2016-04-23, 16:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Develi ljög inte. Hen hade bara inte tolkat hela sammanhanget. I diskussionen som följde på develis inlägg redogör jag och letsdoit vår tolkning av "dataspåret" och develi sällar sig sedan till samma slutsats.
Du bekräftade samma med ditt inlägg. Dataspåret i BHs överklagan ger inte NB alibi. ABs alibi består.
En hon är jag.
Kolla detta - BH har en hel del diskussioner kring IBs DNA samt blandbilder - men jag ser inte detta förankrat i sakkunnigutlåtande.

Men via det han ska ha betalt för framkommer detta. Minns du om den människa (Kihlgren) som IR kallade pratade överhuvudtaget om detta i HovR?
Citat:
Hurtig redovisar att han jobbat 95 timmar med fallet. Det framgår också att försvaret haft kontakt med en IT-forensiker på ett privat företag och även med den dna-expert och biokemist som försvaret kallade som vittne under hovrättsförhandlingen.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6417739
2016-04-23, 16:19
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
http://www.tv4.se/brottsplats-sverige

Två experter uttrycker att Hurtig's överklagan är ett mycket bra jobb och utesluter inte att
"dom kan förelägga riksåklagaren at återuppta utredningen".

Vilken tid in i programmet?
2016-04-23, 16:22
Moderator
OYs avatar
Citat:

Två experter uttrycker att Hurtig's överklagan är ett mycket bra jobb och utesluter inte att
Kul att fler än jag tycker att BH har gjort ett bra jobb, att det dessutom är experter stärker min tro på att BH är en skicklig försvarare i det här fallet, åtminstone så är han inte ute och cyklar.
2016-04-23, 16:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kul att fler än jag tycker att BH har gjort ett bra jobb, att det dessutom är experter stärker min tro på att BH är en skicklig försvarare i det här fallet, åtminstone så är han inte ute och cyklar.
Ja, det är skönt att ni tycker. För då kommer vi alla vara väldigt överens om PT avslås.

Jag tycker även att det är intressant att en av experterna ställer sig frågande om det hjälper överhuvudtaget.
2016-04-23, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Konstigt , att jag känner igen hela det här resonemanget .
Med upprepningar om samma saker hela tiden .
Du får ju tänka på att det är sanning det där om hur skitig och äcklig han är .
Vem mer än en äcklig jävel ger sig på och dödar en ung kvinna för att att han ska
få dra i sin skitiga snorre och leka med sin älskade tejprulle .
Få höra nu vem det är som har mördat Lisa om det inte är din gulleplutt Nerijus .
Vem är blandningen mellan Hollow Man och ett spöke som utan att lämna ett
enda spår har iscensatt allt som du påstår att äckel-Nerijus inte har gjort .
Alla spår talar för att äcklige Nerijus som sågs fara runt i sin Volkswagen Sharan
söndagskvällen är den som är skyldig .
Därför sitter han numera inburad på livstid .
Är det inte skönt att Sveriges kvinnor slipper stöta på denne mördare ?

Jag håller med att mördare är vidrig och äcklig.
Jag håller inte med att man såg VW Sharan vid café vid aktuell tid. Finns inte i FUP.
Söndags kväll vid aktuell tid såg 6 vittnen en blå bil körande i närheten av café.
2 vittne såg att det var en mörk kille som körde.
2 vittne såg att det var två unga man i bilen.
1 vittne såg att L pratade med någon som satt på hö sida i bilen.
1 vittne såg en blå bil som skulle vända samtidigt som L skulle börja åka moped.
1 vittne såg en ung man som gick vid ladan samma tid som L skulle åka.
L pappa hörde ( vid fickringning) att L pratade med några och hörde en mänsklig ljus röst.
Ingen av de vittnen såg VW Sharan eller NB närheten under aktuella tid.
Killen som var vid ladan aldrig hört av sig.
Han skulle se hur NB överfallit L, om NB hade gjort det.
Han skulle vara guldvärd vittne för utredningen.
Det verkar att han var sist som såg L vid liv.
När L försvan skrev LWGP att man borde leta person i L ålder, person som kände henne.
Killar med blå bil alldrigt hittades och alldrig blev förhörda, alldrig topsade,
utredning uteslutade andra gärningsman redan i början.
Den gammal blå bil är säkert bränd nu. För att spår skulle aldrig hittats.
Dömd är en man som under aktuella tid låg i sin säng och spelade dataspel.
2016-04-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En hon är jag.
Kolla detta - BH har en hel del diskussioner kring IBs DNA samt blandbilder - men jag ser inte detta förankrat i sakkunnigutlåtande.

