direkt kastar sig över henne. Möjligen
redan här fram med snören och anbringa runt stackarens hals och dragit tills
medvetslöshet inträdde. Sen var hon ett synnerligen lätthanterligt byte för den
mordlystne bastarden utan hjärta och samvete.
Han bär antagligen henne rätt över till platsen där allt vedervärdigt är planerat att komma
till stånd. På några ögonblick är offret upphängt. Det tas i tu med kläder. Dras upp
och ner. Silvertejp fram och applicerat.
En till max upphetsad förövare nu som knappt väl hinner studera så mycket av sitt
genomsjuka verk förrän det håller på att explodera nere i skrevet. Nätt och jämt hinner
han rycka åt sig lampkupan så att det inte hamnar alldeles åt alla möjliga håll och kanter
och lämnar sina spår han ogärna vill ha just där just denna speciella söndag.
Det kanske fortfarande håller på att levas därframme i hörnet men efter sin klimax
är han inte så värst intresserad längre. Det får skyndas att dö så att han får jobba vidare
med det som måste göras: plocka ner, ta bort, susa fort iväg och gömma och sen hem
och visa upp sig och kliva in i sin vanliga verklighet igen.
Ett litet mord har han roat sig med i söndagskvällen. Det ska man väl inte förebrå honom för.
Han ska väl få unna sig nåt som han sliter som ett djur till vardags.
Sakteliga återfår han sitt lugn och känner sig snart nästan som helt vanlig igen.
Beredd att möta omvärlden utan att behöva skita till det för sig med konstigt beteende.
Cigarrett fram, solglasögon på och ansiktsdragen samlade.
Och pizzasugen som fanken i ett slag blev han minsann.
Och innan han somnade till den natten bredvid mulliga Irina så började han så mått
fundera redan nu efter när nästa gång skulle bli. För en nästa gång ville han ha.
Han hade fått smak på det här nu.
Det var det största och mest lustfyllda äventyr han någonsin fått uppleva och naturligtvis
ville man få vara med om nåt sånt på nytt.
Klippa en till innan hemfärden till Litauen? Skulle det hinnas med tro?
Någon timme senare väcktes han av att någon var på dörren. Någon eller några ville honom
och de andra nåt.
Och där började hans resa mot undergången.
Jakten på den försvunna flickan var i full gång. Och farbror blå stod utanför och ville prata.
Nu kommer du igen med en av dina vedervärdiga detaljbeskrivningar av vad som hände Lisa, värre än vad någon annan har beskrivit i tråden. Vad finner du för nöje i det? Men, om nu Lisa blev medvetslös i inledningen av brottet, hur kan du då kalla NB sexualsadist? Sadister njuter inte av att plåga medvetslösa människor.
NB pratar med BS om mycket militärer som varit på platsen.
Det finns två sätt för NB att förstå att de var militärer. Antingen hade de fältuniform på sig då de letade igenom Martorp. Den informationen hade BS haft om så varit fallet. Eller så hade de anlänt i militära fordon. Men det var bara BS och hans kamrater som hade sådana. Var det kanske BS med kamrater som letat igenom Martorp innan? Det visste han att de inte hade gjort. De hade framryckt i militära fordon. Det vill säga färdats i militära fordon. Kört förbi. Möjligen stannat tillfälligt.
För övrigt var de i så fall inte ensamma om att stanna till. Beridna polisen hade ställt sina hästtransporter där har jag för mig. Jag kanske minns fel.
Det finns vittnen på att de var parkerade i Martorpsbacken ( och SH försa sig om det hela natten igenom hörda billarmet). Konstigt att de inte reagerade över larmet.
Torsdag är helt mörkat. Borde ut i ljuset och BS och DL ska båda in i rätten igen och förhöras om det under ed. Fast nu hinner de prata ihop sig när de läser här.
Jag vet att han inte är lika begåvad som jag. Att göra som han har gjort hade jag aldrig gjort, det bevisar för mig att han är mindre begåvad än jag. Han åkte dit på grund av att han inte kan använda hjärnan maximalt, någonstans kopplar det fel eller så fattas det en propp eller två.
NB kunde ha gjort mycket på ett annorlunda vis, men nu gjorde han inte det, han strödde bevis omkring sig i en sällan skådad omfattning, det blev hans fall tror jag. Det spelar ingen roll om NB fick tid att tänka, för kan man inte tänka logiskt så blir det som det blev.
Jag känner ett stort antal baltiska hantverkare, i sanning, de stämmer i mångt och mycket in på NB, luktar rök och svett, talar halvtaskig eller ingen engelska alls, det enda som skiljer dem åt är att de inte har mördat en sjuttonårig tjej såvitt jag känner till.
Det finns ingen forskning som visar på samband med starka sjuka sexuella drifter med övrig begåvning om du nu vill använda det som förklaringsmodell. Om han talar dålig engelska eller inte beror kanske mer på att i baltikum läste man länge ryska och inte engelska i skolan. Däremot kan man nog skönja en viss O-intelligens på folk som uppvisar inskränkthet och fördomar.
