2016-02-12, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Inlägg om sexualsadism är ovidkommande. Jag har visat att silvertejp applicerades efter Lisas död, så det sadistiska inslaget finns inte. Blottat kön, strypning och hängning visar inte på sadism, inte Adriana heller. Domarna visar bara att de saknar förklaring från NB.

"Jag har visat." Quod Erat Demonstrandum. Som om du genomfört att bevis i strikt Euclidisk anda. Det har du inte. Du hanterar dina egna antaganden som axiom. Det är där din fundamentala brist ligger. Abraham Lincoln var som bekant advokat. Han hade alltid med sig ett exemplar av Euclides Elementa i ena sadelväskan. För att som han själv sa lära sig vad "att visa" betyder. Viktigt för en advokat som måste förhålla sig ödmjuk mot sanningen.
Senast redigerad av X-pert 2016-02-12 kl. 09:57.
2016-02-12, 09:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du har inte visat någonting annat än att du inte förstår ett enda dugg av vad det här rör sig
om för gärning.
Silvertejpen anbringades medan LH fortfarande var i livet med all sannolikhet.
Blottläggning av bröst och kön demonstrerar givetvis hur övertydligt som helst att det
handlar om en sexualsadistisk handling. Det är konstaterat för länge sedan och skit samma
om du vägrar begripa nånting av det.
Domarna visar att man är helt övertygade om baltens skuld till Lisas död från alla
ledamöternas sida. Punkt.
Man hade inte fäst något alls avseende vid vilken förklaring aset än kunnat leverera.
Solklart är det så. Jag vet vad jag talar om till skillnad från dig.
Lisa dog senast när snöret sträcktes. Tejpen applicerades efter att snöret sträcktes. Hur stämmer det med det fetstilta?
2016-02-12, 09:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
1. När du påstår att din teori stämmer till 99% - så är det snarare tecken på hybris eftersom du inte kan förankra ditt påstående och dess rimlighet i vetenskap och forskning.
2. Det påvisar även hybris iom att du säger dig veta förmer än TR och HovR som dömt NB till mord.
Utöver detta så har GM inte sagt ett ord och om han berättat din story så hade de skakat på huvudet likt folk gör här - eftersom domslut faller tillbaka på rimlighet.
Inget låter ens vettigt och du har inget stöd i vetenskap. Detta är de två komponenter domen faller tillbaka på utöver teknisk bevisning etc.

Att Lisa blev medvetslös snabbt behöver ingen tvivla på med tanke på snaran och all tejp så den kommentaren är helt irrelevant:
Däremot föregås detta av tid innan som innebär lidande och skräck och det är där det handlar om hybris igen för din del - Lisa gör inte ett kvantskutt från mopeden och är tejpad. Hela förloppet innan innebär ett enormt lidande nämligen och där inkommer sexualsadismen.
Försvårande omständigheter - ett horribelt lidande - innebär livstidsdom.
Nu är det tejpen vi diskuterar, min teori får vi ta i en annan tråd. Hur vet du hur domstolarna skulle ha reagerat på NB:s förklaring?

Lisa dog senast när snöret sträcktes, och snöret sträcktes innan tejpen applicerades. Så tejpen var inte sexualsadistiskt inslag.

Kvar finns hängning. Är detta också sexualsadistiskt? Aftonbladet: Misstänks ha mördat – för sömntabletter
Citat:
Åklagare Anders Brokelind beskriver råheten i genomförandet av morden som han kallar "en aggressiv hängning kamouflerad till självmord".
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-02-12 kl. 09:45.
2016-02-12, 09:41
Medlem
Har tänkt på en sak, i Arne#s vittnesmål höjde han och talade väl bara väl om NB? Lite märkligt tycker jag med tanke på att mordet hände vid hans ägor, han var väl även bekant med café ägaren? Varför gjorde han detta? Eller han bara helt enkelt tror att NB är oskyldig? Eller vet han att NB skyddar någon så han vill hålla god min med honom?
2016-02-12, 09:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secret1
Har tänkt på en sak, i Arne#s vittnesmål höjde han och talade väl bara väl om NB? Lite märkligt tycker jag med tanke på att mordet hände vid hans ägor, han var väl även bekant med café ägaren? Varför gjorde han detta? Eller han bara helt enkelt tror att NB är oskyldig? Eller vet han att NB skyddar någon så han vill hålla god min med honom?
Mer sannolikt var han ärlig och sanningsenlig. Han framförde ingen åsikt i skuldfrågan.
2016-02-12, 09:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Det finns inga problem med Develi. Problemet med dig är att du inte förstår att en sadist kan plåga sina offer utan att göra det fysiskt. I det här fallet har sadisten utsatt sitt offer för både fysikt och psykiskt lidande.
Ja, det psykiska lidandet inte minst skänker säkert det här slagets gärningsman avsevärd
njutning. Det glömmer man lätt bort att beakta.
Man är som förövare fullt medveten om att från det ögonblick en attack inleds
så har man väckt till liv skälvande skräck, rädsla, panik och dödsångest hos den man
väljer att angripa. Det kan man vilja ska vara länge att det är så och därför ha ett utdraget
förlopp. Lika mycket som man vill skada rent fysiskt så önskar man göra illa på insidan.
Det är nog väldigt sällan i såna här dödliga sexualsadistiska sammanhang som en
gärningsman "arbetar undan det" på nån minut eller två.
Det ska hinnas bli rejäl fasa innan dylik GM är nöjd och tillfreds.
Jag skulle förmoda att "våran" aktuelle litauer ansåg sig ha fått ut vad han ville av
sitt offer innan det var över därborta i Blomberg. Han hann nog göra henne så ont på både
insidan som utsidan som han haft som mål och avsikt.
Han lämnade nog sin "hantering" utan någon besvikelse över resultatet.
Sannolikt såg han redan fram emot nästa gång. Nästa offer. Nästa tillfälle.
Men för denna predator blir det inga fler gånger. Det rovdjuret har spridit sin ondska nog
som det är nu.
2016-02-12, 09:54
Medlem
Citat:
Lisa dog senast när snöret sträcktes. Tejpen applicerades efter att snöret sträcktes. Hur stämmer det med det fetstilta?

