2016-02-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vilken bilaga B?
Till domen. Det är ett internt protokoll från Hovrätten och ett följande från Tingsrätten. Bilaga B och C. Ligger längst bak i filen med domen.
2016-02-08, 22:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
NB är bedrövad över att han åkte fast samt över de båda domarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NB är bedrövad över att han åkte dit. Lisa har han ingen tanke på alls. Dit sträcker sig inte hans förmåga. Han gråter möjligen för sin egen skull och förstår inte vad han åsamkat Lis och hennes familj.

Javisst är det så.

Han hade hoppats på ett frikännande, så att han ev. hade kunnat bli en litauisk variant av herr Arne med hjälp av ett fett skadestånd som hade bekostats av svenska skattebetalare.

Nerijus gråter och är bedrövad över sin "otur". Först han åkte fast samt att han nu har blivit dömd i två instanser till ett livstidsstraff.

LH och hennes familj bryr han sig föga om - om ens något alls.
2016-02-08, 22:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
"Lisa Holms familj tackar alla som ställt upp och visat respekt"

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6363869

Här står bl a annat att inte ett ont ord har hörts om Lisa. Vad skönt, då har de inte läst här. Och Lisa har väl inte ens här drabbats lika hårt som t ex hennes egen pappa.
Nej, man har nog sett till att undvika att hamna på ett sånt här ställe. Inte säkert att
man ens känner till forumets existens vilket jag själv inte gjorde förrän mot slutet av 2010.

Mordet på Lisa Holm är ett av de mest uppmärksammade brotten
i nutid och ända sedan försvinnandet den 7 juni i fjol har familjen levt med en ständig
rapportering i media.

- Hur de innerst inne känner är svårt att säga, sorgen finns med dem hela tiden,
säger Brandtler.

Nej, att behöva läsa vad folk med olika psykiatriska diagnoser skriver om fadern i familjen
och offret självt, det kan man klara sig utan förvisso.
Man har nog med helvete ändå utan att ha sånt också att tänka på.
Senast redigerad av Grandioso 2016-02-08 kl. 22:44.
2016-02-08, 22:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Till domen. Det är ett internt protokoll från Hovrätten och ett följande från Tingsrätten. Bilaga B och C. Ligger längst bak i filen med domen.
Ja, punkterna 17 och 18 har lämnats ut förut, men inte 29. 17 och 18 har analyserats av mig och fler i tråden.
2016-02-08, 22:41
Medlem
Citat:
Du verkar glädja dig åt att NB drog nitlotten i advokatlotteriet. Varför det? Hade en slipad advokat gjort ett bättre jobb?

Själv kan jag inte se att det skulle gjort någon skillnad. Med den bevisningen och den hållningen NB körde på så ser jag inte hur någon advokat kunnat gjort något.

Möjligen kan det vara så att hon inte gjort nog för att få NB att förstå hans chanser till friande dom men det är något som är omöjligt för oss att veta.
2016-02-08, 22:42
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upphovsman
Hur fungerar det med utvisningen? Sitter han av straffet här i Sverige och sedan utvisas eller när sparkas han ut?

Edit: Efter avtjänat straff.
anser det fel att vi skattebetalare skall betala för alla år. Han borde avtjäna straffet i hemlandet. Någon som vet hur han reagerade på domen?
2016-02-08, 22:43
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Fick han veta det? Kan han bedöma advokaten?

Det skulle ju ha varit världens största cover-up om han inte fått reda på det med tanke på att media skrev om hans beslut att behålla IR och att GW var kritisk till det beslutet osv. Jag anser att risken för att NB inte skulle känt till sina rättigheter vad gäller detta är obefintliga.

http://www.expressen.se/gt/nerijus-b...-ut-advokaten/
2016-02-08, 22:44
Bannlyst
NB hade förmodligen också blivit friad i detta målet om han likt Ahlm hade hunnit elda upp henne för då hade man kanske aldrig funnit kroppen tillhörande LH eller i varje fall inte i sådant skick att man kunnat hitta DNA.

NB:s tanke var väl att tutta fyr på rishögen med Lisa i eftersom man fann bensindunk i arbetsboden men tack vare det stora pådraget som blev så fort från polis och frivilliga så hann han väl inte att tutta fyr på henne . Tack och lov.
2016-02-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är ingen normal reaktion.. Jag börjar att undra om han så lyckas förtränga vad han rimligen gjort - så att han faktiskt ser sig själv som oskyldigt dömd?
Ja man kan undra. Jag är ingen psykolog, men jag vet att människan är en komplicerad varelse. MrFold tycks mena att reaktionen inte nödvändigtvis är så ovanlig, men att man kan undra över hans förhoppningar om friande. Man tycker ju att advokaten har ett ansvar att bibringa klienten realistiska förhoppningar. Man börjar undra om hon förmått upprätthålla en professionell distans eller om hon "adopterat" klienten. I så fall mår inte hon heller bra nu.
2016-02-08, 22:48
Bannlyst
Citat:
Är 19:e plats i samma lista så mycket sämre? https://en.wikipedia.org/wiki/Making_a_Murderer Kan något liknande som hände Steven och Brandon hända i Sverige? Har det hänt?
Inte i dag i alla fall.
2016-02-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Men vad är det du inte fattar ? Hon är ju för helvete sin klients försvarsadvokat . Skulle du vilja ha en försvarsadvokat om du nekade till ett så allvarligt brott som mord där du riskerar lagens strängaste straff stå och säga till media att det är klart att min klient är skyldig jag är väl inte dum?

Skulle du vilja ha en sådan försvarare din dumbom?

Ja, vad är det för fel på dom som uttalar sig om försvarsadvokaten på det sättet? Vad fan tror dom att hennes uppdrag består i? Att några lever i sagornas värld här är tydligt..
2016-02-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Folk måste ju förstå att en åklagares uppgift är ju att lägga fram så stark bevisning som möjligt mot den åtalade sedan är det försvarsadvokatens uppgift att försöka slå hål på den bevisningen om dennes klient nu nekar.

Men är det en klient som erkänner så skall det likt förbannat bevisas lika mycket från åklagarens sida att det är den åtalade som är skyldig.

Fattar ni lite nu hur det fungerar ? Jag förklarade lite grovt på ett ungefär nu hur det funkar så sluta nu att kasta skit på försvarsadvokaten hon har gjort det som är hennes jobb punkt slut.

Ja, försvarsadvokaten har försvarat sin klient med råge, men utan att det gått vägen. Det vore hemskt intressant att veta hur dom som kastar skit hade försvarat NB och stod i Ingers skor i stället för Inger själv, eller egna skor, som NBs försvarare. Hur jävla lätt hade det varit med den bevisningen som finns och försöka hitta förklaringar till den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in