2016-08-01, 00:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Att tråden är fortfarande väldigt aktiv trotts att fallet är avslutat och NB är dömd
visar att många inte nöjda med domen och ser brister på utredningen.
Du har lagt in develis citat fel, tror inte att hon vill beblanda sig med ditt inlägg så korrigera det.

Att tråden fortfarande är väldigt aktiv trots att fallet är avslutat beror INTE på att "många inte är nöjda med domen och ser brister i utredningen."
Det beror på att DU och dina 4-5 alternativkompisar ännu inte kommit till insikt utan har ett ultratunnelseende vilket ni haft från dag 1 i fallet, ni gillade inte att gästarbetaren Nerijus är skyldig. Därför masspostas samma saker om och om igen.

Du känner kanske igen nåt av det här;

"Ologiska och sporadiska DNA-spår"
"Detta fall liknar inget annat"
"Plantering"
"Militärkonspiration"
"TORTYR som förhörsmetoder"
"VART tog Irinas trosor vägen?"

Bevis eller trovärdiga förklaringar saknas dock till 100% och jag har slutat förvänta mig några seriösa svar när jag ställer frågor till er alternativtroende.

De "många" som inte är nöjda med domen och utredningen, varför skriver inte ALLA de i tråden?
Är ju inga nya skribenter som dyker upp på er sida, är enbart samma gamla lilla gäng som fortsätter, ni som skyddat Nerijus från första dagen, redan innan ni visste något alls så "visste" ni att han var oskyldig.

Ni beter er som om ni vore närstående till Nerijus, som om han vore er bror.
Det kan han behöva för hans egen bror har nämligen insett för länge sen att storebrorsan är skyldig och därmed avsagt sig brödraskapet.
2016-08-01, 01:03
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Det skulle finnas hans DNA och fingeravtryck på skärper eller hur?
Eller hade han handskar på sig DÅ enligt dig?

Att tråden är fortfarande väldigt aktiv trotts att fallet är avslutat och NB är dömd

Återigen ett steendumt inlägg om totalt oviktiga saker.
Spelar ingen som helst roll att det inte finns DNA på skärpet.
DNA finns så det räcker och blir över ändå.
Konstigt nog inte från hen du misstänker, The Ghost...
Flera gånger har dumskallen NB fått ta av sig handskarna för att knäppa upp byxorna m.m.
Han bar sig verkligen dumt åt din favoritbalt äcklet NB.
Först tar han av sig handskarna och sen pekar han ut sig själv som mördaren på Martorp.
Och det är inte många som inte är nöjda med domen trotts att fallet är avslutat.
Kanske två möjligen tre stycken, räkna RIKTIGT NOGA så ser du att det stämmer.
2016-08-01, 01:09
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Det skulle finnas hans DNA och fingeravtryck på skärper eller hur?
Eller hade han handskar på sig DÅ enligt dig?

Du vet förmodligen vid det här laget att Förundersökningen (FU) är på cirka 5000 sidor. Från det är taget 2/5 delar (2000 sidor) till Förundersöknings protokoll (FUP) som har direkt anknytning till mordet och misstänkt/a gärningsman/män (MGM), vittne plus övriga uppgifter som har anknytning till fallet. Resterande 3/5 delar (3000 sidor) är slasken som är undersökt men det visade sig att det inte har något bevisvärde eller har inget med mordet att göra.

Du bör begära ut slasken från polis eller någon av advokaterna för där står det förmodligen att skärpet är undersökt utan några träffar alternativt sekretessbelagt i FUP som bara vissa har tillgång till(åklagaren och advokaterna).

Lycka till och hoppas att du får svar på en så viktig fråga

Finns inga sådana brister i utredningen som skulle påverka utgången av domen. Bristerna finns hos er som inte kan läsa och förstå sammanhanget utan hänger upp er på oväsentligheter som inte påverkar utgången av domen alls.
Senast redigerad av PantherE 2016-08-01 kl. 01:13.
2016-08-01, 01:23
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
TACK så mycket för ditt svar

Intressant och ruskig läsning. Hur ett litet barn kan påverkas så mycket om något är "fel" i barndomen, t.ex en mor som inte visar/känner normal anknytning till barnet, som inte visar kärlek, som inte ger trygghet, som inte ger barnet någon bekräftelse eller självkänsla.
Bara tomhet, rädsla och längtan efter något annat än det.

