2016-02-17, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bottennapp nr 3. Nu får du väl ändå snyta dig? tillför nåt annat än värdelösa oneliners som saknar förankring.
Åklagaren har gått via sakkunnigutlåtande - ses både i FUP och via TR.

Se du Rader som ett komplement utöver detta för han lär inte vara med i den anglosaxiska studien som presenterades.

Alla förstår att det förhåller sig precis tvärtom. Långström togs in för att passa teorin. Han har säkert googlat sig till Långsök med. 😉
2016-02-17, 19:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Du vet att jag har rätt. Visa på ett annat liknande gripande.
Ett!
Gå in via akt.bil. 89 - där finns kanske en referenslista till studierna som presenterades. Det var nämligen via dömda mäns berättelser han delgav vetenskaplig studier.
Rader är sitter i Kansas på 10 livstidsdomar. Borde införas i Sverige på sådana svin.
2016-02-17, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter

Vadå utbytta? vem har påstått att de är det?
Under tejpen satt snaran kvar när kroppen hittades. (som jag skrev igår, repstumparna är nog från när NB skar ner LH från röret. Att de har LH:s blod är väl inte så konstigt för hon försökte väl på alla vis att komma loss, tar i snaran runt halsen får sitt blod på sig, fortsätter i ren panik att känna uppåt snöret hon hänger i och lämnar blod som hon redan har på händerna där) NB har lämnat blod efter sig på snören för det har med psoriasis att göra. Känner personer med svår sådan. NB lämnade snören inne vid diskhon för att det var en vägen som LH:s kropp blev utburen. Skrev jag också om igår. Läser ni inte mina inlägg?
När kom hundarna in i slakthuset? Har för mig att de bara var i ladan och omkring för sök.

Men det här var ju ett intressant inlägg. Nu ska vi se vad du säger.

Lisa drar i snara så den blir blodig.

NB skär och skär.

Alltså NBs kniv är blodig.

Lisa har även blod på härnderna och blodiga repstumpar passar med snara som är kvar runt lisas hals? Repstumpar har också damm på sig från slang/rör?

Vilka bitar pratar vi om? Mitten ? Slutet?
2016-02-17, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Gå in via akt.bil. 89 - där finns kanske en referenslista till studierna som presenterades. Det var nämligen via dömda mäns berättelser han delgav vetenskaplig studier.
Rader är sitter i Kansas på 10 livstidsdomar. Borde införas i Sverige på sådana svin.

Jag söker ett gripande för lustmord, på bild i media, innan vittnetförhör, utan övertäckning för gärningsman.
Byt inte samtalsämne develi.
2016-02-17, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det kan aldrig finnas ett vettigt motiv för att mörda en okänd, oskyldig ung flicka.
Men här har vi i alla fall just en sån flicka och hon är konstaterad vara mördad på ett ytterst
vidrigt och ondskefullt sätt. Åklagarens historia visar sig hänga ihop mycket väl i själva verket.
Det kan man konstatera ganska lätt om man bara ser till faktiska omständigheter och
låter bli att misstro så förbannat mycket.
NB är nu inte den förste som begår hemska lustmord och samtidigt lever i ett äktenskap
och till vardags framstår som helt normal och jobbar och står i. Respekterade gifta män
som arbetade som lärare, i kyrka med mera visade sig vara utpräglade sadistiska lustmördare
och omgivningen bara gapade i häpnad när väl sanningen avslöjades om dessa män.
Dubbelliv så det knakar om det. Och ingen anade nånting alltså.

