Citat:
Höggradigt motiverade personer med insatstänkande
Intressanta reflektioner. Det torde inte tillhöra vanligheten att 40 personer med hjärta för insatsen släpper allt och går löst tekniskt och matematisk för att beta av uppgiften, steg för steg, timme för timme. Analytiskt avbetande når sin täckning.
Kanske inte så konstigt att de initialt är de som också får de flesta napp rent fyndtekniskt. Tills Missing peoples finmaskigare nät slås på. Militär och militär, de är faderns arbetskompisar och är inte militärer utan privatpersoner vilka visar sig ha en gedigen och bra bakgrund för uppdraget. Trotts sina nära band med den drabbade familjen lyckas de hålla huvudet kallt, kanske tack vare att de har insatstänkande mer eller mindre i blodet.
Min gissning är att det också här läggs grunden till att Nerijus kunde stoppas. Nog har han stått i det lilla torpet med sina märglösa tänder lättgurglande med mjölk och funderat över stearinljusens vid sin egna sängs och deras brinntid. Planterade vid en dunk som händelsevis råkar antända allt i närheten då Nerijus har försett sig med totala sociala bevis för sin oskuld eller sover hemma. Vita ljus, vit dricka. Men Nerijus var helt oförberedd på den snabba resoluta reaktionen. Dock fick han tillträde till platsen där handsken hittades efteråt och han nog förstöra många tänkbara fynd kring teleskoptraktor och annat vid den fyndplatsen. (vilket är ren spekulation från min sida, vilken dock bygger på flera tecken bland annat hundmarkering vid just den platsen) Men vem kunde där och då veta vilket helvete som låg bakom försvinnandet.
Intressanta reflektioner. Det torde inte tillhöra vanligheten att 40 personer med hjärta för insatsen släpper allt och går löst tekniskt och matematisk för att beta av uppgiften, steg för steg, timme för timme. Analytiskt avbetande når sin täckning.
Kanske inte så konstigt att de initialt är de som också får de flesta napp rent fyndtekniskt. Tills Missing peoples finmaskigare nät slås på. Militär och militär, de är faderns arbetskompisar och är inte militärer utan privatpersoner vilka visar sig ha en gedigen och bra bakgrund för uppdraget. Trotts sina nära band med den drabbade familjen lyckas de hålla huvudet kallt, kanske tack vare att de har insatstänkande mer eller mindre i blodet.
Min gissning är att det också här läggs grunden till att Nerijus kunde stoppas. Nog har han stått i det lilla torpet med sina märglösa tänder lättgurglande med mjölk och funderat över stearinljusens vid sin egna sängs och deras brinntid. Planterade vid en dunk som händelsevis råkar antända allt i närheten då Nerijus har försett sig med totala sociala bevis för sin oskuld eller sover hemma. Vita ljus, vit dricka. Men Nerijus var helt oförberedd på den snabba resoluta reaktionen. Dock fick han tillträde till platsen där handsken hittades efteråt och han nog förstöra många tänkbara fynd kring teleskoptraktor och annat vid den fyndplatsen. (vilket är ren spekulation från min sida, vilken dock bygger på flera tecken bland annat hundmarkering vid just den platsen) Men vem kunde där och då veta vilket helvete som låg bakom försvinnandet.
Jag är helt övertygad om att dom i hög grad varit med och lagt grunden för hur allt fortlöpte.
Jag har själv deltagit i tillfällen då man varit med om att personer går upp i kontrollerat maxvarv och driver en uppgift som människor i "vanligt tempo" omöjligtvis hänger med i. Skärpningen och fokus kan nå upp till ett läge som ser ofattbart ut för omgivningen, så jag kan lite lätt föreställa mig vilken måttlös men samtidigt kontrollerad energiutsöndring dessa vänner stått för.
Lägg på här att någon form av militär bakgrund finns, och med tanke på antalet pers, håller jag det för troligt att flera av dom nog går i team i jobbet. Allt detta på kullen har väl skett privat och säkert av mer hjärta, men yrkeskvalifikationer vilka dom än må vara, kan mycket väl gå hand i hand med detta nödvändiga som förelåg.
Inte konstigt att polisen dragit ihop till möten med denna gruppering, samt även givit dom ett helt annat spelrum.
Redan från det som stannade inför kamerors linser och medias rapportering, satt nog många på känslan att detta handlar inte om - om hon hittas, utan det handlar om när hon hittas.
Gissa vad motorn bestod i...
Jag tror även polisen burit med sig detta måttlösa driv, och jag både tror och hoppas att Johansson & Co fått uppskattningen dom förtjänar för det. Även om detta är deras jobb, ska dom i detta fallet ha något extra för dom hanterat en uppgift som nog var mer unik och mer krävande på olika sätt.
Att schemaläggas som sista talare på den där konferensen och hålla ett föredrag om ett enskilt ärendes hantering, visar att man förhoppningsvis brutit en hel del ny mark i ärendehantering av detta slag.
Senast redigerad av rotesau 2016-04-25 kl. 15:07.
Senast redigerad av rotesau 2016-04-25 kl. 15:07.