Det här är nog frågor som inte går att försöka ge något svar på, men det känns som att Nerijus nog hade trivts med att bara vara alldeles ensam och för sig själv.
Nu är han ju nästan det, om man tänker efter hehe

Tack själv för feedback. Det enda vi egentligen vet är att vi inte kan veta riktigt fullt ut. För att vara lite djävulens advokat i dramat så kan det inte vara helt omöjligt att modern med sitt första barn gjorde så gott hon kunde men lyckades inte riktigt få känslomässig kontakt med sin son trots alla ansträngningar. Barnet kanske var skadat redan i fostret (genetiskt, fadersarvet) och och mer eller mindre omöjlig att nå. Och som jag återkommer till, var fanns fadern att stötta sin kvinna som burit hans barn. Vad vi ändå vet är att i kulturen utgjorde och utgör alkohol en källa till "tröst" från vardagens slit med oöverskådliga skador och våld som följd. Fadern kan själv vara mer eller mindre empatistörd. Var fadern så frånvarande att modern tvingades avstå från sin son av ekonomiska skäl för att ta fosterbarn. Så många frågetecken och inga svar. En moders kärlek till sitt barn är villkorslöst har det sagts, eller?

Hursomhelst visar vetenskap och beprövad erfarenhet att någonting gick mycket fel och mycket tidigt. IPM-modellen (inte IPA) talar för att NB aldrig riktigt varit disponibel för ömsesidighet. Hans sexualitet är av autoerotisk karaktär där den andre endast utgör ett medel för att förverkliga egna sadistiska fantasier och drifter. Jag tycker du har fångat in bakgrundsfaktorer bra och ställer adekvata frågor. Kafka hade det inte lätt men inte heller Irina. What a mess och så Lisa på det; här räcker inte orden till. Nerijus har hittat hem till slut men vilken djävulsk omväg.
Senast redigerad av arkmike 2016-08-01 kl. 01:56.
2016-08-01, 04:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad lever du i för snedvriden värld? Tråden aktiv för att det många som inte är nöjda?
Det är ett fåtal nick som mal om identiskt samma saker:
NB är en hårt arbetande mördare som inte hinner tvätta sig på flera veckor. Han är så trött och det finns ingen anledning om han inte ska ha sex säger Ruggedo.
NB får visst spruta ner väggarna på sin arbetsplats. Han myser på egentid när de andra gått hem säger A1HORNYLAD. Bläddrar i en tidning och drar i snorren lite förstrött.
NB är absolut ingen sexualsadist. Han är en heeelt vanlig mördande våldtäktsman säger Moretex.
NB är en lugn och fin person. Att han tänker slå till sin fru är bara lite normalt tjafs på helgen.

Emellanåt dyker Noppe in ochh förgyller stämningen med sitt omhuldande gällande den svårt torterade Bibel-Irina (vart är trosorna!) och pratar kammarspel, patriarkal, Sahl och livrem, örhängen och en klocka. En kvist kan få stor uppmärksamhet också. Eller en katt. Åsså Brandtler.

... och så varvas det med lite DNA-planteringsattacker, AntiAdrianakampanjer, att åklagaren, Långström och tråddeltagarna har sadistiska fantasier och sen börjar det om på nytt i samma hjulspår.

Varför inte fullborda varandras totalt ofullständiga teorier istället? Lägg ihop konspirationerna så får ni kanske ihop en halv variant som ni klarar av att förklara.
Gemensam nämnare är nämligen att ni smiter från motfrågor, återkommer senare och börjar dravla om annat.
Senast redigerad av develi 2016-08-01 kl. 05:23.
2016-08-01, 13:25
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike
(...)
Människor som du och dina meningsfränder som förkastar verkligheten och logiken (DNA bevis etc) är minst sagt påfrestande. Det enda positiva är att sakargumenten för domstolarnas utslag undan för undan underbyggs.

Vad är egentligen ytterst innebörden av din påstridighet?
Inte har du och dina alternativkompisar en logiskt grundad övertygelse som ni anser vara av yttersta vikt att förmedla till andra?
(...)

Mitt fetade.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Så länge NB nekar till mordet, finns det en risk (om än liten) att han faktiskt är oskyldig. Därför kan det vara värt att diskutera andra scenarier.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tycker du att det där är ett rimligt scenario så är du barnsligare än jag trodde. Mycket barnsligare. Se i övrigt Develis kommentar.

(...)

Begriper du f.ö. inte att en mycket mer rimlig förklaring enligt Occam om du vill ha in Irina i förloppet direkt är att anta att det är hon som har hjälpt till i någon fas - kanske lurad av mannen att det mer eller mindre var en olyckshändelse att Lisa dog. I så fall lyckades hon lura förhörsledarna väl. Jag tvivlar - hennes uppträdande under processen tyder inte på någon särskilt förslagen eller intelligent person. Snarare känslostyrd och djupt olycklig.

