Citat:
Det första du skriver om förstår jag ärligt talat inte vart du vill komma med. Jag bemötte några skribenter som minsann visste vilken kadaverdisciplin som råder inom försvarsmakten och förklarade att mindre än man tror sker via order. Det är snarare instruktioner och rutiner som följs respektive initiativ som tas. Inget märkligt med det. Var det jag som myntade "militärer i civila kläder"? Tänka sig. Eftersom det tydligen triggade igång vissa av er så var det väl måhända en illa vald benämning. "Frivilliga i Missing People som råkar ha anställning i försvarsmakten" kanske inte ger dessa ryggradsreflexer. Inte för att deras medverkan inte tål en granskning bör tilläggas.
Jag har sagt det förut. Björn Sahl försade sig inte som du tror. Framrycka i fordon och bedriva personsök är två oförenliga aktiviteter.
Beträffande väderstreck vet jag inte säkert om det är NNO med dragning åt ost eller NO med dragning åt nord så jag avstår från att uttala mig.
Svara nu hur Björn Sahl regiserade skitandet och det flerfaldiga runkandet i ladan. Approcherandet vid gömslet får du gärna berätta hur BS styrde. Liksom varför Nerijus var tvungen att hämta en kökskniv att ha i bilen.
Jag har sagt det förut. Björn Sahl försade sig inte som du tror. Framrycka i fordon och bedriva personsök är två oförenliga aktiviteter.
Beträffande väderstreck vet jag inte säkert om det är NNO med dragning åt ost eller NO med dragning åt nord så jag avstår från att uttala mig.
Svara nu hur Björn Sahl regiserade skitandet och det flerfaldiga runkandet i ladan. Approcherandet vid gömslet får du gärna berätta hur BS styrde. Liksom varför Nerijus var tvungen att hämta en kökskniv att ha i bilen.
Verkligheten överträffar som bekant dikten. Så ock i detta fallet.
Jag har redan givit svar på dina frågor om det regisserade kammarspelet i Martorp. Har du redan glömt? Precis som att du glömde det fetade ovan? Du kanske glömmer enligt ett visst schema också?
Nåväl jag lägger in mina inlägg igen
Tada: Kammarspelet i Martorp - favorit i repris.
"Bråttom" till Martorp, Mikaela kallas in
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Social smutskastning, "annan ordning på bokstäver" och det mystiska kadavret
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Pojkrumsromans och BS "intuition"
Torsdagskvällen, grupperingen och "vi flängde runt i krokarna"
Det ska vara ordning och reda på vad militären gör. De sägs ju ansvara för rikets säkerhet vid konflikt och krig. Ska de då "flänga runt i krokar" och hitta på lite vad som helst utan att ansvar kan utkrävas?
Det låter som du anser att Sverige är en bananrepublik vad avser Försvarsmakten. Här kan man hitta på att göra lite vad som helst - man kommer ändå att backas upp i efterhand och ingen kan ju granska för det är ju "hemligt".
Redogör gärna för skillnaden mellan att "Framrycka i fordon" och att "bedriva personsök". Detta särskilt med tanke på hur vanliga människor ska se att det "är två oförenliga aktiviteter". Lägg därtill att det pågick ett intensivt eftersök av Lisa Holm under denna period och hur det kan påverka vanliga människors perception (och att det var på Martorp som detta att framrycka skedde i, samma Martorp i vilket kroppen hittades några timmar senare).
Senast redigerad av nopomil 2016-04-24 kl. 13:43.
Senast redigerad av nopomil 2016-04-24 kl. 13:43.