2016-02-13, 21:05
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Gärningsman kan väl ha slagit henne till golvet med hjälm på.
Det ger inga skador mer än i hjälm men hon blir groggig.
Ett karate slag i nacken kanske?
2016-02-13, 21:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Rättsläkaren sa att strypningen/hängningen gick snabbt, så det var ett moment. Menar du att han ströp henne till döds före avklädningen, hängningen och tepningen?
rättsläkaren berättar att en tunn snara ger ett snabbt förlopp och inte ett dugg annat. Turordning och vad som föregått hängning vet han lika lite som nån annan så släpp de där 20 sek du snöat inne på.
2016-02-13, 21:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
DU pratade om petekier som ÄR blödningar i ögonen, helvete vad du är okunnig men ska utge dig vara insatt..
Kalla det vad du vill. Hon hade inte blödningar och det visade att momentet med strypning/hängning gick snabbt. Alltså, ingen föregående strypning och uppvaknande.

Förra gången vi diskuterade blev du mer och mer oförskämd att jag tappade lusten att diskutera med dig. Tänker du vinna den här diskussionen med kränkningar eller relevanta argument?
2016-02-13, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Hon slår i huvudet då han fäller henne släpar in henne emedans hon är omtumlad sätter på repet, tejpar etc.

Vet inte. Men blod på jacka borde komma från då hjälm tas av och droppar på jacka. Det kan ju inte komma från hals.
2016-02-13, 21:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
rättsläkaren berättar att en tunn snara ger ett snabbt förlopp och inte ett dugg annat. Turordning och vad som föregått hängning vet han lika lite som nån annan så släpp de där 20 sek du snöat inne på.
Precis, ett snabbt förlopp, inte strypning, uppvakande och hängning på det. 5-20 sekunder tog det, enligt rättsläkaren, för Lisa att dö.
2016-02-13, 21:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Kalla det vad du vill. Hon hade inte blödningar och det visade att momentet med strypning/hängning gick snabbt. Alltså, ingen föregående strypning och uppvaknande.

Förra gången vi diskuterade blev du mer och mer oförskämd att jag tappade lusten att diskutera med dig. Tänker du vinna den här diskussionen med kränkningar eller relevanta argument?
Jag kallar det inte vad jag vill, jag korrigerar din okunskap. Jag skrev att du ska ge källhänvisning till petekier. Vart framkommer frånvaron frågar jag.
2016-02-13, 21:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Vet inte. Men blod på jacka borde komma från då hjälm tas av och droppar på jacka. Det kan ju inte komma från hals.
Man tappar inte örhängen med hjälm på. Varför ta av hjälmen innanför dörren till stalldelen redan?
2016-02-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Du blandar nog ihop vetenska och religion nu.

Vetenska kan påvisa att uteblivna reaktioner är ett bevis för en hypotes. Den kan också påvisa att uteblivna förekomster är bevis som talar för en hypotes.

Det indikerar och talar för saker.

Låt mig illustera.

En åker är täckt av nyfallen snö. Det finns inga fotspår av varken människa eller annan varelse. Kan man då dra slutsatsen att det inte gått någon varelse där?

En religiös vill naturligtvis hävda att en övernaturligt väsen eller en gudomlig entitet kan ha tagit sig över åkern men de som litar till vetenskapen kan ju lungt dra slutsatsen att ingen varelse beträtt åkern sedan snön föll. Att det inte finns ett fotspår är alltså ett bevis.

Förstår du nu hur logik fungerar?

En bättre liknelse vore om att ÅK hävdar att person A gått över åkern för 5 dagar sedan men att det är menlöst att leta spår eftersom det snöat massor sedan dess.

Hade man då kollat och trots att det är extremt osannolikt ändå hittat spår efter person A så hade det varit graverande för A.
Hade man inte hittat spår så hade avsaknaden inte betytt något eftersom det är det förväntade resultatet.

Exakt samma är det med NBs kläder. Det förväntade resultatet vore att inte hitta några spår efter att kläderna tvättats och flera dagar förflutit.
Hade spår hittats hade det varit extremt graverande för NB. Hittar man inga spår så är det betydelselöst eftersom det är det förväntade resultatet.

Ibland är avsaknaden av spår av betydelse och ibland är den det inte. I det aktuella fallet så vore det helt betydelselöst.
2016-02-13, 21:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag kallar det inte vad jag vill, jag korrigerar din okunskap. Jag skrev att du ska ge källhänvisning till petekier. Vart framkommer frånvaron frågar jag.
Rättsläkaren sa att hon inte hade blödningar i ögonen.
2016-02-13, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Ett karate slag i nacken kanske?

Nä mer en rak höger direkt på hjälm. Riktning mun.
Slag i nacken hade väl synts efteråt.
2016-02-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
En våt överföring är inte nödvändigtvis detsamma som en färsk överföring. Återfuktat blod blir också blött.

Återfuktat blod har annan karaktär än en färsk avsättning. Det där har redan avhandlats väldigt utförligt tidigare i tråden.
2016-02-13, 21:13
Medlem
Katten30s avatar
GM kanske överföll LH vid moppen, fr sidan eller bakifrån kommandes bakifrån ladan. Drog in henne från baksidan. Eftersom hon aldrig lämnar nycklarna i.?...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in