2016-01-21, 21:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
I morgon är sista förhandlingsdagen vah?

Har något nytt framkommit över huvudtaget i Hovrätten jmf Tingsrätten?!

Vad ska frun säga på länk i morgon som hon inte sagt innan?

Ni som följer detta:

HAR NB FÅTT ORDET ÄN?
Ja, han hade ordet i måndags. Tyvärr förklarade han sig inte. Han fick aldrig någon fråga om hur han ställer sig i skuldfrågan, men om han hade sagt att han hade något att berätta hade hela rättssalen spetsat öronen.
2016-01-21, 21:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur vet du att tejpen runt huvudet inte syftade till att offret inte skulle kunna skrika på hjälp?
Det har nog dubbla funktioner - men att det krävs flera meter silvertejp runt huvudet för att tysta det kan man fetglömma: Detta tejpande är vanligt vid sexualsadism likaväl som strypning/snaror.
2016-01-21, 21:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Samma tjat hela tiden. Imponerande hur saker kan gå på repeat trots flertal möjliga svar från flertal olika personer. Gäsp.

Omtöcknad pga hypoxi och hanterbar.
Jacka neddragen över armarna som låses.
Medvetslös ganska snabbt igen pga av både snören och tejp.
Du läste inte heller inlägget som jag svarade på, där Lisa var vid medvetande under övergreppet från "sadisten".
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-01-21 kl. 21:34.
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag svarade där på ett scenario där Lisa var vid medvetande.

Javisst, fast du kan inte bedriva ett antingen- eller resonemang. Dödskampen i sig får man förmoda är vad NB har eftersträvat och på sitt sätt funnit njutning av. Hon förlorade isåfall medvetandet gradvis men ta inte för givet att hjärnan fungerar rationellt fram tills medvetandet upphör.
Bannlyst
Citat:
Jag kan inte bevisa att NB är oskyldig, men det är inte oskuld som ska bevisas. Jag har visat statistiskt utom rimligt tvivel att NB är oskyldig till mordet, och det har jag gjort i alternativtråden.

Det är inte alltid statistiken stämmer överens med verkligheten.
Statistiken är inget BEVIS för att han är oskyldig utom rimligt tvivel.
Det finns alltid undantag. Då stupar din statistik som en klubbad oxe.
Om det så bara är en promilles chans så likväl finns chansen att han är skyldig.
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Fruktansvärt jobbigt att läsa, när du citerar upp det så här. Orkar inte ens gå igenom allt trams. Jag kan kan inte se varför en påhittat gärningsman vore ett troligare alternativ än den dömde Nerijus. - Haha svävar jag ut, vad gör inte du med dina påhittade altern: gärningsmän? Och yrar om tortyr och sadistiska förhör, även plantering. Då har man tappat verklighetsförankring totalt.

Så följer du verkligen fakta genom att köra på planteringsteorier och alternativa gärningsmän, på vilket sätt då? Den tekniska bevisningen har sagt sitt, och den säger emot dig.

Du verkar inte kunna hålla isär personer i tråden. Jag har ingen alternativ GM. Jag hävdar att DNA pekar på NB så han är fm GM. Det finns dock inget som tyder på på att han är en sexualsadist. Cirkelresonemanget som gäller är att Lisa hittades som hon gjorde. Detta kan tydligen bara förklaras med att det är ett sexualsadistiskt mord. Jag hävdar att det inte finns något som framkommit om NB att han skulle ha sexualsadistiska tendenser. Då hävdar ÅK-kramarna att morde bevisar det. Så håller man på med sitt cirkelresonemanfg istället för att diskutera vad som egentligen har hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vi vet redan att det är ett sexualbrott, och ja brottets karaktär ser ut som ett sexualbrott med sadism inslag. Dom hittade bilder på tjejer som fått munnen igentejpade och bundna i hans dator - Lisa holm Lisa hittades med nerdragna byxor, blottad hud, strypt och hängd. Samt 3m silvertejp runt hennes huvud. Besudlingar på väggar och golv i sin arbetsplats, när han kikat efter tjejer. Normalt runk beteénde för dig som då också tycks besudla väggar och golv. Men för oss andra liknar det mer ett tvångsmässiga onanerande. Du kan fortfarande inte se någon koppling till en sexualsadist? Jösses det måste göra dig till en av trådens mest korkade personer.

Du bemöter ingenting med logik och argument utan börjar kalla mig korkad. Smart debatör. Verkligen. Jag låter det du skriver stå så ser alla bristen på självständigt tänkande och förmåga att föra en diskusion.
2016-01-21, 21:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Javisst, fast du kan inte bedriva ett antingen- eller resonemang. Dödskampen i sig får man förmoda är vad NB har eftersträvat och på sitt sätt funnit njutning av. Hon förlorade isåfall medvetandet gradvis men ta inte för givet att hjärnan fungerar rationellt fram tills medvetandet upphör.
Det går inte att tejpa huvudet på en människa vid medvetande och med fria händer. Skulle hon vara halvt medvetslös så förloras njutningen av tejpningen. Det hela måste ha utspelas under en tid, skulle hon ha varit så medveten att hon plågades, och så omedveten att hon inte tog bort tejpen? Knappast.
2016-01-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ja, han hade ordet i måndags. Tyvärr förklarade han sig inte. Han fick aldrig någon fråga om hur han ställer sig i skuldfrågan, men om han hade sagt att han hade något att berätta hade hela rättssalen spetsat öronen.

