2016-04-12, 12:46
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Utan att kunna garantera att rätt person hittats, skulle jag påstå att dottern bär många utseendelikheter med både Lisa och Adriana.

På vilka grunder påstår du detta? Vilka är dina motiv? Vilken agenda driver du som helt ur luften kan påstå något sådant? Lisa såg ut som vilken 17-årig tjej som helst. Det är läskigt att se hur många personer det finns som sitter och drömmer ihop någon slags änglabild av en blond och blåögd svensk tjej som blev bestialiskt mördad av en utlänning. Agendan hos många är inte svår att genomskåda.

Självfallet är det lika motsägelsefullt som vanligt när "svenskvänner" håller på att försöka få ihop logiken. AB är helt plötsligt sanningen självt. Han är det minsann synd om för det är ju han som talar sanning. Han är så bräcklig att när sanningen lagts fram så rymmer han hem och försvinner under jorden. Självfallet för att NBs tentakler är så långa, genom deras gemensamma mor. Det är så de som talar sanning brukar göra, gå under jorden och försvinna. Fullt logiskt.
2016-04-12, 12:52
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är allvarligt. Nero är en arg och farlig man. Det är den lugna fasaden som vilseleder omgivningen.

Som kvinna är det ingenstans att fly eller få hjälp när en man med den framtoningen har drabbat henne. Irina och Nero träffades sent i livet genom nätet. Hans märkliga sexualitet och impotens, såg hon säkert, vid tiden för uppvaktningen som ett tecken på att han respekterade henne! Hon fick veta vem han var när de väl var gifta.

Att drabbas av farliga män, är att se en fälla gå i lås, och det finns ingen hjälp. Dessa män finns i alla samhällsklasser, de vet hur de ska bearbeta omgivningen och själva framstå som "offer" för hysteriska feminister. De vänder alltid det som sker, till att det är kvinnor som hotat dem, tar barnen från den stackars mannen.

Vi såg det i Yarafallet. Svenska myndigheter och domstolar föll pladask, med ett magplask för Rami, den palestinske, jämlike, muslimske, avocadon från Gaza. Det kunde inte bli bättre för den bild av integrering myndigheterna vill ha, när vårdnad avhandlades. Till och med tingsrätten köpte denne barn/kvinnoplågares regisserande av filmat bevis, som satte dit hans egen fru för mordet. Det slutade med att hovrätten satte ner foten. Tack och lov. Men jag är fortfarande tveksam om vem som mördade barnet!

I detta fall har vi godsherren AJ, som höll sig undan med slutord om hur bra Nero jobbade! Sen är det alla dårar som fortfarande vidhåller att Nero är en oskyldigt dömd. Den värsta av mördare får mer försvar och omtanke än folk som verkligen hade behövt hjälp och stöd, efter hemska upplevelser av rättsövergrepp. Folk som jag vet, har legitima ärenden somHurtig tackat nej till att hjälpa, då de försökt få hjälp överallt utan framgång.

Det landar korrekt hos mig vad du skriver och jag köper det, men vem tillhandahåller kvittot?
Utan att placera mig i alternativtråden ska jag vara lite ödmjukt motvalls och behålla undran om vad som står på detta kvitto.
Eftersom jag vill tro på att vissa folk sätter ner fötter när det blir allvarligt, finner jag ingen reson i att NB ska ha gått hela sitt vuxna liv på detta vis att han lyckats tilldraga sig enbart anhöriga/krets som när det blåser iväg med, tar med sig sanningarna in i tystnad.

Jag fäster ingen som helst vikt vid Arne´s roll i Hovrättegången.
Det som framgår är att Arne är en relativt liten arbetsgivare, med självbilden att han har god människokännedom, vilket han direkt stöttar mot årens erfarenhet. Mest likt ett slags gårdherre-mantra, faktiskt. Är världen så stor i Skaraborg tycker han?
En arbetsgivare som representerar sitt företag öppet är alltid nöjd med allt som har med människorna att göra.
Men bjud han på en öl på julfesten och fråga så...

Förstår varför ej heller Tore B fann frågor här, eftersom chansen med snubben NB kom av sig..

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du kan ha rätt i det.
Det som framkommer när man läser om sexsadistmördare är att de söker ett offer som blir "istället för" nån som gjort dem illa, kränkt dem eller annat. Offret blir som en symbol för den personen.
Sen kan man ju inte ha en aning om vilka hjärnspöken och tvångstankar som figurerat i Nerijus hjärna.
Han kan ju ha blivit avvisad av dottern också om han försökt ta kontakt mot exets vilja.
Ungefär som att han kanske tänkt att det är den ultimata kränkningen, att bli avvisad av sitt eget barn.
Den största sorgen och förnedringen.