Nu skrev jag dock att det var för länge, länge sedan jag presenterade mitt scenario. Det är förstås ett önskescenario; att Lisa inte blev utsatt för ett sexbrott.
Jag menar inte med mitt antagande om avundsjuka som motiv, att IB skulle ha planerat mordet. Inte heller att det nödvändigtvis var Lisa som var föremålet för avundsjukan. Det kan ha varit en konfrontation som gick snett, om vi ska exemplifiera mitt resonemang.

Det är möjligen rimligare rent allmänt att IB hjälpt till i någon fas, som du skriver. Det är tänkbart ifall dödandet var någon slags olyckshändelse, att NB ville ha hjälp att städa. Knappast annars. Men då borde det ha framkommit i både förhör och rättegång. Två (eller tre) personer hade då kunnat intyga att brottet inte var så allvarligt som åklagaren påstod. NB hade nog garanterat sluppit livstid då. Även om ytterligare någon fått fängelse, hade detta förmodligen varit mer acceptabelt för balterna.
Eftersom det inte blev så, har jag svårt att tro att IB hjälpt till. Då återstår bara att hon är mördaren i det alternativa scenariot, om man ska förstå tystnaden.
2016-08-01, 13:46
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mitt fetade.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Så länge NB nekar till mordet, finns det en risk (om än liten) att han faktiskt är oskyldig
Så Nerijus tystnad får dig att tvivla på hans skuld? Du har inte reflekterat över att det är en ren överlevnadsinstinkt att neka för de flesta sexualsadistiska mördare?
Citat:
... Eftersom det inte blev så, har jag svårt att tro att IB hjälpt till. Då återstår bara att hon är mördaren i det alternativa scenariot, om man ska förstå tystnaden.
Nerijus tystnad får dig att tveka till hans skuld medan däremot Irinas tystnad får dig att tveka till att hon skulle vara oskyldig, nej istället kan hon ju vara mördaren!? Hmmm....?
2016-08-01, 14:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Så Nerijus tystnad får dig att tvivla på hans skuld? Du har inte reflekterat över att det är en ren överlevnadsinstinkt att neka för de flesta sexualsadistiska mördare?

Nerijus tystnad får dig att tveka till hans skuld medan däremot Irinas tystnad får dig att tveka till att hon skulle vara oskyldig, nej istället kan hon ju vara mördaren!? Hmmm....?

Nej, det är inte NB:s tystnad som får mig att betvivla hans skuld. Jag skulle gärna se att han öppnade käften, så att man kunde lägga allt eventuellt tvivel åt sidan. Angående IB så menar jag bara att det är troligare att hon mördat än hjälpt till att städa i så fall, om man ser till tystnaden.
2016-08-01, 14:39
Medlem
arkmikes avatar
Ett tips till er verkligt intresserade av det kategoriska nekandets dynamik som inser att även tystnad är ett språk under vissa omständigheter.
https://www.youtube.com/watch?v=oTJSZirFpPQ
Senast redigerad av arkmike 2016-08-01 kl. 14:41.
2016-08-01, 14:49
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Nej, det är inte NB:s tystnad som får mig att betvivla hans skuld. Jag skulle gärna se att han öppnade käften, så att man kunde lägga allt eventuellt tvivel åt sidan. Angående IB så menar jag bara att det är troligare att hon mördat än hjälpt till att städa i så fall, om man ser till tystnaden.
Då menar du att så länge som "han inte öppnar käften" så kan du inte lägga dina tvivel åt sidan? Är inte det detsamma som att säga att hans tystnad får dig att tvivla på hans skuld, som jag skrev?

1.Om du försöker betrakta allt som hänt i fallet med LOGISK och verklighetsförankrad syn som utgångspunkt, smäller Nerijus tystnad/nekande högre för dig än den solida tekniska bevisningen, vittnesbevisning, domar i tingsrätt/hovrätt och nekat PT i HD?

2.VAD vinner Nerijus på att erkänna? Blir han mer omtyckt i fängelset? Kommer hans fru och familj att älska honom förutsättningslöst och stötta honom?

Svara på det här också, tack:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-08-01, 16:57
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad lever du i för snedvriden värld? Tråden aktiv för att det många som inte är nöjda?
Det är ett fåtal nick som mal om identiskt samma saker:
NB är en hårt arbetande mördare som inte hinner tvätta sig på flera veckor. Han är så trött och det finns ingen anledning om han inte ska ha sex säger Ruggedo.
NB får visst spruta ner väggarna på sin arbetsplats. Han myser på egentid när de andra gått hem säger A1HORNYLAD. Bläddrar i en tidning och drar i snorren lite förstrött.
NB är absolut ingen sexualsadist. Han är en heeelt vanlig mördande våldtäktsman säger Moretex.
NB är en lugn och fin person. Att han tänker slå till sin fru är bara lite normalt tjafs på helgen.

