Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag måste ha missat nåt? Vilka "många" är i linje med att NB skulle erkänna brott mot griftefriden som Hurtig far efter gällande PT?
Du har kanske missat att saken har varit uppe i tråden ett x antal ggr?
NB's enda möjlighet att komma undan det hårdaste straffet är att erkänna till en viss del.
Sedan om han erkänner dråp, vållande till annans död, etc. är en annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, du. Det hänger nog inte på Hurtig öht. Det är nog balten själv det..
Du kanske skall läsa en gång till vad jag skrev?
Hurtig måste få Balten att erkänna för att överhuvudtaget ha en chans, även om mikroskopisk.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nej, det lär inte räcka ett dugg och att jaga gärningsmän är inte försvarets uppgift ens.
Där vill jag mena att du är ute och cyklar. För att kunna lägga fram ett trovärdigt alternativ så vill det till att försvaret kan hitta en trolig gärningsman.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Du menar om NB köper Hurtigs teori ska väl tilläggas som ett måste. Spännande ser jag rakt inte detta som heller - hela skiten kunde kastas i Östersjön ihop med NB. Det är snart ett års lidande för familjen och det ligger mig varmare om hjärtat.
Visst är det trist att Lisas familj inte kan få till ett avslut. Mina tanker går till hennes familj.
Det skadar dock inte att även rättssäkerheten får en chans - skall NB sitta på livstid så vore det ju bra om alla hans juridiska möjligheter uttömdes.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
I nuläget vet vi inte ett dugg hur PT är formulerat och vad det handlar om - mer än små hintar om om griftefridsbrott. Absolut ingenting att bejubla isf.
Är det så förbannat svårt att läsa innantill?
Jag inledde med hur jag tycker att Hurtig har agerat utifrån sin roll som advokat.
Och jag anser, hur illa du än tycker om det, att hans uttalanden i media har varit balanserade i det avseendet att om NB's livstid kommer att stå fast så har advokatens karriär inte tagit någon skada - vilket man inte kan säga om hans företrädare.