Men via det han ska ha betalt för framkommer detta. Minns du om den människa (Kihlgren) som IR kallade pratade överhuvudtaget om detta i HovR?

Ok. Hon.

Måste erkänna att jag inte är säker på om jag ens lyssnat på HR-förhör med AK. Ska göra så vid tillfälle.

Om du syftar på BHs kritik mot att blandbild på snöret kan ha uppstått pga provtagningstekniken på NFC så påstår han i punkt 59 att den uppgiften framkommit efter samtal med ansvarig på NFC.

Enligt mig är det dock ingen nyhet. Självklart kan det vara så att LHs och NBs DNA befunnit sig någon millimeter från varandra på snöret och när NFC-teknikern topsat området har bådas DNA fastnat på topsen och gett en blandbild.

Blandbild säger bara att bägges DNA fångats på samma tops och inom det ytområde som topsats.

Förstår inte hur BH kan anse sig sakkunig när det gäller att kritisera NFCs vedertagna provtagningstekniker.
Senast redigerad av Prudent 2016-04-23 kl. 16:42.
2016-04-23, 16:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Vilken tid in i programmet?

Här en länk :
http://www.tv4.se/brottsplats-sverig...klagas-3350491
2016-04-23, 16:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Ok. Hon.
Om du syftar på BHs kritik mot att blandbild på snöret kan ha uppstått pga provtagningstekniken på NFC så påstår han i punkt 59 att den uppgiften framkommit efter samtal med ansvarig på NFC.
Han kan väl inte prata gratis med NFC men debitera för en DNA människa i privat regi? Hahahahaha.
Eller tvärtom: Hänvisa till NFC i överklagan om han pratat med försvarets (IR) sakkunniga.
2016-04-23, 16:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av OY

Jag håller med, BH's överklagan är väldigt proffsig och genomarbetad.

Eftersom det finns en hel del frågetecken kring både utredningen och domsluten, så är det bra för rättssäkerheten om målet prövas igen.
2016-04-23, 16:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag håller med, BH's överklagan är väldigt proffsig och genomarbetad.

Eftersom det finns en hel del frågetecken kring både utredningen och domsluten, så är det bra för rättssäkerheten om målet prövas igen.
Där kom det igen i ett tredje ordval. Vad menar du med en hel del frågetecken i domslut som BH då redogör?
Vad i BHs överklagan kan välta de domslut som finns?

Det vore intressant att se annat än ordval i allmänna termer hela tiden från er kritiker.
De andra tiger likt NB när man ställer motfrågor men du kanske har ett svar?
Påstår man saker brukar man ju ha konkret sakfakta.
2016-04-23, 17:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Många inlägg är hur äcklig och smutsig balt är.
Inte så många som ifrågasätter bevis och NB skyldighet och dem brukar inte är aggressiva eller otrevliga.
En del tillbringar många timmar dvs arbetar dygnet runt här.

Du gör en väldigt intressant iakttagelse där!

Jag har också noterat att vissa personer här i tråden lägger ner oerhört mycket tid och engagemang på att skriva nedlåtande om NB.

Dessa hatiska inlägg har faktiskt fått mig att bli mer tvivlande till att NB skulle vara ensamt skyldig GM.

D.v.s att de ofta väldigt aggressiva inläggen faktiskt får omvänd effekt - alla personangrepp som görs i hatiska ordalag minskar snarare kredibiliteten hos avsändarna.
Senast redigerad av GilGrissom82 2016-04-23 kl. 17:13.
2016-04-23, 17:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Du gör en väldigt intressant iakttagelse där!

Jag har också noterat att vissa personer här i tråden lägger ner oerhört mycket tid och engagemang på att skriva nedlåtande om NB.

Dessa hatiska inlägg har faktiskt fått mig att bli mer tvivlande till att NB skulle vara ensamt skyldig GM.

D.v.s att de ofta väldigt aggressiva inläggen faktiskt får omvänd effekt - alla personangrepp som görs i hatiska ordalag minskar snarare kredibiliteten hos avsändarna.
Om det citeras från hans fru att han nästintill aldrig tvättar sig - och då måste hon tvinga honom.
Ja, då är han väl rätt äcklig och skitig.

Om han citeras från sin fru och bror att han ägnar sig åt våld och trakasserier.
Ja, då är han rent vedervärdig.

Om han citeras att ha själv uppgett att han kört rattfull i England.
Ja, då är han riktigt farlig.

Om han citeras att han blivit dömd för ett helt för jävla vidrigt mord i två domstolar.
Ja, då är han ett riktigt jävla svin.

Men hur i hela friden skulle detta skulle detta leda till att du då tror att NB inte är ensam gärningsman?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in