Så han utför det jobbet klockan 16 för han vet att LH ska lämna caféet på moped sist klockan 18? Är det vad du menar med förevändning?
Nu har jag börjat glömma detaljerna, men jag har för mig att han kom hem för att hämta verktyg. Han skyllde väl de smutsiga byxorna på bleckjobbet också. Visst - möjligt, men knappast troligt.
Helt korrekt. Hemvärnet är många ggr inkallade vid antingen katastrofer eller eftersök. Likt att militär kan inkallas. Det blandas äpplen (profession) och päron (vänner, kollegor) i diskussionen i en enda röra.
Det beror på att det är en enda röra och inte utrett. Har militären gjort detta på arbetstid ("hittat" örhängen och andra fynd) eller är militären där som privatpersoner med 3-5 militärbilar.
Var detta militärdriven utredning eller en polisdriven från början?
Åklagaren arbetar utifrån objektivitetsprincipen. Sen väcker han åtal om bevisning anses vara tillräcklig (en skyldighet)
Det har framkommit många gånger att så inte är fallet här - eller i andra fall.
Men du får gärna tro att allt som rättsväsendet hävdar/skriver är sant och att all kritik därför per definition är fel.
Mycket intressant fråga om mopeden och röda hjälmen, detta måste redas ut väl.
Vi får hoppas att försvarsadvokaten lyckas reda ut detta ordentligt vid förhöret av vittnena (den pensionerade polisen och den unga kvinnliga arbetskamraten). Eftersom man från åklagarsidan motsatt sig Billys vittnesmål så starkt så tror i alla fall jag att det kan finnas något av värde i detta, vi får hoppas att IR lyckas få fram alla viktiga detaljer under förhöret. Jag är lite förvånad over att åklagarsidan motsätter sig vittnesmål, åklagaren skall väl alltid vara intresserad av att sanningen kommer fram?
Eller är det som någon skrev här i tråden tidigare att juridik inte handlar om rättvisa utan om att ha rätt? En väldigt cynisk och skrämmande bild av vårt rättsväsen tycker jag i så fall.
Skulle inte Åklagaren arbeta utifrån objektivitetsprincipen? Det verkar att man bara vill i vilken pris som helst att vara rätt. Men sanningen? Borde man inte leta efter sanningen?
Ja en sak är ju säker det är inte någon på rättsmedicin, obducenten, för det fanns ju ingen DNA på brottsoffrets kropp, vilket jag tycker är märkligt.När man hittar så många på både jacka och byxor
Jag tycker att det talar mot plantering. Har man gjort sig besväret att plantera tio DNA på kläderna och frakta Lisa till Martorp så varför inte även plantera några DNA och blodspår på strategiska ställen på Lisas kropp, exempelvis på ställen som har varit täckta av kläderna? Ingen alternativteoretiker hade kunnat tvivla på NB:s skuld (nåja, några hade nog gjort det ändå).
Senast redigerad av Vierstein 2016-01-21 kl. 12:36.
Håller med. Han skulle haft ngn, om inte Silbersky utan ngn av dom andra kända Stockholmsadvokaterna, å då kan man säga så här, hade IR trott till 90% att NB är oskyldig då hade hon kunnat avträtt och rekommenderat vidare. Men det gäller pengar. Oavsett. Det finns inte en enda "ärlig" genuin person utan att denne tänker på sitt "eget" först. Så var det på stenåldern också men då gällde det överlevnad för dagen idag spelar det inte roll hur många milj. du har säkrade "det sitter i generna" eller i mänsklighetens "girighet". Moment 22 m.a.o. "So what will we know" -Njiente.
IR och NB har fått en mycket bra och, påstår jag, unik kontakt. Det ska du inte underskatta.
IR har dessutom lokalkännedom. Hon har också lättare att få tips.
Jag konstaterar också att kvinnliga advokater misstänkliggörs när de tar betalt - har aldrig sett att det hänt med manliga diton.
Inställningen heter:
Förhämta resurser så att sidor läses in snabbare.
Det innebär att under tiden du sitter och glor på en sida så hämtas innnehållet på länkarna på sidan till cachen så att du snabbt får upp sidan om du klickar på länkarna. Om du inte klickar på länkarna så ligger iallafall bilderna där men du har inte sett dem. Smart va?
I mitt vetenskapliga nit sökte jag ju upp de hemska webbsidor som den dödsbesatte sadistiske mördaren Russo hängt på (vi har berört innehållet några gånger). Där kunde man hitta arrangerade bilder som nästan exakt motsvarar den scen vi föreställt oss här. Min dator borde alltså vara fullständigt besudlad - kan du föreslå ett sätt att kolla detta ? Jag befarar inga hembesök från polisen, men det vore ju intressant att kolla ett verkligt fall. Jag har inte gjort några medvetna städaktioner, men jag har förstås Nortons säkerhets- och optimeringssystem i bakgrunden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!