Citat:
Ursprungligen postat av
Burken
Har en fråga - går det att få bort otyget plugin-container.exe, det stjäl ohyggligt mycket minne så min gamla trotjänare till bärbar dator säckar ihop, allt fryser till och den blir seg.
När jag väljer att avsluta plugin-container.exe processerna manuellt fungerar den åter snabbt och stabilt.
Har win xp pro 32 bitars och alla program är "up to date"......
Så, finns det något nytt sätt att "disable" plugin-container.exe i firefox 46.0?
Hoppas verkligen på svar.
Processen används av Firefox för att hantera dina addons, bl a flash. Som jag förstår det behöver du plugin-container.exe för att Firefox ska fungera som önskat. Och i de senare versionerna ska det inte vara möjligt längre att permanent stänga av (har jag läst).
Jag tror emellertid att felkällan inte är denna. Bl a därför att om du manuellt avslutar de aktiva plugin-processerna och sedan därefter kör något videoklipp på t ex Aftonbladet startar ju en ny process igen - du säger ju att din dator fungerar snabbt och stabilt igen om du dödat processerna tidigare - det talar för att något av dina addons inte fungerar längre, alt någon inställning blivit korrupt.
Jag föreslår detta:
1. Kör först ditt antivirusprogram för att eliminera risken att du fått virus
2. Skapa sedan en ny profil (stäng Firefox först, Win+R tangenterna, skriv: firefox.exe -p , välj Skapa ny profil i dialogrutan, och följ övriga instruktioner du får)
Prova nu. Fungerar det? Känns FF snabbt och normalt igen, osv med den nya profilen? FF körs nu "ren", utan dina tillägg, osv. i din nya profil.
Din gamla profil finns fortfarande kvar, det går att importera över bokmärken, osv om du önskar det. Behöver du hjälp med detta så återkom.