Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Inte alls, LGW fick fram precis vad han ville få, AJ strödde bara lovord över sin före detta anställde, han ville att HR skulle få höra hur normal och trevlig NB var, och nog fick HR höra det.
Efter det vittnesmålet riskerade inte LGW en RPU som om den hade utfallit negativt för LGW kunnat medföra knäppskallerabatt på straffet, nu kan det bara bli livstid.
Tramset från AJ om vadslagning skrattade han förmodligen åt, "surt sa räven om rönnbären" så uppfattade troligen LGW och HR AJ,s trams .
Du motsäger dig själv här. Å ena sidan litar HR på AJ, men å den andra tramsar han bara. Fritt efter eget val.
Men jag fattar inte varför så många vill att galna människor ska dömas till fängelse istället för vård. Att åklagaren vill det får dessutom anses rättsvidrigt. Men, men, är det här den allmänna inställningen så är det ju inte konstigt om svensk psykvård är i kris.
Om NB utfört gärningen enligt åklagarens beskrivning måste han vara sjuk, särskilt om han i övrigt verkar normal. Om det inte bli en RPU här (efter ev fällande dom) så äter jag upp min hatt.