Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-04-06, 07:17
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag blev nyfiken på denna webbsida och skulle testa om jag fick upp några pop-ups eller banners.

Svar nej. Har senaste Firefox med uBlock Origin som tillägg.

Med uBlock verkar det funka. Skönt! Tack för tipset.
Citera
2016-04-07, 18:18
Medlem
Starobrnos avatar
Använt Firefox länge. Bytte till ny stark dator med legal win7, och Firefox kraschar lite väl ofta. Senast för att jag var inloggad på flashback och lyssnade på youtube ... 45.0.1 och U-block. Varför?
Citera
2016-04-13, 22:06
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Har försökt att installera Adobe Flash Player ett antal gånger och när skiten
är klar så öppnar sig Explorer? Körde en "koll" och Adobe är fortfarande "ej uppdaterad".

Behöver man ta bort Adblock eller liknande för att det skall fungera eller?
Citera
2016-04-13, 22:12
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Och vad är grejen med att stänga av Youtube 2 gånger i veckan för att en uppdatering
lanseras? Kan de inte uppdatera skiten utan att låsa ute användarna varenda gång..
Citera
2016-04-14, 06:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Använt Firefox länge. Bytte till ny stark dator med legal win7, och Firefox kraschar lite väl ofta. Senast för att jag var inloggad på flashback och lyssnade på youtube ... 45.0.1 och U-block. Varför?

Har du kvar problemet? Eller har du löst det?
Citera
2016-04-14, 06:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Har försökt att installera Adobe Flash Player ett antal gånger och när skiten
är klar så öppnar sig Explorer? Körde en "koll" och Adobe är fortfarande "ej uppdaterad".

Behöver man ta bort Adblock eller liknande för att det skall fungera eller?

Tar bort Adblocker och skaffa uBlock Origin istället. Har du Firefox som standardläsare? Kontrollerar -> Kontrollpanelen\Program\Standardprogram\Ange standardprogram

Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Och vad är grejen med att stänga av Youtube 2 gånger i veckan för att en uppdatering
lanseras? Kan de inte uppdatera skiten utan att låsa ute användarna varenda gång..

Har detta med Firefox att göra?
Citera
2016-04-14, 14:51
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du kvar problemet? Eller har du löst det?
Problemet kvar. Ringde datorkrämarsupporten; dom gissar Firefox eller skada på minnet, och vill att jag testar annan webbläsare ett tag. Inte gjort det ännu, meningen med att släppa iväg kraschrapporter är väl att det ska fixa sig via uppdateringar. Win7 och Firefox är uppdaterat.
Citera
2016-04-14, 16:31
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Problemet kvar. Ringde datorkrämarsupporten; dom gissar Firefox eller skada på minnet, och vill att jag testar annan webbläsare ett tag. Inte gjort det ännu, meningen med att släppa iväg kraschrapporter är väl att det ska fixa sig via uppdateringar. Win7 och Firefox är uppdaterat.
Har Firefox fungerat korrekt på din gamla dator, kan du väl utgå ifrån att felet ligger i din nya dator?
Fast då kanske du borde råka ut för liknande fel när du använder andra program...
Är det någon specifik hemsida, eller när du klickar på något, som brukar utlösa kraschen? Om så, skicka gärna länkarna hit, eller beskriv mer i detalj vad du gör, så vi kan ringa in problemet.

Jag gissar du har problem med Flash (Adobe), ett vanligt problem för många.
Youtube använder Flash (liksom många medieföretag), men du kan ersätta Flash med Html5 genom att installera ett addon.
Här är två förslag HTML5 Video Everywhere! eller YouTube ALL HTML5
Citera
2016-04-14, 17:11
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Har Firefox fungerat korrekt på din gamla dator, kan du väl utgå ifrån att felet ligger i din nya dator?
Fast då kanske du borde råka ut för liknande fel när du använder andra program...
Är det någon specifik hemsida, eller när du klickar på något, som brukar utlösa kraschen? Om så, skicka gärna länkarna hit, eller beskriv mer i detalj vad du gör, så vi kan ringa in problemet.

Jag gissar du har problem med Flash (Adobe), ett vanligt problem för många.
Youtube använder Flash (liksom många medieföretag), men du kan ersätta Flash med Html5 genom att installera ett addon.
Här är två förslag HTML5 Video Everywhere! eller YouTube ALL HTML5
Youtube är den av mig misstänkte boven. Fast Firefox och U-block är ju också insyltade. När jag öppnar Youtube är det Htlm5 som går igång.
Senast redigerad av Starobrno 2016-04-14 kl. 17:14.
Citera
2016-04-15, 20:47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hur fanken ställer man in svenska på rättstavning eller vad det är? Varenda ord jag skriver i detta inlägget har röd linje under sig, som väl ska symbolisera felstavat och jag antar att det är inställd på engelska.

Testar: Know Your Enemy ..Japp så var det, inga röda linjer under de orden.
Nån vänlig själ som vet nån Quick Fix på detta? Har försökt en halvtimme nu utan att lyckas..
Citera
2016-04-15, 21:54
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Hur fanken ställer man in svenska på rättstavning eller vad det är? Varenda ord jag skriver i detta inlägget har röd linje under sig, som väl ska symbolisera felstavat och jag antar att det är inställd på engelska.

Testar: Know Your Enemy ..Japp så var det, inga röda linjer under de orden.
Nån vänlig själ som vet nån Quick Fix på detta? Har försökt en halvtimme nu utan att lyckas..
Man högerklickar normalt sett typ i inläggsrutan...
dump saknas svenska i listan får man lägga till den.
Typ liksom
Citera
2016-04-28, 17:11
Medlem
whaks avatar
Råkade komma åt en knapp, så nu är "minimera knappen" och "stäng knappen" borta.
Hur fipplar jag tillbaks dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in