Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Xenianskt evighetsdravel var budskapet.
Det ser inte likadant ut med hemmakokta tönttester, vilket oavsett formulering var hennes budskap.
Den blodbesudling på jackan går till och med att se via ett foto att det inte är nåt upplöst blod - det är mörkt och det har tydliga avgränsade kanter - så då lär det vara väldigt enkelt att utröna att det är primär överföring via att titta i ett mikroskop.
Sakfrågan gällde att det inte gjorts nån analys om överföring har skett från äldre blod som fuktats.
Hovrätten inser att dna kan ha avsatts från äldre blod som råkat fuktas, men i Lisafallet anses det vara osannolikt pga mängden spår och VAR på kläderna det avsatts (tex insidan av byxlinningen).
Det formuleras väldigt tydligt i domen.
(Dina s.k. "hemmakokta tönttester" är nån slags fantasi hos dig, liksom dina slutsatser från fotot).
Citat:
Det jag ser är omskrivningar från vissa nick och det ter sig inte friskt för fem öre att försvara en dömd mördares beteende gällande avvikande sexualitet, våld och fatal hygien och det är vad jag tog upp.
Det handlar med andra ord inte om " en liten detalj" - vilket är ännu en omskrivning om din och andras desperata framfart mot ett domslut som är klart för länge sen.
just det, du tycker dig se "omskrivningar", som en paranoja.
Det som egentligen är kritik mot någon detalj i utredningen, eller att man inte delar dina hypoteser i alla detaljer, behöver inte handla om att "försvara" mördaren. Det är min poäng.
Du har missuppfattat vad som avsågs med "liten detalj". Det kan gälla mindre detaljer som avviker från domstolens hypotes, t.ex uppgifterna om tröjan, eller Adrianas uppgifter, men inget avgörande för domen.
Citat:
Misslyckade, rubbade försök att göra NB till en finare mördare med samma taktik.
Och nu repeterar du igen att folk med annan åsikt än dig har nån slags agenda att göra NB till en "finare" mördare. Undrar om du inser hur sjuk du låter.
Citat:
Du kände väl att du var tvungen att peta in några ord om offret via det jag skrev.
Nej, man behöver inte ha nån " ödmjuk inställning" till patetiska personer likt dig, som utan grund försvarar vidriga mördare med sexuella störningar
nejdå, det petades in pga din brist på ödmjuk inställning till den ovisshet som faktiskt finns kring mordets händelseförlopp. Inte att du skulle ha ödmjuk inställning till MIG
Och så tittar paranojan fram igen, "försvarar vidriga mördare med sexuella störningar".
Citat:
NB är dömd och toalt rökt.
Att domslut är klart osv betyder inte att det är fritt från ifrågasättande, vissa domar stöts o blöts många år ute i stugorna, på fb osv.
Citat:
Runkar eller slangar diesel är dock det enda värdelösa du presterat.
"det ENDA värdelösa", då är de andra sakerna jag tagit upp åtminstone inte värdelösa. Fast å andra sidan är "värdelöst" faktiskt en slags komplimang när det kommer från dig.
Alltså jag ifrågasätter inte din mani på nåt sätt, jag ville bara göra dig uppmärksam på att det är rejält sjukt att utgå ifrån att folk som har andra åsikter än dig har en agenda att göra Nejus till en "finare" mördare som du uttrycker det.
Nu har jag sagt mitt om detta, jag tänker inte gå i polemik.
Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Ödmjukhet och en vilja att komma sanningen nära är inget man förknippar med dig, därför blir din "omtanke" om offret till smaklös ironi.
fast det beror på dig själv, hur du "förknippar" saker o ting
Citat:
Åklagarens och domstolens "version" är så nära sanningen men kan komma med den solida, tunga tekniska bevisning som är det centrala i fallet och med vittnesbevisning som stödjer och bekräftar händelseförloppet.
jag syftar inte på dna-spåren utan det runtomkring inkl de svaga/obefintliga vittnesmålen. Nejus sitter som han ska. Men betydande delar av händelseförloppet är okänt.
Och som sagt, Lisa i sin himmel kanske tycker det är bra att någon ifrågasätter domstolens version om den inte stämmer fullt ut. Dvs om sanningen ser annorlunda ut än domstolens hypoteser, och om hon föredrar sanning vilket man nog kan utgå från att hon gjorde.