Tack. Overkligt korkad jävel. Varför häver han inte ur sig något i stil med:

"Jag jobbar i ladan och rör mig hela tiden i området. Jag kommer in i ladan och ser en tjej som hänger från taket och sprattlar, jag rusar fram och försöker lyfta henne uppåt i smalbenen men orkar inte! Jag tänker att ska en tjej ta sitt liv och jag ska se på? Aldrig! Men jag orkar inte hålla upp henne så snöret lossar, jag rusar då istället efter en pall och en kniv för att skära ner henne men när jag är tillbaka och gör det är det redan för sent. Klart mitt dna finns på henne överallt, jag försökte rädda hennes liv"
2016-01-21, 21:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
För många år sedan, när jag bodde hemma, så hade jag ett flickrum. Jag kallar det inte normalt, men inte för att det var på sin arbetsplats, utan för att grisen inte torkade upp efter sig. NB brydde sig inte ett skit om att varken söla ner sin arbetsplats eller att städa upp efter sig, för annars hade han inte sölat ner sin arbetsplats eller så hade han städat upp efter sig.
Det fetstilta: bevis för att det var tvångsmässigt styrt är det inte.

Tanken var att fixa till lokalerna där om jag inte minns fel, förmodligen inbegriper det städning, målning och reparation, NB och AB jobbade med sådant. Kanske tänkte NB att det inte spelar någon roll om han sölar ner lite eftersom att lokalerna snart ska renoveras. Inget konstigt att han struntade i att torka upp efter sig i ett sådant läge, ingen annan använde de rummen av byggnaden, så vad är problemet?
2016-01-21, 21:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Det är inte alltid statistiken stämmer överens med verkligheten.
Statistiken är inget BEVIS för att han är oskyldig utom rimligt tvivel.
Det finns alltid undantag. Då stupar din statistik som en klubbad oxe.
Om det så bara är en promilles chans så likväl finns chansen att han är skyldig.
Vid åtal ska skuld bevisas, inte oskuld. Finns det en promilles chans att någon är skyldig och det inte går att bevisa skuld ska denne gå fri.
2016-01-21, 21:43
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Jag har redan svarat på detta och lämnat ett alternativt scenario i alternativtråden, samt ställt en fråga till dig att svara på där. Väntar på svar...

Jag svarar då här genom att återigen försvara den officiella slutsatsen att hon dog till följd av annan persons våld. Bortsett från de rättsmedicinska övervägandena som jag inte har kompetens att bedöma så räcker det även här att konstatera att en domstol inte behöver överväga scenarion som framstår som totalt osannolika och inte stöds av minsta lilla indicium.

Jag tycker du ska läsa den här länken också: http://www.forensicpathologyonline.c...-strangulation. Enligt den är det inte alls så ovanligt med mord genom strypning. Experten skriver t.o.m:

Citat:
Strangulation should be assumed to be homicidal until the contrary is shown

Att sen en vanlig svensk rättsläkare som obducerar alla former av dödsfall som orsakats eller misstänkts orsakas genom yttre våld mest stöter på självmordshängningar är inte ett argument för att det skulle vara osannolikt i det här specifika fallet i den kunskapskontext som vi har. Din förståelse för sannolikhetsresonemang förblir tyvärr bristfällig.
2016-01-21, 21:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Du verkar inte kunna hålla isär personer i tråden. Jag har ingen alternativ GM. Jag hävdar att DNA pekar på NB så han är fm GM. .Det finns dock inget som tyder på på att han är en sexualsadist Cirkelresonemanget som gäller är att Lisa hittades som hon gjorde. Detta kan tydligen bara förklaras med att det är ett sexualsadistiskt mord. Jag hävdar att det inte finns något som framkommit om NB att han skulle ha sexualsadistiska tendenser. Då hävdar ÅK-kramarna att morde bevisar det. Så håller man på med sitt cirkelresonemanfg istället för att diskutera vad som egentligen har hänt.
.. och vi andra skakar i huvudet åt ditt resonemang.

Sexualsadism per definition är en parafili där offret frihetsberövas och torteras. Allt detta handlar om dominans, att utöva grymt våld. Att binda, tejpa,strypa är vanliga fenomen i sammanhanget. De brukar ha en förkärlek för tejp, att förbinda mun på offret. Hon är naken och det finns dårar som iakttar när offret dör utan penetrering.

Det handlar om att plåga och förnedra - ett helvetets djävla äckel som njuter av detta sexuellt.

.. och vad fan anser du att NB sysslade med?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in