2016-06-20, 06:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
För att förstå hur en polis kunnat drivas till att fuska med bevisningen är det bara att studera indignationen och övertygelsen om den anklagades skuld hos NB-hatarna i den här tråden. Hur många här skulle med handen på hjärtat kunna säga att de inte hade varit beredda att t.ex. placera ett hårstrå från Lisa i "baltäcklets" bil om de haft möjlighet, om den nuvarande bevisningen hade ansetts otillräcklig? Det räcker att det funnits en polisman i Skövde med samma inställning för att planteringen ska ha blivit av, om det nu funnits möjlighet att komma åt Lisas kläder på polishuset.
1. Nerijus är dömd för att han är skyldig, han är inte dömd för att han är ett "baltäckel" som du använder som beskrivning av honom. INGEN vill att en sexualsadistisk mördare ska husera fritt och det är oavsett nationalitet på mördaren. Innan PT nekades så skrev du om att du kände ett av justitieråden som skulle vara med för han var gift med en av dina bästa vänner. Jag tycker att du ska diskutera det här med din polare i HD, säg att du tror att Nerijus är dömd pga hat, att han anses att vara ett baltäckel och se vad du får för svar av en som var med om att neka Nerijus prövningstillstånd. Gjorde de det pga att Nerijus är ett baltäckel eller hade de möjligen andra anledningar?

2. I din värld av ultimat tunnelseende - tror du att Lisas kläder låg upplagda på ett bord i entrén till Skövdes polishus, som de gör i skolorna med barnens "bortglömda" kläder strax innan avslutningen, fritt fram för alla att beskåda, fritt fram för alla att utföra bevisplantering?
2016-06-20, 07:59
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Du förväxlar mig med Klurigkluring. Jag är inte bekant med något justitieråd i HD.
Det stämmer at det finns ett justitieråd i HD i min bekantskapskrets, men personen diskuterar inte enskilda mål utanför jobbet, men jag har fått väldigt bra förklaringar varför det är så svårt att få PT.

Min bedömning är att Hurtigs överklagan var helt enkelt för dålig. Der finns varken framställan om prejudikat eller konkret ifrågasättande av utredningen som skulle kunnat vara skäl för resning.

Målet har inte prövats i HD, skribenterna som hänvisar till bedömningen i HD är ute och cyklar. Mitt tvivel att det är rätt GM som är dömd kvarstår.
Senast redigerad av klurigkluring 2016-06-20 kl. 08:09.
2016-06-20, 08:12
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Det stämmer at det finns ett justitieråd i HD, men personen diskuterar inte enskilda mål utanför jobbet, men jag har fått väldigt bra förklaringar varför det är så svårt att få PT.

Min bedömning är att Hurtigs överklagan var helt enkelt för dålig. Der finns varken framställan om prejudikat eller konkret ifrågasättande av utredningen som skulle kunnat vara skäl för resning.

Målet har inte prövats i HD, skribenterna som hänvisar till bedömningen i HD är ute och cyklar.
NEKADES prövningstillstånd av HD skrev jag.

Cykla vidare.
2016-06-20, 08:28
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Du förväxlar mig med Klurigkluring. Jag är inte bekant med något justitieråd i HD.

Jag har inte hävdat att domstolarna dömt NB pga något hat, däremot kan en polisman som varit lika övertygad som du om att NB är skyldig fått lust att hjälpa rättvisan på traven genom att plantera hans blod på Lisas kläder. Utan DNA hade ju bevisningen aldrig räckt till fällande dom vilket hade varit frustrerande för de som trodde sig veta vem mördaren var.

Vet du hur Lisas kläder förvarades på polishuset i Skövde? Kan du belägga att de förvarats på ett sådant sätt att det varit omöjligt för någon att komma åt dem? I så fall släpper jag den här teorin men så länge det inte är utrett är det en av flera möjliga förklaringar till DNA-spåren.
Sorry för förväxlingen men det är lätt hänt då ni Nerijuskramare använder er av samma antiargumentation, känslouttryck och förnedrande kommentarer om polis och domstolsväsendet.

Spår har säkrats i spårpåsar och gods som säkrats har lagts i separata papperskassar - på plats.
SAMTLIGA HAR FÖRSLUTITS och märkts och skickats in till NFC för analys.
D.v.s, är "förpackningen bruten" duger det ej som analysmaterial hos NFC.
Läs om detta i FUP och lyssna på förhören med kriminaltekniker.

PS: Nerijus skyller nu inte själv ifrån sig på plantering, varför vill DU då göra det "åt" honom?
Han skyller istället ifrån sig på sin bror och sin fru.
Trevlig snubbe?
Senast redigerad av magiciadehex 2016-06-20 kl. 08:56.
2016-06-20, 09:13
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
NEKADES prövningstillstånd av HD skrev jag.

