2016-01-23, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Du kan åka till domstolen på måndag, det är slutplädering då.
Det är faktiskt frestande att inte rensa agendan och dra dit. Det är visserligen en lång resa men vi får se.
2016-01-23, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nja, normalstarka karlar får ögonen utrivna vid nämnda manöver av en tjej på 45 kg med fria händer.

Om tjejen i fråga fortfarande är vid medvetande ja...
2016-01-23, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Frågan är ju om det var första gången? Det får vi väl aldrig veta förstås, så det är det ingen mening med att fundera kring.
Det skulle väl utredas hans förflutna i England, med dubbla identiteter, kanske kan ge något.
2016-01-23, 03:02
Medlem
NB kommer sannolikt att bli fälld i Hovrätten men för det behöver han inte vara gärningsmannen, det är många som blivit fällda i olika rätter men varit oskyldiga till gärningen.
2016-01-23, 03:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Jag ger mig tusan på att han kan mer svenska än vad man påstår.
Annars förstår väl förhörsledaren "knagglig" engelska hoppas jag.

Förmodligen men antagligen inte så pass bra det duger i en process.
2016-01-23, 03:08
Medlem
Citat:
Jag ger mig tusan på att han kan mer svenska än vad man påstår.
Annars förstår väl förhörsledaren "knagglig" engelska hoppas jag.
Har lurat på detta. Hur kunde AJ och NB prata med varandra. När AJ ville att NB skulle fixa fönsterblecket, vilket språk sas detta på?
När NB:s fru var med AJ:s på deras sommarhus i Torekov, hur kunde dom kommunicera med varandra?
2016-01-23, 03:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Har lurat på detta. Hur kunde AJ och NB prata med varandra. När AJ ville att NB skulle fixa fönsterblecket, vilket språk sas detta på?
När NB:s fru var med AJ:s på deras sommarhus i Torekov, hur kunde dom kommunicera med varandra?

Ja, det är konstigt.
Nog måste de ha lärt sig så pass svenska så att de kunde göra sig förstådda.
Hans fru skulle ju bara prata ryska efter vad jag förstår.
Kunde Arne eller hans fru ryska eller hur gick det till?
2016-01-23, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Förvisso, men med olika omslag. Och det är inte enbart upp till individen själv, individen är omgiven av andra individer och samhällssystem som kan vara olika mellan länder, eller vara olika inom exempelvis organisationer i samma land. Och du kan i någon mån påverka andras förväntningar och fördomar (som beror av vad de tror sig veta om dig om du är bra på att kommunicera men tämligen ofta är det bortkastad tid). Ett sätt att vara i vissa sammanhang kan vara väldigt framgångsrikt medan i andra fall förkastligt. Och den som alltid passar in överallt uppfattas oftast som opålitlig.

Javisst, själva omslaget beror oftast på vad som råder när man växer upp. Värderingar, hur man uppmuntras till framgång och lär sig se ev misslyckande som positiva lärdomar ...............

Visst är det så som vuxen att man får lära sig att förhålla sig till de mest väsenskilda situationer. Då gäller det att man som liten lärt sig att lita på en inre kompass. Och har tillit till. Den är den enda man har med sig hela tiden.

Frågan är vilken kompass NB navigerar efter? Någon gång tidigare måste den ju lett rätt, eftersom han uppenbarligen tycks följa kompassnålen?
2016-01-23, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
NB kommer sannolikt att bli fälld i Hovrätten men för det behöver han inte vara gärningsmannen, det är många som blivit fällda i olika rätter men varit oskyldiga till gärningen.

Med denna starka tekniska bevisningen. I Sverige. Nämn någon.
2016-01-23, 03:33
Medlem
Citat:
Jag har bara tre mil dit just nu men jag vill helst inte se ett sånt odjur i verkligheten.
Man kan ju få för sig att försöka strypa honom.
Nej för tusan du får inte strypa honom, då är det tortyr och det är så synd om vederbörande.

Detta blir jag heligt förbannad på. Man får inte gå hårt åt misstänkta gärningsmän för då är det synd om dessa, de får lida i onödan och det blir anmälan åt alla håll.

Det är ingen som tänker på offret, som har blivit utsatt för denna tokdåre. Det verkar idag som att offret får skylla sig skälv, medans det är synd om gärningsmannen.

Ska det vara så? Det är ju rent åt helvete på ren svenska.
2016-01-23, 03:51
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanstrm
Skit snack (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Jag efterfrågade bevis på att Lisa har pratat med någon i en svart SUV. Det där bevisar ingenting, bara att det finns en svart Kia SUV. Det finns fortfarande inga bevis på att Lisa har pratat med någon i en svart SUV. Vittnen kan också missta sig och blanda ihop bilmodeller. Ni alternativ stollar har ju själva kritiserat alla andra vittnen, som råkar vara släkt med AJ.
Senast redigerad av henkess 2016-01-23 kl. 04:09.
2016-01-23, 04:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Javisst, själva omslaget beror oftast på vad som råder när man växer upp. Värderingar, hur man uppmuntras till framgång och lär sig se ev misslyckande som positiva lärdomar ...............

Visst är det så som vuxen att man får lära sig att förhålla sig till de mest väsenskilda situationer. Då gäller det att man som liten lärt sig att lita på en inre kompass. Och har tillit till. Den är den enda man har med sig hela tiden.

Frågan är vilken kompass NB navigerar efter? Någon gång tidigare måste den ju lett rätt, eftersom han uppenbarligen tycks följa kompassnålen?

Den inre kompassen om man nu tror på den liknelsen kanske inte är fel nu heller. Därmed inte sagt att det är rätt att döda, om han nu gjort det (själv), men kanske det är det minst dåliga alternativet som det ser ut där man står. Och eller att inte säga något speciellt...jag menar det kan ju vara ett slags resignation.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in