Nej, det behöver inte förekomma några beröringar av kroppar vid alla typer av
sexualrelaterade gärningar. Det här är ett sånt tillfälle när det inte behövdes. NB var
ute efter något annat än det uppenbarligen. Se men inte röra. Det räckte för honom.
Det har räckt också för andra vilket Niklas Långström kunde upplysa om med hänvisning
till utländska fall.
Nero lät bli att våldta och kladda på Lisas kropp men någon "respekt" har han verkligen
inte visat henne och hennes kropp därigenom. I klädskåpet bjöd han henne på ytterligare
en skändning som heter duga för övrigt.
"Indikera ett sexuellt motiv" och då dra upp och ner plagg?
Varför krångla till det som man brukar säga här?
Varför inte kunna utgå från att så inte var fallet utan att detta gjordes för att Nerijus
ville ha det så helt enkelt? Han ville förverkliga en länge närd sjuk, mordisk fantasi och
nu gjorde han det till slut. Och i den fantasin skulle han hänga en blond tjej, helst med
långt hår, och tejpa henne och blotta hennes bröst och kön. Medan han betraktade henne
och hennes dödskamp onanerade han. Detta är inte långsökt att tro.
Han har bevisligen hängt henne, mördat henne, genomfört en avrättning, och vi vet att
han haft ett runkrum strax bredvid och en lampkupa på toan finns med hans "spill"
och det är mer långsökt att tro att han nöjt sig med att titta utan att dra i snorren.
Sen spelar det i och för sig ingen roll vad han sysslat med medan han följde Lisas
döende i snaran, det var hur som helst han och ingen annan som såg till att hon hamnade
med en snara runt halsen i en kaklad äcklig gammal lokal. Jag kan luta mig mot två domar
när jag påstår detta.

Ytterst sällsynt att man är två stycken GM vid lustmord på unga flickor.
Och här i Blomberg var Nerijus helt ensam har det visat sig.
Han klarade av att hantera Lisa och döda henne på alldeles egen hand.
Och nu dömd två gånger för att ha gjort det.

Förmodligen kommer aldrig denne flickmördare ut något mera i nåt samhälle.
Det borde alla hoppas på att det blir så för detta är en mycket farlig person och ska
inte få möjlighet att mörda några fler flickor eller vuxna kvinnor.

Sunda och Kloka Ord brukar man säga.
Att han är en otäck och farlig person har man mycket tydligt fått fram av särskilt HR dom.
Det är som sagt en person som ej bör komma ut i något samhälle någonsin mer får vi alla hoppas.
Nu när han har blivit nykter och får skämmas för vad han har gjort, tror jag inte han har förstånd till.
Istället så förtränger han allt medvetet och tycker synd om sig själv, då han inte räknat med att så
mycket folk skulle komma så snabbt och leta hade han inte räknat med.
Vi får hoppas att denna satans sadist mördare snabbt blir placerad i något skitigt fängelse i sitt hemland.
2016-02-17, 22:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Någon som vet vem 42-årige Joaki* Plyt* (**=m,z) är och vad han har för koppling till Lisa ?

Två dagar innan Lisa försvinner, Fredag den 5 Juni, 2015 kl 10:42 ringer Joaki* Plyt*
till Lisa Holm's mobil, telefonnummer han ringer från är; 46303850** (**=28) (annat nummer än det som kommer upp om man söker på honnom), samtalet varade 24 sekunder.

Han bor i Stenungsund, ca 120 km från Cafeet, 160 km från Stöpen

Hans namn finns inte i FUP annat än i telefonlistan.

Info hittat i Tilläggsprotokoll Sidan 30

Varför ringer en 42-årig man till en 17-årig tjej?

Jag undrar fortfarande varför denna 42-åriga man ringde Lisa fredag den 5 Juni, 2 dagar före Lisa försvann ?
Vad hade han för förbindelse till Lisa ?
2016-02-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag hittar den inte, men i FUP på sid 607, bild 3, syns att handsken låg nära västra porten på ladan. Det är den naturliga vägen att bära Lisa från mjölkrummet till ett fordon dolt från vägen. Ett antagande att Lisa tappade handsken tidigare är bara att krångla till scenariot.
Här var ditt inlägg om saken:
https://www.flashback.org/sp55792497
2016-02-17, 22:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Här var ditt inlägg om saken:
https://www.flashback.org/sp55792497
Ja, handsken tappades på vägen ut.
2016-02-18, 00:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Ursäkta om detta är länkat flera gånger redan, men jag har hoppat 25 sidor idag och inte sett någon diskussion om det. Björn Hurtig har träffat NB nu:
Citat:
Advokaten avslöjar att det finns ett särskilt skäl till att han velat åta sig uppdraget att överklaga domen till Högsta domstolen- men han vill inte berätta vilket.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6370551
2016-02-18, 00:28
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Informationssida i trådstart:

Slaktavdelningen är belägen i en tillbyggd del i södra änden av den lada som ligger mittemot ”Café på klostret” där Lisa Holm jobbade (sidan 654). Tillbygget är uppdelat i tre delar och avgränsat med en vägg från resten av ladan.