Cykla vidare.
Jag skrev "skribenter", Har inte pekat ut någon särskild.

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
PS: Nerijus skyller nu inte själv ifrån sig på plantering, varför vill DU då göra det "åt" honom?
Han skyller istället ifrån sig på sin bror och sin fru.
Trevlig snubbe?
Det är hans advokats teorier, han själv har inte skyllt på varken på sin bror eller fru. Håll dig till fakta. Om det är sant att Nerijus aldrig har träffat Lisa, varken före eller efter hennes död, är det inte rimligt att han ska ha en förklaring till DNA träffarna på hennes kläder. Logiskt återstår då kontaminering eller plantering. Fast det får man inte skriva i den här tråden.
2016-06-20, 09:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Det är hans advokats teorier, han själv har inte skyllt på varken på sin bror eller fru. Håll dig till fakta. Om det är sant att Nerijus aldrig har träffat Lisa, varken före eller efter hennes död, är det inte rimligt att han ska ha en förklaring till DNA träffarna på hennes kläder. Logiskt återstår då kontaminering eller plantering. Fast det får man inte skriva i den här tråden.
Fast, nu skrev du just om plantering och kontaminering i den här tråden, som så många gånger förr

Hans advokats teorier, hur menar du då?
Advokaten för väl sin klients talan och får absolut inte framföra något som inte förankrats och godkänts av klienten?
Nerijus har naturligtvis godkänt hela Hurtigs skrivelse i ansökan om PT.

Där står b.la;
"Med tanke på den personkrets som borde ha utretts mer ingående väljer Nerijus att utnyttja sin rätt att tiga och han menar att tystnaden under dessa omständigheter inte får tolkas till hans nackdel."

Det tas också ingående upp "bevis" som skulle tala för att Aivaras och Irina kan vara skyldiga.

Med AVSÄNDARE NERIJUS via sin advokat Hurtig.
2016-06-20, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jaså, hur vet du det? Själv har jag ingen aning om det är möjligt, jag vet nämligen inte hur det lodrätta röret är fäst och om det kan röra sig. Det gör alla beräkningar meningslösa.
Polisen har provbelastat det (vittnemål i TR).

I höstas gjorde jag en beräkning med ytterlighetsfallet ledad infästning i taket.
2016-06-20, 10:00
Medlem
vFoxs avatar
Varför döljer FUP att tröja/bh var uppdragna?

Så här står det i fup:
  • Trosa - Satt nere runt smalbenen på målsäganden Lisa Holm.
  • Jeansbyxa med livrem - Satt nere runt smalbenen på målsäganden Lisa Holm.
  • Träningsbyxa, svart - Satt nere runt smalbenen på målsäganden Lisa Holm.
  • BH, leopardmönstrad med rosa axelband och insida - Målsägaren hade den på sig då hon anträffades.
  • Svart tröja - Målsägaren hade den på sig då hon anträffades.

Inte ett ord om uppdragen tröja/bh.
Att de verkligen var uppdragna, som det framkom i rättegångarna, är nog sant, men varför valde utredarna att dölja det i fup?
2016-06-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Som du och andra planteringsfantaster resonerar så skulle man aldrig kunna döma någon
på grundval av teknisk bevisning såsom DNA-spår.
För det kan ju alltid vara planterat anser ni ju.

Ni är några stycken som sannolikt skulle bli överlyckliga om man avskaffade polisen och
rättsväsendet helt. Så att folk fick göra precis vad dom ville mot varandra och ingen
lade sig i det.
Om 20 år så finns det nog knappt några heller som vill jobba inom polismyndigheten.
Redan nu slutar oerhört många och väljer andra yrkesbanor.
En utveckling som ni säkert är väldigt tillfreds med.
Vissa kanske vill införa ståndrätt och låta folk i trakten rösta om NB:s oskuld och föreslå illa omtyckta oskyldiga till bestraffning ?
2016-06-20, 10:10
Medlem
Citat:
Det stämmer at det finns ett justitieråd i HD i min bekantskapskrets, men personen diskuterar inte enskilda mål utanför jobbet, men jag har fått väldigt bra förklaringar varför det är så svårt att få PT.

Målet har inte prövats i HD, skribenterna som hänvisar till bedömningen i HD är ute och cyklar. Mitt tvivel att det är rätt GM som är dömd kvarstår.
Den var med största sannolikhet den bästa som gick att åstadkomma. Det finns helt enkelt inte grund för omprövning.
2016-06-20, 10:12
Medlem
Citat:

Detta är en orimlig tolkning. Klienten måste anses stå bakom framställan i HD.
2016-06-20, 10:13
Medlem
När fotograferades kläderna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in