Min spontana reaktion vid utseendejämförelse är att det måste hänga ihop ja, men vederlagt? Nej..
Anledning till varför inget vederlagts i denna del finner jag mig lite grann nyfiken runt.
Vad stöttar dom skrapande men generella raderna av Långström tex? Hade han uttryckt sig så generellt om man börjat gräva på allvar?
2016-04-12, 12:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
På vilka grunder påstår du detta? Vilka är dina motiv? Vilken agenda driver du som helt ur luften kan påstå något sådant? Lisa såg ut som vilken 17-årig tjej som helst. Det är läskigt att se hur många personer det finns som sitter och drömmer ihop någon slags änglabild av en blond och blåögd svensk tjej som blev bestialiskt mördad av en utlänning. Agendan hos många är inte svår att genomskåda.

Självfallet är det lika motsägelsefullt som vanligt när "svenskvänner" håller på att försöka få ihop logiken. AB är helt plötsligt sanningen självt. Han är det minsann synd om för det är ju han som talar sanning. Han är så bräcklig att när sanningen lagts fram så rymmer han hem och försvinner under jorden. Självfallet för att NBs tentakler är så långa, genom deras gemensamma mor. Det är så de som talar sanning brukar göra, gå under jorden och försvinna. Fullt logiskt.

Utseendelikheter
Smaka på innebörden.

Det påstår jag på mina egna grunder, och jag har ingen tydlig agenda. Eller?
Eller läs mitt inlägg igen om du blev osäker på vad du ska tycka.
2016-04-12, 13:00
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, men titta, ni börjar närma er (helt ovetande förmodligen). AB pyrde på bra och var nog den som mådde dåligt av de två bröderna så synd bara att han har "alibi" och de underliga DNA-spåren från NB. Det finns andra i omgivningarna som skulle kunna betraktas som sjuka och pyrande men som inte blev granskade det minsta.

Du tror men ingen verkar veta och polisen bryr sig inte det minsta uppenbarligen om hans ex och bakgrund. Dom kammande mer eller mindre noll i det lilla dom grävde i England, du undrar inte varför?

Dottern? Du tror inte att hennes mor har gått vidare med en ny man och ett nytt liv och att dottern trivs bra med livet och sin familj. Får det vara så enkelt? Hon var ju liten då dom separerade så det finns nog inte många minnen av NB där tror jag.

NB själv är förmodligen inte heller intresserad av kontakt med sin dotter. Han verkar helt enkelt inte intresserad av barn utan ville mest jobba och tjäna pengar (var dom pengarna nu kan vara). Det finns många sådana män även i vårt land.

Finns det någon som helst förankring i verkligheten att NB skulle bära på något hat mot sin förra kvinna, blonda unga tjejer eller kvinnor över huvudtaget? Fram med dom uppgifterna då så vi kan granska. Jag håller med om att brottet begåtts av någon som hatar i någon form, kanske unga snygga tjejer som han inte kan nå normalt sett.
AB verkar vara den som är mest uppriktig och har normal kontakt med sitt känsloliv. Snäll, omtänksam och skulle aldrig ljuga minns jag att Irina sa om honom i förhören. Däremot verkade både Irina och AB duktigt underkuvade av NB, som var den som hade kort stubin, dåligt ölsinne och den enda av dessa som kunde lite engelska och svenska och därmed var den som "förde talan" utåt, med arbetsgivaren, svenska arbetskamrater o.s.v. AB skulle ju också bara jobba ett tag till, sen åka hem till sin fru och sitt barn - använda intjänade pengar på hus och familj.
Han hade ett liv.
Vad hade Nerijus?

Inget konstigt att polisen kammade noll i England, förutom då med fyllekörningen och användandet av annans id. Inget onormalt i den "genren" att debutera i 35-årsåldern med mord.
Sen vet vi inte alls om han utövat sexsadistiska gärningar på några andra kvinnor. Han kan ha gjort "enklare" saker som tejpning och strypsex med någon/några som ej velat anmäla, prostituerade t.ex.

Jag tycker inte att det kan anses som normalt att en pappa inte ens har vetskap om var hans dotter bor. Att han dessutom varit våldsam mot exet framkommer ju i förhören med Aivaras och det tror jag på. AB är reko och ärlig - det säger t.o.m Irina inledningsvis i förhören när hon är spontan och ärlig.
2016-04-12, 13:14
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Utseendelikheter
Smaka på innebörden.

