2016-03-06, 23:45
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det ser ut som om Hesselbck har haft stort inflytande ver valberedningen. Att lansera Bjrn Sder som adjungerad ledmot kan bara ha kommit frn ett hll. Och det r ett vldigt intressant drag. Smart, nytnkande.

Jag r imponerad. Hesselbck r utan tvekan en vldigt kreativ man.

Japp, det r alltid roligt att se Hesselbck i aktion. Han har ju visat under det gngna ret att han verkligen vill ngot. Ja, han har t.o.m. visat att han r den sverigedemokrat som vill stadkomma gott (med resultat!) mer n ngon annan sverigedemokrat i hela vrt avlnga land.

S han tnker sklart inte ge upp bara fr att han stlls infr lite kontrollerad opposition (med den sedvanliga webdesignen, jfr Ungsvenskarna). Underbart att se hur han har en rv bakom rat i sitt strategiska spel hr.
Citera
2016-03-07, 00:50
Medlem
Alfacreds avatar
Det politiska spelet i Stockholm har hrdnat.
Karlsson och marionetterna har enligt hrsgen givit sig tusan p att ta kontrollen i Stockholm.
Detta spel som medlem gr mig ledsen. r medlemmarna inte lngre intressanta utan makten och kontrollen viktigare?
Medlemmarna och folkrrelsen som faktiskt r inom partiet frstrs av detta maktspel. Det viktigaste br vara att vi frndrar den politiska diskurs som nu r till en sverigedemokratisk politik som kan rdda landet.
Det br vara det viktigaste.
Men uppenbarligen inte. Vi ser spelet och vilka som inte br finnas inom partiet efter detta r ver oavsett utgngen.
Vr nation och Sverige r det absolut det vi alla br ha i fokus om vi vill bibehlla det som rddas kan.
Citera
2016-03-07, 00:58
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Det politiska spelet i Stockholm har hrdnat.
Karlsson och marionetterna har enligt hrsgen givit sig tusan p att ta kontrollen i Stockholm.
Detta spel som medlem gr mig ledsen.

Vad r det mer konkret som har hnt, eller r i grningen?

Citat:
r medlemmarna inte lngre intressanta utan makten och kontrollen viktigare?
Medlemmarna och folkrrelsen som faktiskt r inom partiet frstrs av detta maktspel.

Jo, s r det idag lngs hela landet inom partiet som kallar sig Sverigedemokraterna. Stockholms stad r den sista utposten (eller den frmsta av dem) som str upp emot detta. Annars r karlssonrtan all, och kommer frsts att gra precis allt fr att krossa Stockholms stad.
Citera
2016-03-07, 01:41
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vad r det mer konkret som har hnt, eller r i grningen?

Jo, s r det idag lngs hela landet inom partiet som kallar sig Sverigedemokraterna. Stockholms stad r den sista utposten (eller den frmsta av dem) som str upp emot detta. Annars r karlssonrtan all, och kommer frsts att gra precis allt fr att krossa Stockholms stad.

Jag vet att Karlsson och hans marionetter gr allt fr att f kontrollen ver SD Stockholms Stad. Vad jag menar med det r att de som nu r freslagna i den alternativa styrelsen r som Stalin sa, nyttiga idioter. De tror att de kommer vinna med de freslagna vilket ocks kommer innebra deras undergng, oavsett om de vinner eller inte. De r svaga som grupp man starka individuellt. S vinns inte Stockholm. Det team som r enade som grupp och vet vad mlet r kommer vinna Stockholms vljares frtroende. Det har inte NS. Vljs den grupperingen s kommer Stockholm vara som 2010.
Noll och intet. Karlsson sjlv riskerar ingenting alls utan han sitter skert i riksdagen och partiledningen eftersom han sjlv inte har outat sig.
Han kan luta sig tillbaka och peka mot Lng och hans lakejer att de har gjort ditt och datt, oavsett vad som hnder.
Men Stockholm har ca 2.000 medlemmar och deras frnuft r vad jag lutar mig tillbaka mot, men NS kommer att stlla till ett kaos ven detta r!
Vad r vinsten med det?
Senast redigerad av Alfacred 2016-03-07 kl. 01:45.
Citera
2016-03-07, 02:31
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag vet att Karlsson och hans marionetter gr allt fr att f kontrollen ver SD Stockholms Stad.

