Citat:
Ursprungligen postat av
birkaboo
Ja den starka DNA bevisningen talar för att han inte fanns i bostaden vid denna tidpunkt. Men jag förstår att ni tvivlare gärna vill låtsas om som att det skulle sakna betydelse. Bättre då att utan minsta lilla tvivel tro på en fru som ändrar sin berättelse gång på gång. Ett vittne som säger sig ha sett några "utan ansikten" sitta på trp. Men de uppgifterna granskas inte särskilt mycket av er.
Oavsett är det inte vittnen från försvaret, eller åklagaren som kommer vara den störst bidragande orsaken till att hovrätten låser in N på livstid för mordet på Lisa Holm.
Du försöker klassa ned förhörsledarna som att de är odugliga att få fram om de förhörda ljuger, när Irina och NB förhörs de korsar frågorna mot dem båda och de måste stämma överens annars ljuger någon av dem. Vid förhören av NB och Irina stämmer svaren de ger till förhörsledarna överens och förhörsledarna grillar dem hårt vid förhören, de går till botten med alltsammans.
FUP sid 1293
Förhörsl. Du säger att han eventuellt är hemma runt 19.00, när är det i förhållande till när han sitter på trappan och röker ?
Irina: Ja jag går ut och han sitter där och röker och jag gick ut för att röka också och Gustav han var på väg därifrån. Vem var på väg därifrån ?
Irina: Gustav
FUP 1304
Förhörsl. NB kom hem sista gången innan ni åkte till handlaren och du hörde att han prata med Gustav.
Irina: Nej jag såg bara att Gustav var på väg att åka därifrån.
Förhörsl. Okej han pratade aldrig med Gustav ? Hejade ?
Ja, svarade Irina.
Gustav kom till herrgården runt 19.00 som NB ensam ser när han kommer dit, sedan när Gustav åker från herrgården fanns Irina på trappen och både Irina och NB ser när Gustav åker från herrgården.
Gustav stannade i herrgården en kort stund möjligen kom han några minuter innan 19.00.