2016-04-07, 03:14
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
I fallet att Adrianas vittnesmål inte är trovärdigt och inte bör ges så stor vikt är ju dock både TR och HR av samma åsikt som jag.
Dålig koll ser jag.
Hovrätten hade faktiskt en helt annan åsikt än tingsrätten och dig. Där gjorde man en
annan bedömning. En riktig.

Kopplingsstationen den 6 juni 2015 (Sidorna 19 och 20.)

De förhållanden som nu har redovisats gör enligt hovrättens mening sammantagna att
det framstår som orimligt att dra någon annan slutsats än att det var Nerijus Bilevicius
som talade med Adriana Berglund strax före kl. 19.30 den 6 juni.
2016-04-07, 07:02
Medlem
Jag tror att kretsen av människor runtikring NB nu är på helspänn: Frun, Lillebror, mamman....

Dvs vad kommer NB hitta på innan domen är ordentligt spikad vem kommer han att skylla på?
2016-04-07, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag tror att kretsen av människor runtikring NB nu är på helspänn: Frun, Lillebror, mamman....

Dvs vad kommer NB hitta på innan domen är ordentligt spikad vem kommer han att skylla på?

De har ingenting att hitta på. De har redan sagt sanningen, men vittnena som ljög var mer trovärdiga än utlänningar. Trots att det är bevisat att NB skypat med mamma 19:35 -19:51 domstolar köpte osanning att han körde från Martorp 19:30 - 20:00. Det är typiskt i detta landet, utlänning är inte trovärdigt. Och det vet de som manipulerar och ljuger.
Ingen trodde honom, trots att arbetsgivare beskrev honom som väldigt ärlig person. Det är väldigt tråkig att i detta fallet ljög inte bara vittnen men även fl.
2016-04-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Du tror väl inte att en person som sköter sitt jobb inte kan mörda och även ljuga om det för att försöka komma undan?

Det ser inte ut att han är så bra skådespelare.Det är omöjligt att spela dem reaktioner som man ser i videoinspelning under förhör. I detta fallet var många lögner och manipulering med sanningen som t ex fl ljög för att övertyga bror att det var NB som var vid ladan den tiden när LH slutade sitt arbete. Det var lögn och det finns mer lögner. Jag har skrivit förut varför är det inte trovärdigt att det är han som är mördare. Jag är inte övertygat.
2016-04-07, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
De har ingenting att hitta på. De har redan sagt sanningen, men vittnena som ljög var mer trovärdiga än utlänningar. Trots att det är bevisat att NB skypat med mamma 19:35 -19:51 domstolar köpte osanning att han körde från Martorp 19:30 - 20:00. Det är typiskt i detta landet, utlänning är inte trovärdigt. Och det vet de som manipulerar och ljuger.
Ingen trodde honom, trots att arbetsgivare beskrev honom som väldigt ärlig person. Det är väldigt tråkig att i detta fallet ljög inte bara vittnen men även fl.

Nu är två av vittnena utlänningar.
2016-04-07, 11:56
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det ser inte ut att han är så bra skådespelare.Det är omöjligt att spela dem reaktioner som man ser i videoinspelning under förhör. I detta fallet var många lögner och manipulering med sanningen som t ex fl ljög för att övertyga bror att det var NB som var vid ladan den tiden när LH slutade sitt arbete. Det var lögn och det finns mer lögner. Jag har skrivit förut varför är det inte trovärdigt att det är han som är mördare. Jag är inte övertygat.
Har svårt att förstå både dig och NB, men som tur är har två olika rättsliga instanser redan bestämt sig för att den här baltskvättaren är 100% skyldig!

Det han är skyldig till är ett extremt bestialiskt mord på en ung flicka, vars enda skuld var att hon oturligt nog befann sig på fel plats vid fel tillfälle, och därför gick miste om sin rätt till ett vidare liv p.g.a. att ett äckligt vildsvin inte kunde behålla kontrollen över normalitetens gränser.

Det ska bli intressant att få höra berättelserna om vilken "behandling" han kommer att få "uppleva" när han senare, emot sin vilja, kommer att överföras till den Litauiska "fångvården"!
Han kommer i alla fall att få en värdigare behandling än den som Lisa fick uppleva i livets slutskede.

Snart har även tiden löpt ut för den "Hurtige" ersättaren till "Rönnbäckskan".
2016-04-07, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Har svårt att förstå både dig och NB, men som tur är har två olika rättsliga instanser redan bestämt sig för att den här baltskvättaren är 100% skyldig!