Men Stockholm har ca 2.000 medlemmar och deras frnuft r vad jag lutar mig tillbaka mot, men NS kommer att stlla till ett kaos ven detta r!

Karlssons track record i utbredandet av sin autokratiska makt r att hans puppets ALLTID frlorar i demokratiska val. Det har alltid varit fokus p tv spelplaner: SDU och Stockholm. Hans hejdukar frlorade tre gnger p raken i SDU, s d kollektivuteslt han hela SDU.

Hr finns ett tydligt mnster. S vi kan gra vr frutsgelse:
1) Karlssons puppet Lng kommer att frlora valet.
2) Karlsson kommer att utesluta hela Stockholms Stad ur SD, fr att ni rstade fel.

Sen om han ven grundar en ny huvudstad, inom partiet, och tillstter Lng som dess talesperson, fr vi se...
Citera
2016-03-07, 08:39
Medlem
Citat:
Intressant information som du delger. Enligt min information s r de som har avgtt inkompetenta i sin roll som ledamter vilket ocks frklaras om man nu tittar p de enskilda ledamter som terstod efter fregende rsmte och kaoset drefter. Den insikt som du har och terberttar r att du har en ekonomisk insikt i distriktstyrelsen frn din sida.
Nr du nu angriper Hesselbcks privata fretagarsituation, p vilket stt angr det en distriktstyrelse?
Att han inte kan srskilja sitt fretag med hans politiska inriktning?

Hesselbcks fretag? Srskilja? Frklara vad du menar, och hur det r relevant till det jag skrev. Har inte nmt ngot om ngot fretag helt enkelt fr att det inte finns ngra aktiva bolag i hans namn. Jag tar inte stllning fr ngon, frmedlar bara fakta.
Citera
2016-03-07, 11:25
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Karlssons track record i utbredandet av sin autokratiska makt r att hans puppets ALLTID frlorar i demokratiska val. Det har alltid varit fokus p tv spelplaner: SDU och Stockholm. Hans hejdukar frlorade tre gnger p raken i SDU, s d kollektivuteslt han hela SDU.

Hr finns ett tydligt mnster. S vi kan gra vr frutsgelse:
1) Karlssons puppet Lng kommer att frlora valet.
2) Karlsson kommer att utesluta hela Stockholms Stad ur SD, fr att ni rstade fel.

Sen om han ven grundar en ny huvudstad, inom partiet, och tillstter Lng som dess talesperson, fr vi se...