De tre delarna i utbygget har ingen förbindelse sinsemellan.

Till de tre delarna finns en ingång vardera från ladan, varav slaktavdelningens ingång är i mitten och försedd med en icke låsbar svängdörr.

Har ej FUP längre, verkade vara virus i den jag fick fatt i, men på en bild var det jag menade i FUP i alla fall som syns så tydligt , kunde gett dig sidonumret men tyvärr.......

Beskrivningen av slakavdelningen på informationssidan är kopierat från FUP. Endast röd text är egna kommentarer. Se flik "Sammanställningar"/Mordplatsen?"

Du har tillgång till FUP fortfarande på infosidan. Versionen som är uppdelad i mindre bitar behöver du inte ladda hem. Det är PDF-filer som öppnas direkt i webbläsaren.

Intressant om du kan visa på bilder som motsäger beskrivningen, för då har du hittat en motsägelse som inte borde förekomma i FUP.
2016-02-18, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det saknas skiss över ladan i FUP, så jag har gjort en själv med ledning av bilder och beskrivningar i FUP: http://i.imgur.com/FGCXVwx.jpg. Även där kan man se ett hansochgretaspår, det går att följa Lisas väg genom ladan. Den går in genom östra porten och svänger direkt vänster in genom dörren till stalldelen där örhängena hittades. Vägen fortsätter in i mjölkrummet, där Lisa hängde. Efter hängningen bars hon ut genom stalldelen och genom någon av de två västra dörrarna till nybyggnadsdelen och ut genom någon av de västra portarna till ett fordon. Precis innanför porten, vid brunnen, tappades en handske.

Jag har funderat på varför örhängena låg precis där de låg. Troligen tog hon av sig hjälmen där, och tappade örhängena. Det är naturligt att ta av sig huvudbonaden när man kommer inomhus, så av det kan man sluta sig till att hon gick frivilligt. När man är hotad eller tvingad är det inte naturligt att ta av sig huvudbonaden, och inte heller om man är död eller medvetslös. Låt oss lyssna på Lisas pappa i TR:

Hon gick inte in i ladan tillsammans med någon av litauerna, och hon gick inte heller in med någon annan som stod stillatigande och tittade på när NB hanterade kroppen. Alltså gick Lisa ensam in i den mörka ladan och in i stalldelen, så det kan inte ha varit ett planerat mord.

Tingsrätten sekretessade ett tilläggsprotokoll, aktbilaga 89, men efter överklagan har hovrätten släppt på en del av sekretessen. http://speedy.sh/qbBfJ/Skaraborgs-TR...-89-maskad.pdf.
Vad finns som motsäger att hon togs till brunnen först och tappade handsken där hängande från en utfälld arm på traktorn med gafflar. Och tappade handske kring den plats där en hund markerat. Dvs vid den lilla brunnen. Kämpande för sitt liv?

För att senare tas till baka in igenom den lilla dörren där Nerijus sliter av hjälmen precis inanför den stora dörren för att säkra att hon inte bara spelar medvetslös så fort hon är buren utom synhåll från vägen. Den andra vägen ser svår ut att gå via.. Därefter idkar han en relativt kort tid i slaktrummet och hänger någon som antagligen är åtminstonde medvetslös. Vad menar du att det finns som motsäger det?
http://urbotainskrankthet.spotlife.s...-for-lidelsen/
På en av bilderna ser man den som vill flytta någon osynligt från brunnen antagligen undviker vägen från brunnen vidare in i ladan rakaste vägen .... då det förefaller väldigt brötigt.
2016-02-18, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ursäkta om detta är länkat flera gånger redan, men jag har hoppat 25 sidor idag och inte sett någon diskussion om det. Björn Hurtig har träffat NB nu:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6370551
Han kommer att begära anstånd. Arma föräldrar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in