Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-04-28, 18:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Råkade komma åt en knapp, så nu är "minimera knappen" och "stäng knappen" borta.
Hur fipplar jag tillbaks dom?

Vad händer om du trycker på F11?
Citera
2016-04-29, 12:39
Medlem
Burkens avatar
Har en fråga - går det att få bort otyget plugin-container.exe, det stjäl ohyggligt mycket minne så min gamla trotjänare till bärbar dator säckar ihop, allt fryser till och den blir seg.
När jag väljer att avsluta plugin-container.exe processerna manuellt fungerar den åter snabbt och stabilt.

Har win xp pro 32 bitars och alla program är "up to date"......

Så, finns det något nytt sätt att "disable" plugin-container.exe i firefox 46.0?

Hoppas verkligen på svar.
Citera
2016-04-30, 04:34
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken
Har en fråga - går det att få bort otyget plugin-container.exe, det stjäl ohyggligt mycket minne så min gamla trotjänare till bärbar dator säckar ihop, allt fryser till och den blir seg.
När jag väljer att avsluta plugin-container.exe processerna manuellt fungerar den åter snabbt och stabilt.

Har win xp pro 32 bitars och alla program är "up to date"......

Så, finns det något nytt sätt att "disable" plugin-container.exe i firefox 46.0?

Hoppas verkligen på svar.
Processen används av Firefox för att hantera dina addons, bl a flash. Som jag förstår det behöver du plugin-container.exe för att Firefox ska fungera som önskat. Och i de senare versionerna ska det inte vara möjligt längre att permanent stänga av (har jag läst).
Jag tror emellertid att felkällan inte är denna. Bl a därför att om du manuellt avslutar de aktiva plugin-processerna och sedan därefter kör något videoklipp på t ex Aftonbladet startar ju en ny process igen - du säger ju att din dator fungerar snabbt och stabilt igen om du dödat processerna tidigare - det talar för att något av dina addons inte fungerar längre, alt någon inställning blivit korrupt.

Jag föreslår detta:
1. Kör först ditt antivirusprogram för att eliminera risken att du fått virus
2. Skapa sedan en ny profil (stäng Firefox först, Win+R tangenterna, skriv: firefox.exe -p , välj Skapa ny profil i dialogrutan, och följ övriga instruktioner du får)

Prova nu. Fungerar det? Känns FF snabbt och normalt igen, osv med den nya profilen? FF körs nu "ren", utan dina tillägg, osv. i din nya profil.
Din gamla profil finns fortfarande kvar, det går att importera över bokmärken, osv om du önskar det. Behöver du hjälp med detta så återkom.
Citera
2016-05-09, 22:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Flashblock eller liknande tillägg som funkar med firefox 43, finns det?
Senast redigerad av Arne.Anka 2016-05-09 kl. 22:57.
Citera
2016-05-10, 08:00
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad händer om du trycker på F11?

Jag lyckades via lite justerande fram och tillbaka få till det.
Det var inte "helskärms läge" som det gällde.
Citera
2016-05-10, 10:11
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Flashblock eller liknande tillägg som funkar med firefox 43, finns det?
FlashStopper är en stark kandidat.
Citera
2016-05-21, 17:27
Bannlyst
"Firefox har förhindrat den här hemsidan från att fråga om du vill installera programvara på datorn"

Fungerar felfritt att installera på IE (som jag dock äntligen slutat använda) och jag litar på programmet/sidan. Hur kommer jag runt det här meddelandet egentligen?
Citera
2016-05-22, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
"Firefox har förhindrat den här hemsidan från att fråga om du vill installera programvara på datorn"

Fungerar felfritt att installera på IE (som jag dock äntligen slutat använda) och jag litar på programmet/sidan. Hur kommer jag runt det här meddelandet egentligen?
  1. Får du inte ens ladda hem ("save as"/"download link")?
    +
  2. Och sedan starta från "file explorer"?
    =
  3. Isf skulle jag INTE lita på programmet/sidan...
Citera
2016-05-22, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
  1. Får du inte ens ladda hem ("save as"/"download link")?
    +
  2. Och sedan starta från "file explorer"?
    =
  3. Isf skulle jag INTE lita på programmet/sidan...

Nej det ger felmeddelandet direkt när jag klickar på länken. Går inte att spara ner från länken heller.

Jag litar på både sidan och programmet då det fungerat bra tidigare. Det funkar på IE (som jag använde alldeles för länge har relativt nyligen bytt till FF) utan problem. Går det att komma runt (typ ladda ner och installera från skrivbordet eller något idk)?

Edit:

nvm när jag tänker efter kan ju fortsätta köra det i IE...bara lite störigt då det inte är min standardläsare längre (+ att det vore bra info om det händer igen). Tackar för hjälpen ändå.
Senast redigerad av wazzobazzo 2016-05-22 kl. 16:34.
Citera
2016-06-18, 23:12
Medlem
Skogswalds avatar
Okej, en snabb söksträng gav mig inget tillfredsställande så jag provar lyckan bland eliten här istället. Jo, jag har bestämt mig för att dubbelklick känns föråldrat och ändrat så stora delar av mitt operativsystem som möjligt till att enkelklicka för att aktivera objekt o.s.v. Var jag får flashback från tiden med dubbelklick är i nerladdningshanteraren (CTRL+J) inne i Firefox. Objekt i listan där kräver per default behaviour dubbelklick. Finns det någon sträng (e.g. i about:config) som jag skulle kunna justera för att göra enkelklick gällande, eller är det bara att ge upp och gilla läget just när det kommer till det här i-landsproblemet? Hoppas ni har en underbar lördagskväll, gott folk.
Citera
2016-06-19, 05:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Okej, en snabb söksträng gav mig inget tillfredsställande så jag provar lyckan bland eliten här istället. Jo, jag har bestämt mig för att dubbelklick känns föråldrat och ändrat så stora delar av mitt operativsystem som möjligt till att enkelklicka för att aktivera objekt o.s.v. Var jag får flashback från tiden med dubbelklick är i nerladdningshanteraren (CTRL+J) inne i Firefox. Objekt i listan där kräver per default behaviour dubbelklick. Finns det någon sträng (e.g. i about:config) som jag skulle kunna justera för att göra enkelklick gällande, eller är det bara att ge upp och gilla läget just när det kommer till det här i-landsproblemet? Hoppas ni har en underbar lördagskväll, gott folk.

Har du kontrollerat under Mappalternativ?

http://i.imgur.com/vClXb0f.png
Citera
2016-06-19, 12:14
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du kontrollerat under Mappalternativ?

http://i.imgur.com/vClXb0f.png
Yes, denna ruta är check! Firefox tycks dessvärre köra sitt eget race! :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in