Vi fr vl hoppas p alternativ ett.
r det upp till vljarna s kommer Valberedningens frslag att vinna. De r betydligt starkare.
Citera
2016-03-07, 12:21
Medlem
Alfacred. Du r igng igen, men svarar inte p min tidigare frgestllning och frklarat dina ur tomma luften tagna beskyllningar. En framgngsrik fretagare, en Sveriges Trump, br vl uppfylla tminstone:
A) inneha ett fretag
B) tjna pengar p detsamma
Sjlvklart r det relevant med att de som gr ansprk p att frvalta andras pengar har ordning p sin privatekonomi annars kan frestelsen med att frfoga ver en stor budget bli fr stor till sin egen favr vilket ocks har skett och du har bekrftat att det antagandet frn min sida stmmer. Skyhga arvoderingar utan dokumenterad arbetsbeskrivning med uppfljning hr inte hemma i en ideell frening. Det r inte serist.
Citera
2016-03-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakoll
Alfacred. Du r igng igen, men svarar inte p min tidigare frgestllning och frklarat dina ur tomma luften tagna beskyllningar. En framgngsrik fretagare, en Sveriges Trump, br vl uppfylla tminstone:
A) inneha ett fretag
B) tjna pengar p detsamma
Sjlvklart r det relevant med att de som gr ansprk p att frvalta andras pengar har ordning p sin privatekonomi annars kan frestelsen med att frfoga ver en stor budget bli fr stor till sin egen favr vilket ocks har skett och du har bekrftat att det antagandet frn min sida stmmer. Skyhga arvoderingar utan dokumenterad arbetsbeskrivning med uppfljning hr inte hemma i en ideell frening. Det r inte serist.
Hesseltrump junior har ju ett spkvandringsfretag som r aktivt, s nog lever Hesseltrumpkoncernen alltid. Vad vet du om hur mycket Hesseltrumparna tar ut i vinst drifrn? N just det, det har du ingen koll p.
Citera
2016-03-07, 13:30
Medlem
SionismensBeskydds avatar
Det finns inget sjlvklart val hr och jag kommer nog inte rsta. Lngs styrelsefrslag kan vid frsta anblicken se vldigt bra ut, med mnga representanter frn Ungsvenskarna, men det finns en del hundar begravna och de hga frhoppningar jag hade om den nya Sverigedemokratiska ungdomsverksamheten har under hsten krossats till grus. Man lovade frndring men har inte stadkommit den, tvrtom har man kraftiga antisemitiska influenser i sina led. Jag vet inte om jag ska bertta vad jag vet, fr jag vet inte om Lngs frslag faktiskt r bttre n Hesselbcks, men det finns minst tv aktiva nazister i Ungsvenskarna och Linna Corts (Lngs styrelsefrslag) vet om det men sger ingenting. Frgan r hur mnga fler som vet i Stockholmsomrdet utan att bertta? Om SD ska vinna sann trovrdighet mste de rensa upp bland brunsvarta fretrdare. Ett frsta steg var att klippa banden till ultranationalistiska SDU men att man inte rensar i Ungsvenskarna r direkt unket.
Citera
2016-03-07, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SionismensBeskydd
Det finns inget sjlvklart val hr och jag kommer nog inte rsta. Lngs styrelsefrslag kan vid frsta anblicken se vldigt bra ut, med mnga representanter frn Ungsvenskarna, men det finns en del hundar begravna och de hga frhoppningar jag hade om den nya Sverigedemokratiska ungdomsverksamheten har under hsten krossats till grus. Man lovade frndring men har inte stadkommit den, tvrtom har man kraftiga antisemitiska influenser i sina led. Jag vet inte om jag ska bertta vad jag vet, fr jag vet inte om Lngs frslag faktiskt r bttre n Hesselbcks, men det finns minst tv aktiva nazister i Ungsvenskarna och Linna Corts (Lngs styrelsefrslag) vet om det men sger ingenting. Frgan r hur mnga fler som vet i Stockholmsomrdet utan att bertta? Om SD ska vinna sann trovrdighet mste de rensa upp bland brunsvarta fretrdare. Ett frsta steg var att klippa banden till ultranationalistiska SDU men att man inte rensar i Ungsvenskarna r direkt unket.

Vilka dr r aktiva nazister?
Citera
2016-03-07, 14:59
Medlem
SionismensBeskydds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fursteafmagsaft
Vilka dr r aktiva nazister?

En har varit aktiv medlem i ett svenskt nazistiskt promilleparti och en annan deltar regelbundet i nazistiska och neofascistiska sammantrden. Bda har hga poster i Ungsvenskarna och frgreningar in i sjlva moderpartiet. Jag vet inte hur mnga som vet om detta men inom ungdomsverksamheten har dessa bda kontaktat ledande fretrdare fr SDU och Ungsvenskarna genom frespeglingen att de kommer med information om den andra sidan. Det har pgtt mycket lnge. Ni som vet vilka jag pratar om kan PM:a mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in