Emellanåt dyker Noppe in ochh förgyller stämningen med sitt omhuldande gällande den svårt torterade Bibel-Irina (vart är trosorna!) och pratar kammarspel, patriarkal, Sahl och livrem, örhängen och en klocka. En kvist kan få stor uppmärksamhet också. Eller en katt. Åsså Brandtler.

... och så varvas det med lite DNA-planteringsattacker, AntiAdrianakampanjer, att åklagaren, Långström och tråddeltagarna har sadistiska fantasier och sen börjar det om på nytt i samma hjulspår.

Varför inte fullborda varandras totalt ofullständiga teorier istället? Lägg ihop konspirationerna så får ni kanske ihop en halv variant som ni klarar av att förklara.
Gemensam nämnare är nämligen att ni smiter från motfrågor, återkommer senare och börjar dravla om annat.
Jag flabbar så att jag nästan dör av denna underbara beskrivning av vissa mono-/dialoger i tråden. Ändå utelämnas en enorm mängd fullständigt irrelevanta funderingar, som när mopeder återlämnades m.m.

Att NB är fullständigt tyst är vidrigt, men inte på något vis suspekt. Det är en inställning som han delar med andra sexualsadistmördare av hans kaliber och med likartade symptombilder.

Nu får KV se till att ordna båtbiljetten för hemresan så snart sommarsemestrarna är över.
2016-08-01, 17:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Mitt fetade.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Så länge NB nekar till mordet, finns det en risk (om än liten) att han faktiskt är oskyldig. Därför kan det vara värt att diskutera andra scenarier.
Nej. "Man" behöver inte önska att han öppnar käften för att undanröja tvivel. Bevisningen är tung och han har en förklaringsbörda han inte klarar av. Konspirationer ägnar sig pajaser åt.

Vad du sen förbiser är att det inte framstår som sannolikt att IB är mördaren varken via alibifrågan eller gärningsförlopp.
Du är ju inte dum (du anser dig veta förmer än experter) så du måtte ha en extrem otur när du drar slutsatser:
Citat:
Angående IB så menar jag bara att det är troligare att hon mördat än hjälpt till att städa i så fall, om man ser till tystnaden.
Du pladdrar utan att ens fundera om det är vattentätt, logiskt eller sannolikt.
Domstolen däremot gör hela tiden sannolikhetsbedömningar och väger fakta och påståenden (försvar-åklagare-misstänkt) mot varandra i relation till bevisning, indicier, vittnen, alibifrågan.

Att först påstå typ " Avundsjuka låter mer rimligt motiv än sexuellt" eller "var det inte en olyckshändelse så måste IB vara mördaren" är inte tecken på ett sunt konsekvenstänkande.
Nu har det förvandlats till en konfrontation. Drog hon till cafét mitt i pannkakorna till fots plötsligt efter att Choni sett henne på trappan kl 18?
Sen gick hon då hem tillbaka genom allén.
- "NB. Jag har mördat. Städa upp efter mig. Få det att se ut som ett sexualbrott."
Citat:
Jag menar inte med mitt antagande om avundsjuka som motiv, att IB skulle ha planerat mordet. Inte heller att det nödvändigtvis var Lisa som var föremålet för avundsjukan. Det kan ha varit en konfrontation som gick snett, om vi ska exemplifiera mitt resonemang.
Dina egna argument krockar som radiobilar på ett tivoli.

Du har ju nästintill överbetonat att han minsann inte kan vara en mördare och ta sådana risker att förlora sin fina tillvaro. Men nu anser du att det hux flux går bra för att skydda sin fru?

Han har fått livstid och är landsförvisad från Arne, sitt liv i Blomberg. Han sökte väl även uppehållstillstånd enligt ett yttrande från Migrationsverket.
All gone.

NB gillade sitt jobb. Hans enda nuvarande krav var att få jobba.
Med tanke på Litauiska förhållanden där han ska sitta inlåst, utan sysselsättning och inkomst i en tillvaro som sägs vara för jävlig - så låter det inte minsta troligt.
Inbillar du dig att han skulle skydda sin fru om hon raserat hela hans tillvaro?
Vilja stå med skammen (alt. tappa ansiktet/ sin image) inför sin mor som han nogsamt ringer varje kväll?
Nej du - så heroisk, gentlemannamässig och förälskad ter sig inte den halvt impotente Nerijus, stillsamt runkande i sin egen sexbunker i ladan.
Senast redigerad av develi 2016-08-01 kl. 17:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in