2016-03-01, 21:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Sa du dåliga argument?

Det handlar väl om att hon BLIR det per automatik när hon sen hängs och därav frånvaro av spår.
Nej, byxorna drogs ner för att förhindra att hon rörde benen, enligt dig.
Citat:
Lika lite som att du kan påstå att de inte var så.

Jag har aldrig tänkt på mer än jackan men det är precis som Grandioso skriver - med två par byxor och trosor neddragna lär hon inte kunna röra benen.

Edit. Det slog mig nu att de nog inte inte är nere vid fotknölarna direkt. Sitter de högre upp inledningsvis kan hon omöjligt komma ur dem under den tid hängningen sker.
Vilket inte behövs på en medvetslös människa.

Ja, jag sa att argumenten börjar bli dåliga.
2016-03-01, 21:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Snack.
På mindre än en minut lät det sig göras.
Och gjordes.
Inte ens en sån sak förmår du göra en rimlig uppskattning av.

Alldeles rätt uträknat av dig. 30 m mellan lada och café och lägger vi till 20 m fram till baksidan där mopeden stod, blir den sammanlagda sträckan c:a 50 m.
Jag mätte upp en 50 m lång sträcka och tog promenadtiden med tidtagarur: 29 sek. Normaltakt för mig och höll N*rijus ung det promenadtempot har det tagit honom ung en halv minut att gå ut från östra porten och fram till mopeden. Några få sek extra om han stod vid vägkanten, innan han vågade gå över.

Vittnet som passerar ladan och ser en man komma ut därifrån har då 5 min körtid in till pizzerian i Källby. Han tar emot sina förbeställda pizzor kl 18.31. Vad säger det? Jo, att vittnet bör ha passerat ladan c:a 18.25, en minut innan fickringningen sker och L*sas pappa hör något som ev kan uppfattas som en ljus mansröst i bakgrunden. "Flera röster" kan mycket väl ha rört sig om två röster: N*rijus och L*sas.

Luras hon över till ladan är de framme inom en minut. Avståndet är som sagt kort.
2016-03-01, 21:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, byxorna drogs ner för att förhindra att hon rörde benen, enligt dig.
Vilket inte behövs på en medvetslös människa.
Ja, jag sa att argumenten börjar bli dåliga.

Så argumenten är dåliga för att man inte håller med dig eller inte begriper vad som menas? Ja, det var ju också ett angreppssätt. Kallas passivt aggressivt i syfte att provocera.

Ska man behöva förklara allt till millimetern för dig?
Ett exempel:
Han har snaran runt halsen på henne varav hon blir medvetslös på golvet.
Han drar ner byxorna.
Han öppnar jackan och försöker dra ner den men hon har den kvar på armarna. En jacka är desto jävligare att dra av.
Han drar upp tröja och bh.
Hon vaknar till och är omtöcknad. Han drar upp henne.
Senast redigerad av develi 2016-03-01 kl. 21:13.
2016-03-01, 21:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Alldeles rätt uträknat av dig. 30 m mellan lada och café och lägger vi till 20 m fram till baksidan där mopeden stod, blir den sammanlagda sträckan c:a 50 m.
Jag mätte upp en 50 m lång sträcka och tog promenadtiden med tidtagarur: 29 sek. Normaltakt för mig och höll N*rijus ung det promenadtempot har det tagit honom ung en halv minut att gå ut från östra porten och fram till mopeden. Några få sek extra om han stod vid vägkanten, innan han vågade gå över.

Vittnet som passerar ladan och ser en man komma ut därifrån har då 5 min körtid in till pizzerian i Källby. Han tar emot sina förbeställda pizzor kl 18.31. Vad säger det? Jo, att vittnet bör ha passerat ladan c:a 18.25, en minut innan fickringningen sker och L*sas pappa hör något som ev kan uppfattas som en ljus mansröst i bakgrunden. "Flera röster" kan mycket väl ha rört sig om två röster: N*rijus och L*sas.

Luras hon över till ladan är de framme inom en minut. Avståndet är som sagt kort.
Bar du på 50 kg under promenaden, eller släpade du med dig en motsträvig tonåring?
2016-03-01, 21:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Så argumenten är dåliga för att man inte håller med dig? Ja, det var ju också ett angreppssätt. Kallas passivt aggressivt i syfte att provocera.

Ska man behöva förklara allt till millimetern för dig?
Ett exempel:
Han har snaran runt halsen på henne varav hon blir medvetslös på golvet.
Han drar ner byxorna.
Han öppnar jackan och försöker dra ner den men hon har den kvar på armarna. En jacka är desto jävligare att dra av.
Han drar upp tröja och bh.
Hon vaknar till och är omtöcknad. Han drar upp henne.
Och Ockham tog ett varv till. Det var mycket enklare att klä av henne medan hon hängde, och därmed mer sannolikt.

Vad hände sedan? Låt Ockham vila en stund nu.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-03-01 kl. 21:15.
2016-03-01, 21:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Och Ockham tog ett varv till.
Vad hände sedan? Låt Ockham vila en stund nu.
Jag har iaf förklaringar på ett förlopp som är skitenkelt.

Passivt aggressivt var ordet.. i provocerande syfte.
2016-03-01, 21:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Bar du på 50 kg under promenaden, eller släpade du med dig en motsträvig tonåring?

Se ordet lurad: vad betyder det?
2016-03-01, 21:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Visst, en 35-åring lurar en blyg 17-åring över vägen.
2016-03-01, 21:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Du beskrev väl enbart hur de får kontakt och promenadtid. Bra att kolla tiden - den är ju oerhört kort faktiskt.
2016-03-01, 21:19
Medlem
Citat:

Med en synlig kniv i NBs hand gick hon säkert fogligt med honom.
2016-03-01, 21:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag har iaf förklaringar på ett förlopp som är skitenkelt.

Passivt aggressivt var ordet.. i provocerande syfte.
Var hände överfallet? Och inbillade han sig att han skulle kunna hänga upp henne och plåga henne med tejpen efteråt?
2016-03-01, 21:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med en synlig kniv i NBs hand gick hon säkert fogligt med honom.
Det gick inte fort, och risken att det skulle komma en bil, vars förare såg den synliga kniven var överhängande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in