Det påstår jag på mina egna grunder, och jag har ingen tydlig agenda. Eller?
Eller läs mitt inlägg igen om du blev osäker på vad du ska tycka.

Utseendelikheter?

På vilka grunder tror du att NBs dotter skulle vara lik Lisa? Sitter du och insinuerar att det även skulle finnas incestuösa undertoner i mordet? Varför gå över ån efter vatten i så fall? Det finns väl material att hämta på närmare håll om man vill spekulera med sådana saker tagna ur luften i så fall?
2016-04-12, 13:22
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Min spontana reaktion vid utseendejämförelse är att det måste hänga ihop ja, men vederlagt? Nej..
Anledning till varför inget vederlagts i denna del finner jag mig lite grann nyfiken runt.
Vad stöttar dom skrapande men generella raderna av Långström tex? Hade han uttryckt sig så generellt om man börjat gräva på allvar?
Det skulle vara mycket intressant om det "grävdes på allvar" i Nerijus bakgrund, vad som skapat det han blev. Vilka sjuka tvångstankar hade han i huvudet och hur och varför accelererade hans drifter till det här vidriga dådet? Men, vi får nog aldrig riktigt veta det och vill vi verkligen veta det?
Det är som en olyckssalig blandning av flera saker; psykisk instabilitet, aggressivitet, hat, ondska, tvångstankar, sexuell aggression, frustration, mindervärdeskomplex och tvång som ligger och gror som sedan exploderar i det här fasansfulla sexualsadistiska dådet.

Jag tror att mycket bottnar i upplevelser av vanmakt i barndomen. Han har blivit utsatt för något. Avvisad, misshandlad, kränkt, utnyttjad - något sånt.
Avvisad och kränkt känner han nog också att han blivit av exet och dottern.
2016-04-12, 13:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Utseendelikheter?

På vilka grunder tror du att NBs dotter skulle vara lik Lisa? Sitter du och insinuerar att det även skulle finnas incestuösa undertoner i mordet? Varför gå över ån efter vatten i så fall? Det finns väl material att hämta på närmare håll om man vill spekulera med sådana saker tagna ur luften i så fall?

Ja, det innebär att jag betraktar dom vara lika varann till det yttre. Drag, former, färger osv.
Jag uppfattar likheter i detta, på min egna grund ja (mina ögon).
Den sakliga grunden består i att jag jämfört fotografier.

Nej jag insinuerar inget av den arten, men visst skulle det absolut kunna finnas.
Det enda jag försöker insinuera är att iaf jag, tar varken eller för givet.
2016-04-12, 13:31
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Utseendelikheter?

rotesau har rätt i att dottern liknar Lisa.
Jag har sett en bild på hans dotter och hon liknar Lisa obehagligt mycket.
Tänker inte länka till nån bild, jag tycker att hans dotter och x-fru ska få vara ifred.
Han har redan förstört så mångas liv.
Hans dotter lär likna sin mor, men henne har jag inte sett bild på.
Bilden på dottern är borttagen från nätet nu, så du vet.
2016-04-12, 13:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Efter en incident nyligen, så är jag säker på att öldrickande i tid och otid, är ett kännetecken man ska se på om en varningssignal och gemensam nämnare för dessa tickande bomber till män.
Helt enig. Man kan även se en gemensam nämnare i detta via FUP via vad Irina säger i frågan och som hon antingen tror själv eller blivit itutad. Hon svarar nämligen ganska naivt som en nära anhörig kan göra. Den som dricker säger nämligen gärna att det är väl ingen fara då det bara är "bara" vanlig öl från affären. Typ tagga ner.
Att ständigt gå och sörpla på en 3.5:a under vardagen - eller till och med på arbetstid som NB gör - är en klassiker vid alkoholproblem och en varningssignal. Emellan grovt intag i perioder alternativt en rejäl fylla varje helg så är det vanligt att ljumma på sex-pack.
Däremot om folk dricker "öl från macken" till maten, njuter en varm sommardag, tar en kall efter ett grovt kroppsarbete och inte super skallen av sig så är det givetvis normalt intag.
I FUP kan ses att Irina säger till honom att inte köra bil då han druckit, AB får köra då han druckit på arbetstid, LH hittar öl tidigt på morgonen då han mekar i garaget, han sägs lukta alkohol, macken uppger att han/de oftast handlar öl - och han uppger själv en rattfylla i England.

