Citat:
Tjena. Det var lite samma för mig. På mig gjordes det ett par snitt och stygn syddes fast i strängen under ollonet också, för att den var lite för kort. I nästan två veckor var kuken typ nästan tjockare än den var lång, haha. Och en stor klump till bula hade jag där strängen sitter.
Jag beskrev i min post typ 6 veckor sedan hur hela min omskärelde gick till o varför jag var tvungen att göra.
Vet inte om du också har blivit skuren just i strängen eller ej, men jag kan säga att det nog är rätt normalt att bli mycket mer svullen än man tror eller förväntar sig i förväg. Det är en enda röra av svullnader och konstiga färger och kladd och gegg där din förut så fina pillesnopp brukade sitta, och man vill inte riktigt titta på eländet för det går liksom inte att tänka att; hur ska det här någonsin kunna bli bra igen?
Så kände jag mig i alla fall.
Kan säga nu 6 eller vad det är veckor efteråt att det faktiskt blev ju ganska bra till slut.
Mitt tips.
Kör hårt med vitt vaselin överdriv gärna med extra mycket vaselin, det är billigt att köpa på apoteket. Låt kuken bada i vaselin, speciellt där han har skurit med skalpellen. Och se till att byta RENA bandage så ofta o så länge som doktorn har föreskrivit. Tvätta händerna noga innan! Vaselinet är viktigt för att läkningen ska bli bra och att du ska slippa ärrbildning, och du vill naturligtvis undvika att få in bakterier i såret.
För mig nu ca 1,5 mån efteråt så ser kuken normal ut igen. Jag börjar vänja mig att ollonet har kontakt med kalsongerna konstant. Emellanåt känns detta fortfarande obehagligt, men det gör inte ont. Det är bara liksom obekvämt. Jag funderar på att om jag borde köpa några sådana här och testa.
http://manhood.mb.ca
Nån som har erfarenhet av dessa Manhoods? Är det nåt som kan rekommenderas?
Det enda som jag för övrigt kan tillägga är att jag är nöjd med mitt ingrepp och resultat. Jag rekommenderar naturligtvis inte omskärelse till någon i onödan, utan det skall tillgripas som den sista utvägen i mitt tycke. Jag har läst mycket trådar och inlägg där folk diskuterar om omskärelse påverkar hur känslig kuken blir. Jag kan bara svara från min egen erfarenhet. Den är att, ja det har påverkat litegrann. Det tar lite längre tid att komma när jag runkar. Orgasmen blir heller inte riktigt lika intensiv som innan. Nu vet jag inte om detta är permanent, eftersom slutresultatet skall tydligen inte bli helt färdigt förrän efter sex månader. Ovh jag har fortfarande pyttelite svullnad kvar, så det är klart att kuken känns lite okänsligare nu.
Jag säger så här om detta. Om detta är den nivån av känsel som jag kommer att ha nu då, och i framtiden, så är jag ändå nöjd. Ska man sätta nån siffra eller så så kanske man kunde säga att min kuk är 20-30% mindre känslig för beröring än tidigare. Det tar lite längre tid att uppnå orgasm nu, den blir inte riktigt lika skaka-i-knäna våldsamt stark som när jag hade förhuden kvar.
Men den är fortfarande mycket tillfredsställande. Det är fortfarande skönt. Och en plussida är att den där nivån av känslan som man har precis innan man kommer (typ för-orgasmen, när man är precis på gränsen till att komma) kan jag ha ganska så länge nu jämfört med innan. Då var jag så känslig att det var bara att komma, eller pausa helt och låta allt "trappa ner". Så på det sättet är det skönare än innan.
Eftersom jag inte kunnat ha sex utan att ha ont de sista året eller åren med min ärriga och trånga förhud är jag alltså nöjd. Nöjd att ha en kuk som fungerar igen och som inte har en massa problem. Den något lägre nivån av känsel kommer jag gladeligen att leva med, om alternativet är en förhud som stramar och gör ont och inte tillåter att man kan sköta hygienen ordentligt.
Om jag kunde ha en helt frisk förhud med 100% känsel kvar, utan sprickor, ärr och förträngning, skulle jag naturligtvis välja det. Men jag hade inget sådant val och därför är jag nöjd med min omskärelse.
En sista kommentar. Jag har inte haft sex med en annan person än, och jag kommer inte kunna ha det heller förrän senare i år. Min tjej och jag kommer nämligen att tvingas vara ifrån varandra i olika länder till dess och jag har inga planer på att vara otrogen. Finns heller ingen riktig möjlighet att åka ifrån jobb för nån av oss tills dess... Så det kan jag inte säga nåt om.
Senast redigerad av Arland 2016-07-24 kl. 18:37.
Senast redigerad av Arland 2016-07-24 kl. 18:37.