2016-03-28, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Sanningen går att få fram utan fysisk tortyr som du ironiserar över .
Vilken sanning? Den anklagades, eller den som passar in i teorin?

Citat:
Vad annat kan domstolen göra än att gå på vad åklagaren och försvaret anför har du tänkt ?
De får väl inte ens lov att läsa FUP om jag har fattat det hela rätt .
Deras dom bygger ju på vad som sägs i domstolen .
Domstolen kan bara gå på vad åklagaren och försvaret lägger fram. Men om då försvaret gör ett dåligt jobb så är ju risken att en oskyldig blir dömd.

Citat:
Vilka oklarheter skulle du vilja ha en förklaring på ?
De oklarheter som jag skulle vilja ha en förklaring på kan ingen här ge mig svar på. Svaren ligger nog i slasken, som ingen av oss har tillgång till. (Men jag tror inte de har någon betydelse i detta fall.)

Citat:
.
Men det är ju helheten i det som framförs som ligger till grund för domen , inte enstaka detaljer .
Ändå kan det vara just den enstaka detaljen som kan fria eller fälla.
2016-03-28, 02:35
Medlem
Citat:
Nu ljuger du ju .
Christoffer säger att han inte minns om det fanns kläder som hängde ut ur något av skåpen .
Han kommer däremot ihåg att ett av klädskåpen stod öppet eller på glänt .
Han säger även att det kan ha stått en bensindunk framför klädskåpen .
Alltså stämmer det med hur det såg ut när kroppen hittades på fredagen .
Han säger heller inget om att han har gått runt rishögen och tittat .
Det enda han säger är att han passerade rishögen utan att lägga märke till något speciellt .
Har du en egen FUP eller var tar du dina påståenden ifrån egentligen ?
Denne skribent håller på att skriva en egen deckare. Huvudpersonerna är hämtade från detta fall men innehållet har inget med detta att göra, det är fria fantasier.
Det kanske resulterar i en kioskvältare.
2016-03-28, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Fanns det verkligen några militärer på fältet och letade? De flesta som letade var väl vänner till familjen. I ledning av pappan.

Enligt FUP verkar det som att "vänner" och "militärer" sammanfaller till stor del i detta fall. Inte så konstigt med tanke på anhörigs yrke.
2016-03-28, 02:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Fanns det verkligen några militärer på fältet och letade? De flesta som letade var väl vänner till familjen. I ledning av pappan.
Men snälla människa - det står klart och tydligt i loggen. Pappan är inte i nån ledning överhuvudtaget. En grupp kallas vänner till familjen och det finns annat namn på den som är gruppledare.
Skärp dig för fan med det här tramset om militärer nu - det finns en noggrann ledningsplan vid eftersök och det är alltid polisen som har huvudansvar.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-03-28, 02:42
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Vilken sanning? Den anklagades, eller den som passar in i teorin?

Domstolen kan bara gå på vad åklagaren och försvaret lägger fram. Men om då försvaret gör ett dåligt jobb så är ju risken att en oskyldig blir dömd.

De oklarheter som jag skulle vilja ha en förklaring på kan ingen här ge mig svar på. Svaren ligger nog i slasken, som ingen av oss har tillgång till. (Men jag tror inte de har någon betydelse i detta fall.)

Ändå kan det vara just den enstaka detaljen som kan fria eller fälla.

Det finns bara en sanning , nämligen det som verkligen har hänt .
Det går inte ut på att få fram en sanning som passar det ena eller det andra .

Han har ju haft möjlighet att byta försvarare om han ville så då är det väl hans eget fel i så fall .

Du får väl begära ut slasken om du tror att där finns så viktiga uppgifter .
Ta kontakt med polisen i Skövde så hjälper dom dig säkert .

I det här fallet finns det nog tyvärr inga enstaka detaljer som kunnat fria mördaren .
Men nämn gärna en som skulle kunna välta omkull hela bevisningen till mördarens fördel .
2016-03-28, 02:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den nya folksjukdomen faktaresistens
http://www.dt.se/kultur/den-nya-folk...faktaresistens
Det är inte enbart faktaresistens - det är faktafrånvaro. Det är en så uppenbar brist på kunskap i grunden gällande olika områden och diskussionerna blir därefter. Istället för att fördjupa sig och ta reda på fakta hur respektive område fungerar så är det givet att resultatet blir rent kaotiskt med gissningar, färgade åsikter, påhitt och givetvis vansinniga slutsatser:
Det är hur enkelt som helst att skaffa sig bildning idag via nätet - men det kräver intresse också med en vilja att söka sanning och sakfakta.
2016-03-28, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men snälla människa - det står klart och tydligt i loggen. Pappan är inte i nån ledning överhuvudtaget. En grupp kallas vänner till familjen och det finns annat namn på den som är gruppledare.
Skärp dig för fan med det här tramset om militärer nu - det finns en noggrann ledningsplan vid eftersök och det är alltid polisen som har huvudansvar.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Har skrivit det förut att jag tycker det vore märkligt, speciellt i dessa trakter, som är Sveriges militärtätaste område, att de inte deltog på något sätt i detta sök.

