Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Ja man kan undra om inte en av anledningarna är att utredarna på If är gamla poliser faktiskt. Som med viss desperation försöker påkalla uppmärksamhet. Utan att lyckas.
Anledningen till att man inte lyckas kan ju vara att de har stenfel om allt (de är ju ett försäkringsbolag och såna måste per definition hatas) eller att... t. ex. nåt i stil med det jag länkade tidigare. Eller värre.
Jag skulle gissa att motsättningarna mellan IF:s och polisens utredare beror på den berömda kårandan. De "riktiga" poliserna tittar snett på sina f d kolleger som gått över och jobbar för IF.
Dessa ses som några slags överlöpare som har "svikit kåren". Då går det prestige mellan dessa
två grupper av utredare. Var och en bevakar sitt revir och aldrig mötas de två.
Och mitt i denna motsättning kommer JM undan med brott efter brott. Att hon klarade sig från övergreppen mot de båda flyktingpojkarna är skandal. Hade hon varit man så hade hon naglats fast vid skampålen.
Ni hörde väl vad hon sa till sitt försvar när det hela blev offentlig: "tycke uppstår mellan människor oavsett ålder". Vilken annan pedofil kommer undan sin våldtäkt mot barn genom att hänvisa till att "tycke" uppstått mellan barnet och honom? Det var så lagom mycket "tycke" när hon sedan lät misshandla de stackars barnen (den ena pojken fick benbrott).
Med en sannolikhet gränsande till visshet var misshandeln en hämnd från JM för att de stackars flyktingbarnen hade tjallat för polisen. Att hon kommit undan båda dessa brott visar på en oförsvarlig slapphet och slöhet från polis och åklagares sida. "Det är ju sommar. Orkar inte jobba".
Om hon inte knullat sej till åtalseftergiften, förstås.