Det han är skyldig till är ett extremt bestialiskt mord på en ung flicka, vars enda skuld var att hon oturligt nog befann sig på fel plats vid fel tillfälle, och därför gick miste om sin rätt till ett vidare liv p.g.a. att ett äckligt vildsvin inte kunde behålla kontrollen över normalitetens gränser.

Det ska bli intressant att få höra berättelserna om vilken "behandling" han kommer att få "uppleva" när han senare, emot sin vilja, kommer att överföras till den Litauiska "fångvården"!
Han kommer i alla fall att få en värdigare behandling än den som Lisa fick uppleva i livets slutskede.

Snart har även tiden löpt ut för den "Hurtige" ersättaren till "Rönnbäckskan".

Det handlar om två advokater som babblar på innan de läst på sitt case.

Mitt tips är att det kommer en ny skrivelse från Hurtig om anstånd.

Min övertygelse är att det inte är Nero som är klienten! Det var genom kontakter advokater emellan som Nero lämpades över på Hurtig.

Det är Rönnbäckskans skinn som ska räddas. Genom att få det till i efterhand att Nero godkänt det tarvliga advokatjobbet Rönnbäckskan presterade. I och med att det inte inkommer en anmälan till advokatsamfundet så har ju Nero godkänt allt skit som pågått med planteringsteorier och konspirationer från Flashback.

Den enda möjlighet Hurtig har i HD, är att anmärka på att Nero inte hade ett kompetent försvar av en kvalificerad advokat. Hurtig borde veta att det försvar Rönnbäck presterade strider mot rättsordningen och god advokatsed.

I kombination med en anmälan till advokatsamfundet, med beslut om att Rönnbäck inte följt god advokatsed, så kan Hurtig uppnå en ny rättegång. Men det är lojaliteter som kommer hindra honom att vara den stjärnan som i skarpt läge lyser och ger järnet för klienten. Kårkänslan är för stark!

En ny rättegång är Neros enda möjlighet att få till ett nytt försvar, i och med att han var utsatt för dålig rådgivning om man påstår att han till äventyrs hade nått försvar.

Men det skulle inte ändra på bevisläget, och att brott som detta ger livstid. Men för Hurtig och alla rättshaverister vore det ett guldläge att visa på att man måste hålla på formalia i en domstol.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-04-07 kl. 12:29.
2016-04-07, 12:34
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du lyckades med konsttycket att inte svara på några av mina frågor. Inte ovanligt, händer hela tiden då man försöker diskutera med alternativteoretiker. En hypotes är ett antagande om verkligheten, det är inte i närheten av vad du sysslar med. I bästa fall så kallas det dåliga teorier eller lögner. Vad är det som är så svårt i det här fallet, Nerijus saknar alibi och han har mycket tung DNA-bevisning emot sig. Vi vet dödsorsaken, vi vet var brottsplatsen finns, vi vet att Nerijus blod hittats på flera ställen i anslutning till brottsplatsen, blod på röret och på kläder, DNA på Lisas trosor - det är garanterat från Nerijus eftersom det även fanns spår från Irina. Plantering är utesluten, och han saknar alibi. Uppenbarligen så förstår du inte omfattningen av den tekniska bevisningen, med bara dom 10 DNA-spåren på flera klädesplagg/föremål så skulle det väga tungt i vilken annan rättsprocess som helst. Om ändå alla rättsfall vore så här, det har dömts brottslingar på betydligt vagare grunder.

Han kan omöjligt förklara varför, och inte du heller. De logiska förklaringarna flyger sas över huvudet på dig. Det är ju synd. Fick man förresten några svar på mina tidigare frågor.

Jag har svarat på dem. Att du inte har kapacitet att förstå svaren gör det ju svårt.

Försöker tydligare:

Vilken dubbelgångare? Ingen. Eftersom Adriana tydligen kan beskriva bilen hon såg på precis vilket sätt som helst och det ändå blir NBs bil i de som vill ha det så i Adranas ögon så kan ju personen hon mötte ha varit allt från en armlös dvärg till en dubbelhövdad jätte och det skulle ändå vara en dubbelgångare till NB i dina ögon.

Vilken annan engelskspråkig hantverkare från forna öststaterna kan det då vara? Ja vilken som av de hundratalet som jobbade på Kinnekulle. Dafgård höll ju som påpekats på att bygga om någon byggnad inte långt därifrån. Gärd hade ju ett par Litauer, där den ena tydligen försvann efter att Lisa försvann, som jobbade hos henne. Lägg där till de hundratals turister som har vägarna förbi. Någon av dem kunde ju vara ute med sin "lådbil".