Med detta som bas samt hårt arbetande, stressad och en uppenbar rövslickare som ler dagarna igenom samt lovar runt och tar på sig saker hela tiden så byggs det givetvis upp inombords. En del reagerar med ångest och depressioner - andra med uppdämd vrede och nånstans ska det ut.
Ofta inom väggarna varav folk utåt sett ser en rejäl karl som ler, är snäll och hjälpsam.
Sen kan det finnas kvinnor som är medvetna om problematiken men som stannar kvar och skyddar, stannar för länge och vädjar. Andra alternativet är kuvade över tid om det finns tendens till förtryck och våld som faktiskt kan ses i FUP både via det IB och AB säger.
Flertal saker kring NB - både via vad som framkommer under rättegång samt förhör innan - har varningsklockor som tickande bomb. Det må vara subtilt för ett otränat öga då det är fragment här och där men sammantaget ses att nåt inte står rätt till. Det subtila kan även ha med att han är en slipad, mångårig dubbelnatur från hans håll sett. Han är van att tona ner, att fjäska in sig så det blir ambivalent för folk att ta ställning om han skulle brusa upp eller tappa konceptet:
Äsch, jag överdriver väl. Äsch, jag inbillar mig väl.. det var nog bara en engångshändelse..
Citat:
Det kan ta löjliga vändningar till våld, eller bli enorma propotioner av skitsaker. Man får tassa fram på tå med dessa karla-karlar som har som mantra att ingen ska sätta sig på dem.
Citat:
Kvinnor som drabbas av dessa män, i svenska hem har som Irina ingen möjlighet att söka hjälp. Det är ofta för sent, eftersom männen framstår för omgivningen som lika trevliga, och hjälpsamma som Nero.
Kärleken är inte blind men jävligt närsynt.
Senast redigerad av develi 2016-04-12 kl. 13:49.
2016-04-12, 14:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt enig. Man kan även se en gemensam nämnare i detta via FUP via vad Irina säger i frågan och som hon antingen tror själv eller blivit itutad. Hon svarar nämligen ganska naivt som en nära anhörig kan göra. Den som dricker säger nämligen gärna att det är väl ingen fara då det bara är "bara" vanlig öl från affären. Typ tagga ner.
Att ständigt gå och sörpla på en 3.5:a under vardagen - eller till och med på arbetstid som NB gör - är en klassiker vid alkoholproblem och en varningssignal. Emellan grovt intag i perioder alternativt en rejäl fylla varje helg så är det vanligt att ljumma på sex-pack.
Däremot om folk dricker "öl från macken" till maten, njuter en varm sommardag, tar en kall efter ett grovt kroppsarbete och inte super skallen av sig så är det givetvis normalt intag.
I FUP kan ses att Irina säger till honom att inte köra bil då han druckit, AB får köra då han druckit på arbetstid, LH hittar öl tidigt på morgonen då han mekar i garaget, han sägs lukta alkohol, macken uppger att han/de oftast handlar öl - och han uppger själv en rattfylla i England.

Med detta som bas samt hårt arbetande, stressad och en uppenbar rövslickare som ler dagarna igenom samt lovar runt och tar på sig saker hela tiden så byggs det givetvis upp inombords. En del reagerar med ångest och depressioner - andra med uppdämd vrede och nånstans ska det ut.
Ofta inom väggarna varav folk utåt sett ser en rejäl karl som ler, är snäll och hjälpsam.
Sen kan det finnas kvinnor som är medvetna om problematiken men som stannar kvar och skyddar, stannar för länge och vädjar. Andra alternativet är kuvade över tid om det finns tendens till förtryck och våld som faktiskt kan ses i FUP både via det IB och AB säger.
Flertal saker kring NB - både via vad som framkommer under rättegång samt förhör innan - har varningsklockor som tickande bomb. Det må vara subtilt för ett otränat öga då det är fragment här och där men sammantaget ses att nåt inte står rätt till. Det subtila kan även ha med att han är en slipad, mångårig dubbelnatur från hans håll sett. Han är van att tona ner, att fjäska in sig så det blir ambivalent för folk att ta ställning om han skulle brusa upp eller tappa konceptet:
Äsch, jag överdriver väl. Äsch, jag inbillar mig väl.. det var nog bara en engångshändelse..

Kärleken är inte blind men jävligt närsynt.
Helt enig med dig, bra skrivet!
Är precis som du skriver och kvinnan i ett sånt förhållande blir ju driven till att acceptera läget, låtsas som inget och istället tro att det är henne som det är nåt fel på. Successivt tvingad till detta samt en enormt dålig självkänsla. Perfekt för den dubbelnatur hon är gift med!
2016-04-12, 14:54
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har tänkt tanken. Det kan ha hängt på en skör tråd att han inte lyckades. Med tanke på att han agerat under en viss plan innan (kört henne till Martorp) så satt han nog och klurade på en ny men mer desperat sådan. Han grubblar och är alldeles nervig under veckan och frågar dem om DNA avsätts när man tar i en annan person och funderar säkerligen på vad han ska göra nu när det sket sig pga av det stora sökpådraget.

