Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Ge upp nu. Det fanns inget DNA från NB på Lisas kropp. Varför ljuger du och sprider en trådsanning?
Okej - måste jag skriva "på kläderna som satt på offrets kropp när den hittades" varje gång? Eller ska vi tro att trådens läsare är insatta i förhållandena vid det här laget och kan dra den slutsatsen av sig själva?
Att skriva "på kläderna" är som kanske till och med du förstår inte en bra lösning heller, eftersom det finns behov att i diskussionen särskilja DNA-fynden på jackan som hittades i rishögen från de DNA-spår som säkrades på kläderna på kroppen.
Men jag är inte förvånad att se dig här i tråden grävandes runt i perifera detaljer. Att kunna skilja det väsentliga från det oväsentliga är däremot en förmåga du helt enkelt inte har. Eller att kunna se att träden bildar en skog. Fast alla förtjänar väl en chans så istället för tramsinlägg likt det citerade kan du väl visa att jag har fel genom att skriva en sammanställning av dina argument i skuldfrågan och på vilka grunder du gör din helhetsbedömning av fallet.