Visst finns det 10 DNA-spår men det är inte så mycket av den övriga tekniska bevisningen som är övertygande. Vittnesmål och annat känns minst sagt svajigt. Utredningen känns dessutom enögd. Motivet som en våt dröm i någon skev psykiatrikers dunkla fantasi. Så jag har svårt att köpa det som lagts fram men skulle en mer trovärdigt scenario där NB är GM presenteras så kanske jag skulle kunna ta ställning till skuldfrågan, alternativt att DNA-spåren visade sig vara felaktiga och att det blivit fel någonstans. Just nu är det motstridigt så jag känner inte att jag kan ta någon ställning åt ena eller andra hållet. Att du gjort det framträder med all tydlighet. Jag finner mig dock i att HR dömt NB och anser att han är skyldig. De har ju tillgång till mer information än jag. Jag avundas dem dock inte.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-04-07 kl. 12:46.
2016-04-07, 12:42
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Dålig koll ser jag.
Hovrätten hade faktiskt en helt annan åsikt än tingsrätten och dig. Där gjorde man en
annan bedömning. En riktig.

De förhållanden som nu har redovisats gör enligt hovrättens mening sammantagna att
det framstår som orimligt att dra någon annan slutsats än att det var Nerijus Bilevicius
som talade med Adriana Berglund strax före kl. 19.30 den 6 juni.

Ja mitt minne sa visst fel där. Det jag mindes var de första passagerna och att de noterade sammanträffandet att NB borde passerat platsen ungefär då Adriana påstår att incidenten inträffade.

Ungefär så som jag hävdat. De drar visst en annan slutsats än jag. Ber om ursäkt för att jag påstått annat.
2016-04-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag svarade bara en debattör som påstod att eventuella alternativa gärningsmän nu gick omkring och fnissade. Då ville jag visa varför detta inte är så troligt, om det nu är någon annan som mördat LH.

Självklart har jag funderat på närstående som alternativa GM, de är ju oftast en sådan som är skyldig.
Men håller du någon av dessa som rimlig alternativ GM fortfarande ?
2016-04-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Jag har svarat på dem. Att du inte har kapacitet att förstå svaren gör det ju svårt.

Försöker tydligare:

Vilken dubbelgångare? Ingen. Eftersom Adriana tydligen kan beskriva bilen hon såg på precis vilket sätt som helst och det ändå blir NBs bil i de som vill ha det så i Adranas ögon så kan ju personen hon mötte ha varit allt från en armlös dvärg till en dubbelhövdad jätte och det skulle ändå vara en dubbelgångare till NB i dina ögon.

Vilken annan engelskspråkig hantverkare från forna öststaterna kan det då vara? Ja vilken som av de hundratalet som jobbade på Kinnekulle. Dafgård höll ju som påpekats på att bygga om någon byggnad inte långt därifråm Gärd hade ju ett par Litauer, där den ena tydligen försvann efter att Lisa försvann, som jobbade hos henne. Lägg där till de hundratals turister som har vägarna förbi. Någon av dem kunde ju vara ute med sin "lådbil".

Visst finns det 10 DNA-spår men det är inte så mycket av den övriga tekniska bevisningen som är övertygande. Vittnesmål och annat känns minst sagt svajigt. Utredningen känns dessutom enögd. Motivet som en våt dröm i någon skev psykiatrikers dunkla fantasi. Så jag har svårt att köpa det som lagts fram men skulle en mer trovärdigt scenario där NB är GM så kanske jag skulle kunna ta ställning till skuldfrågan, alternativt att DNA-spåren visade sig vara felaktiga och att det blivit fel någonstans. Just nu är det motstridigt så jag inte känner att jag kan ta någon ställning åt ena eller andra hållet. Att du gjort det framträder med all tydlighet. Jag finner mig dock i att HR dömt NB och anser att han är skyldig. De har ju tillgång till mer information än jag. Jag avundas dem dock inte.
Det har de väl inte. De dömer efter vad som framkommit i slutförhandlingen och du har tillgång till inspelningarna.
2016-04-07, 12:49
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det har de väl inte. De dömer efter vad som framkommit i slutförhandlingen och du har tillgång till inspelningarna.

Det finns alltjämt hemligstämplat material. De har träffat personer och varit på platserna.

Jag saknar detta.

Jag har bara FUP, rättegångsinspelningarna och den samlade "expertisen" i denna och alternativtråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in