Från början hade han nog tänkt sig dit i lugn och ro kvällstid inom en snar framtid, kanske redan dagen efter. Att han inte kastade jacka och hjälm i boden kan väl bero på att att hann fann det i bilen när han väl baxat in henne samt arrangerat allt för att dölja henne. Han trycker in det i all hast i rishögen - han visste väl att ingen av de anställda brukade röra sig därnere.
När tiden gick tror jag inte att han tänkt ta ut henne ur skåpet längre.

Att leta mask kan vara ett delmoment i nåt större och han kan han skylla på maskletande med bror (viss alibifunktion). Även polisen kan ju vittna om "oskyldigt" maskletande. NB går ju fram till henne vid ladan. Nog för att han inte är Einstein men han vet att han givetvis inte kommer släppas i närheten av den maskhögen och kan då föreslå Martorp som de aldrig hämtat en enda mask vid förut. Han vill till Martorp den tid gården är obemannad och måste hitta på nåt som inte är arbetsrelaterat (enbart verkstaden).
Mask är smart för det är väl enda anledningen inför bror att närma sig den delen av gården (högar med jord).
Han behöver väl få bort jackan och hjälmen och jag tror han är till Martorp i detta ärende som delmål för att senare återvända ensam. Han förhindras återigen av MPS och försöker då istället få dem att tro att gården är genomsökt och ointressant.
Han glor på MPS men stannar enbart 3 minuter, säger till AB att de ska dra och prövar inte nåt mer ställe på hela gården. Hela maskgrejen läggs akut ner för NB som var superintresserad av mask och fiske dess innan.

Jag misstänker starkt att han sysslar med nåt specifikt i detta akuta maskletande där brorsan får hänga med i bara farten. Lika lättlurad och styrbar som alltid. Lyder minsta order..

precis vad jag menar
2016-04-12, 15:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag tycker inte att det kan anses som normalt att en pappa inte ens har vetskap om var hans dotter bor. Att han dessutom varit våldsam mot exet framkommer ju i förhören med Aivaras och det tror jag på. AB är reko och ärlig - det säger t.o.m Irina inledningsvis i förhören när hon är spontan och ärlig.
Nej - det är inte normalt.
Via NB själv framkommer att han inte har kontakt med dottern, att det gått flera år sen han såg henne och inte vet vart hon bor.
Att han skulle skita helt i dottern och välja att flacka runt och arbeta är oavsett inte normalt. Det finns dock ingenting som styrker denna åsikt eftersom dottern till viss del dyker upp i de andras förhör.
AB nämner att det vore mer normalt om NB vore nervös och stirrig vid Lisas försvinnande om det hade varit hans egen dotter - stirrigheten är inte i parité med en främmande tjejs försvinnande.
IB påstår att barnen träffas ibland ihop (ren lögn) men uppger att exet är emot detta. Man kan dra slutsatsen att nåt är problematiskt i denna relation och man kan undrar varför IB har ett behov att tona ner att de inte har kontakt.

Utöver detta nämner IB att NB var oroad för att han själv har en dotter. NB själv åberopar sitt faderskap i TR då han ska försöka framställa sig som den gode fadern inför Lisas föräldrar som förstår hur svårt de har det. Sen gråter han en skvätt i lagom dos.

Patetiskt i sig att läsa idag med tanke på två domslut och 10 DNA avsättningar på Lisas kläder.

Dottern är 14 år och kan mycket väl söka upp honom via sociala medier - om det så vore i smyg om nu morsan inte gillar det. Av nån anledning så verkar hon inte vilja det.

Sen finns då ABs berättelse som alternativteoretikerna kallar att han smutskastar sin bror medan Irina kallar honom för ärlig och i den frågan lär hon vara en bättre domare som bott tillsammans med honom:
Citat:
Tror inte att Aivarus kan ljuga han är trevlig person
Utöver dessa ord anser hon följande:
Citat:
Hur är Aivarus?
Väldigt lugn, förnuftig.

Citat:
På gamla tider…jag tog hans första hustru i beskydd och då skiljdes de åt.
Har han varit våldsam mot sin förra hustru?
Ja
... vilket sammanfaller med att han tänkt slå ner Irina varav hon avstyrde slaget samt hotade att lämna honom (likt exet så det var nog en skarp varning och reminder till slagskämpen..)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in