Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-03-05, 18:16
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herregud1234567
Tittar på tv 4 nyheter, och vad får man se? En pur banan som dödat en tjej i jogging spåret och förgripit sig på henne sexuelt efter! att han mördat henne. Så själv klart ska tjejerna känna sig trygga med bananer. Ska man dra alla över samma kam, då får man väl göra det, ni fattar vad jag menar.

Skillnaden är dock att det fallet är ett väldigt ovanligt fall, medans det börjar bli mer och mer vanligt med negrer och araber som mördar vita i Europa. Att dom är i minoritet, men står för så många sådan brott, gör ju inte saken bättre heller

Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Även om man är dum och korkad så förtjänar man inte att bli mördad. Skrämmer mig att många tycker att man får skylla sig själv, även om man borde inse att man inte borde uttala sig så positivt om en viss företeelse utan att inse konsekvenserna så förtjänar man inte att bli mördad, våldtagen eller rånad.

Hur du kan lägga detta i humor är skrämmande.

Då jag de senaste åren har haft möjlighet att "studera" sådana kvinnor på nära håll, så måste jag säga att du har fel. Sådana kvinnor är ta mig fan sjuka i huvudet. Du finner dom oftast arbetandes med "ensamkommande barn". Dom pratar ofta med dessa vuxna män, som om de vore barn i 7-10års åldern. Så jo, detta fall, är stor humor. Dessa kvinnor framstår oftast som smått förståndshandikappade när man lyssnar på dom och deras syn på världen. Inte ens förskolebarn brukar vara så förbannat blåögda som dessa puckon.

Citat:
Ursprungligen postat av The13
..och kvar har vi då våldtäktsmän och mördare..jag tackar så mycket för din ideologi om "Evolution".

Förstår Du att Du är en av dom första som skulle sållas bort?

Du var mig en riktig cyniker! Så i din värld, finns det bara naiva idioter (du själv?), våldtäktsmän och mördare. Du måste verkligen kämpa med att kunna fortsätta att intala dig själv att allt är bra, ingen försöker våldta mig eller mörda mig
Citera
2016-03-05, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
Dessa kvinnor framstår oftast som smått förståndshandikappade när man lyssnar på dom och deras syn på världen. Inte ens förskolebarn brukar vara så förbannat blåögda som dessa puckon.

Exakt, därför är det synd om de och jag önskar att de förstod bättre. Men precis som att jag inte kan säga att ett barn med Downs Syndrom får skylla sig själv om de utsätter sig för en farlig risk helt själv så kan jag inte säga det heller om dessa kvinnor. Det är synd om de.

De förtjänar fortfarande inte att bli våldtagna eller mördande.
Citera
2016-03-05, 21:21
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Kalla det gärna fördomar, ty fördomar är ofta sanna, annars överlever de inte; men den arabiska folkstammen är i regel våldsam, feg, misogynisk och inavlad. Således ingen bra idé i TS.
Citera
2016-03-10, 22:53
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
[...]
Det är en fullkomligt vrickad bild ni verkar ha av Turkiet.
[...]
Ojdå, här var det visst någon som hade en öm tå. Vi kan ju kanske ta del av en lite mer nyanserad version:
http://unvis.it/www.svd.se/visst-han...olika-kulturer
Citat:
[...]
Efter att ha levt som kvinna i vad som brukar anses vara världens mest moderna muslimska samhälle[...]

Till och med i ett skenbart sekulärt och modernt samhälle som Turkiet, är kvinnofridsbrott såsom barnäktenskap, våldtäkter inom familjen, tvångsäktenskap med våldtäktsmän och hedersvåld, så vanligt att det sällan rapporteras i nyheterna.

I länder där islam färgar de kulturella normerna, råder i mångt och mycket konsensus om att det är kvinnans skyldighet att skydda sig från sexuella övergrepp genom att göra sig själv osynlig på offentliga platser, både till klädsel och till sätt. En kvinna förväntas hela tiden tänka på sitt utseende, vart hon går, och vad klockan är; att klä sig modernt, vara ute sent och utan en man vid sin sida är att ”be om det”, enligt detta kulturella synsätt. Även i en ”europeisk” stad som Istanbul är det så fullständigt otänkbart att som kvinna gå ut på stan på nyårsafton att ingen jag känner någonsin har föreslagit det.
[...]

Hela artikeln finns alltså på
Läs den gärna.
Citera
2016-07-16, 18:13
Medlem
Det ska utföras ett liknande exprement nu :

Man bussar alla nyanlända taharushare direkt till festivaler så dom slipper irra runt och leta offer http://avpixlat.info/2016/07/15/musi...-gratisbussar/
Citera
2016-07-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Hon fick i alla fall pippa innan hon gick sitt öde till mötes.

man måste vara ett luder som knullat tusentals med tanke på att man kommer på att luffa själv och planerar passera länder som anser att det är ok att våldta vita kvinnor.
Citera
2020-06-10, 19:00
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Ojdå, här var det visst någon som hade en öm tå. Vi kan ju kanske ta del av en lite mer nyanserad version:

Hela artikeln finns alltså på
Läs den gärna.

Vad tyst det blev från din rosa motståndare.
Att på allvar hävda att Turkiet är ett väldigt sekulärt land.
Och gråta om att TS försöker göra en politisk poäng, vad var ungen på stranden för något? Och hans öde handlade inte ens om det som efterspelet drog i gång, utan det förvanskades kraftigt för den politiska poängen, men i detta fall gjorde hon resan med ett specifikt syfte: att visa västvärlden att muslimsk kultur är fredlig och ofarlig.

Jag tycker ändå synd om henne. Men hellre "Pippas" än de som inte tror på propagandan.
Citera
2020-06-11, 09:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Anledningen till mitt påhopp är pga din valda rubrik, som inte stämmer med verkligheten, och "hur dum får man vara".

Det handlar om ett freds projekt och hon blev mördad av en vanlig brottsling.
Varken naivt, korkat eller ironiskt och du borde ha mer respekt för människor.
Ingen får skylla sig själv om man blir mördad eller annat påhopp av brottslingar.

Bump men ändå! Jo det var lika naivt och korkat som Saida Catalan! Man hör om kvinnor som blir våldtagna efter att ha åkt svarttaxi med muslimer i Stockholm! Det är att be om problem!

-Rent huvudlöst agerande!
Senast redigerad av Ringhals3 2020-06-11 kl. 09:41.
Citera
2020-06-11, 10:27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Hon mer eller mindre bad om att bli våldtäktsmördad. Samma sak läser man om rätt ofta om vita tjejer som blir ihop med svartingar, de blir oftast mördade i slutändan. Men så är det när man vill vara med den så spännande mångkulturen.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in