Tänk att du VET när Lisa dog. Jag kan bara spekulera om att NB drog med sig Lisa som i ett "strypkoppel" baklänges till mjölkrummet och sedan spände repet över röret. Hon hängdes alltså inte utan var fortfarande vid medvetande. Därav hennes dna på insidan av tejprullen när hon försökte mota bort NB:s tejpande.
2016-02-12, 09:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparrismos
Tänk att du VET när Lisa dog. Jag kan bara spekulera om att NB drog med sig Lisa som i ett "strypkoppel" baklänges till mjölkrummet och sedan spände repet över röret. Hon hängdes alltså inte utan var fortfarande vid medvetande. Därav hennes dna på insidan av tejprullen när hon försökte mota bort NB:s tejpande.
Frånsett att det är osannolikt att han skulle göra så i ett trångt hörn när han hade stänger i taket och hur mycket plats som helst i rummet bredvid, så motsägs det du skriver av citatet.
2016-02-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secret1

Vad annat kunde han säga "jo, jag har alltid anat att det bodde en liten mördare i fanskapet".

Han har anställt honom, han bor på ägorna, klart han måste säga som han gör.
Sen om han tror på det han säger spelar mindre roll.
Enligt mig betyder det han säger ingenting.
2016-02-12, 10:06
Medlem
Quods avatar
Citat:
I så fall hade han avbrutit det när Lisa dog, det var liksom ingen idé att fortsätta. Offret led ju inte.

Han ville skyla ansiktet medan han njöt av att titta på kroppen.

Hur kan du vara så säker på allt du skriver?

Det kan ju vara så att han försökte förverkliga en fantasi. Väl genomtänkt bl.a. genom många timmars fluktande från ladan och på internet. Något gick snett och flickan dog. Det struntade han i och fortsatte.

Hjärnan är det enda sexuella organet på så sätt att det är DEN som vill bli kittlad o.s.v. Han kan ha haft grova fantasier, och vanligt svensson-sex med frun räckte inte längre för att uppnå kittling.

Det är som bekant (hoppas jag) lättast att lura sig själv.

Det kan vara så att plötsligt tog han chansen att göra det han länge velat. För honom och hans drifter var det viktigare att slutföra sin ritual än att bry sig om när dödsögonblicket inträffade.

Att hon dog kanske alltså på ett sätt var ett misstag och ett olycksfall. Men det är mindre viktigt: uppsåt hade han ändå: alla vet att om man hänger någon och så kan personen dö. Det sket han i. Istället för att avbryta och därmed rädda henne, så fortsatte han.

Endast NB själv vet hur det gick till. Vad som är bevisat är resultatet, att det var NB som var gärningsman, samt att alla alternativ är orimliga.

Ta semester nu, XO.
2016-02-12, 10:09
Medlem
Citat:
Frånsett att det är osannolikt att han skulle göra så i ett trångt hörn när han hade stänger i taket och hur mycket plats som helst i rummet bredvid, så motsägs det du skriver av citatet.

Gärningen utfördes ju bevisligen i mjölkrummet. Han tog sig dit från ingången till ladan hur som helst, även om DU tycker att det fanns hur mycket plats som helst i rummet bredvid.

Snaran var sträckt som du hävdar men hon hängdes förmodligen inte utan kvävdes av tejpen.
2016-02-12, 10:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quod
Hur kan du vara så säker på allt du skriver?

Det kan ju vara så att han försökte förverkliga en fantasi. Väl genomtänkt bl.a. genom många timmars fluktande från ladan och på internet. Något gick snett och flickan dog. Det struntade han i och fortsatte.

Hjärnan är det enda sexuella organet på så sätt att det är DEN som vill bli kittlad o.s.v. Han kan ha haft grova fantasier, och vanligt svensson-sex med frun räckte inte längre för att uppnå kittling.

Det är som bekant (hoppas jag) lättast att lura sig själv.

Det kan vara så att plötsligt tog han chansen att göra det han länge velat. För honom och hans drifter var det viktigare att slutföra sin ritual än att bry sig om när dödsögonblicket inträffade.

Att hon dog kanske alltså på ett sätt var ett misstag och ett olycksfall. Men det är mindre viktigt: uppsåt hade han ändå: alla vet att om man hänger någon och så kan personen dö. Det sket han i. Istället för att avbryta och därmed rädda henne, så fortsatte han.

Endast NB själv vet hur det gick till. Vad som är bevisat är resultatet, att det var NB som var gärningsman, samt att alla alternativ är orimliga.

Ta semester nu, XO.
Svaret finns i citatet. En sadist plågar inte ett dött offer.
Citat:
Ursprungligen postat av sparrismos
Gärningen utfördes ju bevisligen i mjölkrummet. Han tog sig dit från ingången till ladan hur som helst, även om DU tycker att det fanns hur mycket plats som helst i rummet bredvid.

Snaran var sträckt som du hävdar men hon hängdes förmodligen inte utan kvävdes av tejpen.
Då vet du bättre än rättsläkaren på sid 479: "Fynden talar starkt för att döden orsakats av hängning".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in