Att sedan någon i tråden driver ett personligt hat mot polis och militär är väl ungefär detsamma som att man fått sparken från Volvo, kanske man inte köper en volvobil. Om du förstår vad jag menar.
2016-03-28, 02:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Har skrivit det förut att jag tycker det vore märkligt, speciellt i dessa trakter, som är Sveriges militärtätaste område, att de inte deltog på något sätt i detta sök.

Att sedan någon i tråden driver ett personligt hat mot polis och militär är väl ungefär detsamma som att man fått sparken från Volvo, kanske man inte köper en volvobil. Om du förstår vad jag menar.
Ja, det är självklart i området. Övriga delar har främst insatser från hemvärnet förutom att helikopter rekvireras av polis då de begär hjälp vid eftersök. Jag kan meddela att jag är insatt i katastrofplaner och det är ett minutiöst organiserat regelverk som resp. enhet arbetar utifrån - vilket har med kvalitetssäkring att göra. Samverkan, övningar, föreläsningar, utbildning på lokal och regional nivå samt utvärderingar och fortlöpande revideringar.
Här inne diskuteras som om saker sker hipp som happ i stora händelser, lite mystiskt och märkligt. Bevare mig väl.
2016-03-28, 03:08
Medlem
Citat:
Nu ljuger du ju .
Christoffer säger att han inte minns om det fanns kläder som hängde ut ur något av skåpen .
Han kommer däremot ihåg att ett av klädskåpen stod öppet eller på glänt .
Han säger även att det kan ha stått en bensindunk framför klädskåpen .
Alltså stämmer det med hur det såg ut när kroppen hittades på fredagen .
Han säger heller inget om att han har gått runt rishögen och tittat .
Det enda han säger är att han passerade rishögen utan att lägga märke till något speciellt .
Har du en egen FUP eller var tar du dina påståenden ifrån egentligen ?
Christoffer observerade inte klädeshögen som hängde ut från skåpet och han observerade inte hjälmen och jackan som fanns på rishögen det är vad jag har framfört.
Det är betydelselöst om han gick runt rishögen eller passerade den, om han inte observerade sakerna på rishögen gjorde han inte det.
2016-03-28, 03:12
Medlem
Citat:
Han har ju haft möjlighet att byta försvarare om han ville så då är det väl hans eget fel i så fall.
Nu menade jag allmänt och åsyftade inte just detta fall.

Menar du verkligen att en anklagad får skylla sig själv om han inte byter ut en dålig advokat och ta ett straff fastän han är oskyldig medan den riktige gärningsmannen går fri???? (åsyftar inte NB nu)

Citat:
Du får väl begära ut slasken om du tror att där finns så viktiga uppgifter .
Ta kontakt med polisen i Skövde så hjälper dom dig säkert .

I det här fallet finns det nog tyvärr inga enstaka detaljer som kunnat fria mördaren .
Men nämn gärna en som skulle kunna välta omkull hela bevisningen till mördarens fördel .

Har aldrig påstått att det var viktiga detaljer, utan bara oklarheter som jag skulle vilja ha svar på. Har inte heller sagt att det fanns nån enstaka detalj i detta fall. Utan det var bara ett argument mot att man skulle se på helheten. (liten tuva stjälper ofta stort lass)
2016-03-28, 03:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Förlåt att jag kommenterar så långt senare. Jag måste erkänna att jag inte förstår vad du menar. Sänder saker (klädesplagg, örhängen etc.) ut någon slags signaler som gör att vissa personer hittar dem, samtidigt som en stor folkmassa på tusentals personer inte hittar dem?
Du har redan fått svar på frågan med en beskrivning på vem som hittade vad:
2016-03-28, 03:18
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Christoffer observerade inte klädeshögen som hängde ut från skåpet och han observerade inte hjälmen och jackan som fanns på rishögen det är vad jag har framfört.
Det är betydelselöst om han gick runt rishögen eller passerade den, om han inte observerade sakerna på rishögen gjorde han inte det.

Skitsnack , håll dig till sanningen .
Det är inte betydelselöst något av det du tar upp .
Han minns inte säger han , inte att han inte observerade kläderna .
Och gick han inte runt rishögen och tittade så kan du inte hävda att han inte
har sett hjälmen och jackan på baksidan av högen .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in