Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
sid 231
förhör med CB
Känner du till om några sök gjorts efter flickan kring Martorp?
Jag minns att på torsdagen så stod tre Mercedes bilar som jag tror är från militären och några
civila bilar i backen ner, strax innan entrén till Martorp. Jag tror att de sökte området vid
Martorp. Om dom var inne på Martorp har jag ingen uppfattning om.
Stod dom stilla och "framryckte"?
Om dom inte gjorde personsök - vad gjorde dom på torsdag kväll och hela natten vid Martorp? (Kom ihåg bilen som larmade hela natten som en som deltog råkade försäga sig om.)
Du undviker att svara på det. Andra här verkar bli lite "nervösa" av dessa frågor så varför inte svara? Så slipper vi denna "nervositet".
Skallgång är ett sätt att göra personsök på. Det finns andra sätt. Det tror jag du vet.
(Men det verkar finnas personsök och "personsök" i denna Kinnekullesoppa.)
Du svarade inte heller på fråga 4.
Hur ska då vanliga människor veta skillnaden på "framryckning"/icke personsök och personsök? Tex CB och NB?
Framryckning i militära fordon av mer självklar innebörd för vanliga människor, och av hänsyn till att man i detta var ute på
konstant personsök med fokus även på avvikelser och/eller på något som innefattas i person-signalementet - innebär att röra sig framåt kontinuerligt, men med kortare stopp för tex korta undersökningar av tex diken, buskdungar eller del av fält, överläggningar, kartläggning, ruttändringar, pissepaus, förarbyte/omplacering av personal i fordonet eller annat som kan tänkas stoppa upp en konvoj utan att konvojen för den sakens skull helt stannar.
Man kan mao stå still och framrycka samtidigt. Man stannar till, men man stannar inte.
Dom var säkert inte helt avstängda i huvudet när dom färdades från punkt A till B mellan sökområdena, och om dom fann sig intresse i att kort stanna av någon orsak, så stannade dom nog. Dom var uppenbarligen i trakten, på väg någonstans, eller sökande i gårdens intilliggande områden, men hade stannat till av någon anledning.
Att stanna till i backen innan Martorp Gård, är inte detsamma som att hela gården genomsöktes där och då.
Det är med ditt resonemang mest rimligt att billarmet startades av katten. Det måste ingått i planen?