Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Har för mig att det kostade 18.000 sist jag frågade.. Det kanske bara var skrämselpropaganda av landstinget för att inte göra det privat?

Kan man ha trång förhud bara vi stånd? Eller ja, det är klart som fan att man kan eftersom jag har det, men är det samma sak som vanlig förträngning?

18.000 låter överdrivet urologen jag pratade med igår innan operationen sa att det brukar kosta ungefär 15.000 och brukar vara samma på de flesta privata mottagningar, de jag gick till igår var via remiss från VC och då behövde jag inte ens betala remissen och landstinget betalar operationen.
Citera
2016-08-24, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Det var en privat klinik.

Ja, lite enkelt då. Varför är det bara när jag har stånd som jag inte får tillbaka förhuden? Misstänker att det blir svårare att få igenom en operation då, eftersom jag kan tvätta mig. Men så jobbigt när man knullar.. Förhuden åker tillbaka direkt, man får liksom hålla i den för att kunna ha den någorlunda bakåt..

Jag har skrivit lite som en dagbok om hela mitt besök och hade samma som du problem med dels trång förhud och sen för mycket, när jag hade stånd och drog bak förhuden så gjorde det ont, mindre ont om jag använde Barnängen oparfymerade barnolja, men när förhuden kom bakom ollonet så stannade den där och blodtillförseln ströps liksom vilket gjorde att det dels gjorde ont och att behålla ståndet mer än 5 minuter var princip omöjligt, detta var tillräcklig orsak att få operation.
Citera
2016-08-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myxomati
Har fått en tid för dorsalsnitt under sommaren, bad om en senare tid för att jag har mycket plugg och grejs just nu.

Står på pappret att svullnaden kan vara flera veckor, och inget samlag på 5-6 veckor. Överdriver de detta?

Ska iväg med familjen och min flickvän ungefär en vecka efter operationen, funderade på ifall denna resa kommer suga och att jag bara kommer gå runt meen fet bulge två veckor efter operationen?

Sen hur länge fick ni vänta med samlag, och kan man be om smärtstillanderecept eller är det dumt. Är ganska ung så får känslan av att läkaren är lite motvillig för det...

Hade en polare som hade samlag ca 3 veckor efter operation han öppnade upp ett sår som blev infekterat etc tog 3 månader till allt var som det skulle så vänta vackert 6 veckor.
Citera
2016-08-25, 21:27
Medlem
Äntligen fått tid nu efter 5-6 månader. Operation den 5:e September.
Citera
2016-08-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duseh
Äntligen fått tid nu efter 5-6 månader. Operation den 5:e September.
Grattis! Relativt nära i framtiden!
Ska göra min imorgon på morgonen, bäst att lägga sig kanske.
Citera
2016-08-26, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InsertHome
Grattis! Relativt nära i framtiden!
Ska göra min imorgon på morgonen, bäst att lägga sig kanske.

Tack! Lycka till, hoppas allting går bra.
Citera
2016-08-26, 03:32
Medlem
Fladdermasks avatar
Så då ligger man här i sängen och kan inte sova pga smärta i penis.

Gjorde då min förhudsoperation 15.00 igår, så snart 12 timmar sen.

Kan väl dra lite bakrundsfakta och kommer skriva här som en liten dagbok hur läkningsprocessen går.

Är 25år och har alltid haft problem med förhuden, men aldrig vågat ta tag i de. Mina problem har varit att det inte har gått att dra tillbaka den, och att den iblan har spruckit. Har även dom senaste månaderna haft problem med vitgula flytningar och att det har kliat vid ollonet. Urologen sade att detta berodde på förhuden som är för trång och att detta nu skulle försvinna när den förhuden avlägsnas.

För mig så när jag kom till urolgmottagningen igår så fick jag klä av mig naken och lägga mig på en operationssäng utan armstöd och med en handduk över mig. Det fanns med en sjuksköterska (SSK) kvinna 45/50år och en manlig läkare 50/55års åldern.
Ssk började tvätta av och spritav av roten av penisen inför lokadbedövningssprutan. När detta var gjort så kom läkaren in och började pratat och sade att nu skulle dom spruta in lokalbedövning och att detta kommer antagligen göra ont, men att det är olika för olika personer hur de känns.
För mig så gjorde detta ganska så ont, påminde lite om när jag donerar blod (blodgivare), men att smärtan höll i sig under hela bedövningsinjektionsticket. (6 av 10 i smärtskalan)
När det är färdigbedövat och jag känner en avdomnande effekt i penisen hur den "försvinner".

När dom låtit detta verka i 10-15min så gör läkaren ett känseltest, och förstod inte ens vad han menade först för jag kände absolut inget. Så bedövningen hade gjort sitt.

Sagt och gjort efter 40mins arbete med lite kallprat om vädret, och lyssnande på nyheterna från radion och kommenterade av detta så var de färdigt. Fick min sjukskrivning och kommer vara hemma från jobbet till och med 1a september.

Blev hämtad av sambon efter ca 15min och vi kör inom apoteket. Köpte graviditetsbildor, tejp, vitt vaselin och Alvedon/Ipren. Känner vid denna tidne att de börjar göra ont så bedövningen börjar släppa, så går som jag har bajsat ner mig...

Väl hemma så går jag på toa och kollar till min krigare. Har fått ett bandage vid skaftet men så att huvudet synns. Fått order om att låta bandaget sitta nu i två dagar innan jag tar av de inför min första dusch som blir på lördag. Har vid detta jaget konstant ganska så ont vid minsta beröring, så tar två Panodil och en ipren.

Sitter mig på toa och uträtta mina behov, det droppar lite blod från penisens underdel, dvs vid strängen som ser ut dom en blodig svullen klump..

Byter skyddet till ett graviditetstrosskydd som är mjukt och betydligt lenasre mot huden än dom andra jag fick frän urologen. Dessa, rekomenderas: https://www.apotekhjartat.se/produkt...lFVRoCLODw_wcB

Jag använder även tejpen för att tejpa upp penis så den står upp mot magen, skulle vara bättre mot svullnad ect.

Gör ju ont (3/10) större delen av kvällen, men är hanterbart. Legat i soffan och kollat film.

Nu inför natten så byttes bindan och uträttade mina behov. Blöder fortfarande men är inte så farlig. Somnar runt 10 tiden, och vaknade nu vid halv 3 tiden pga smärta av erektion (4av10)... Så gick upp och har nu gått på toa samtidigt. Upptäckte att det går att ta på förhuden nu utan direkt smärta. Gör mer ont på undersidan där de blöder lite.

Skall nu försöka sova igen, men kommer att återkomma hur de går för mig. Och är de frågor så är de bara att ställa dom!
Citera
2016-08-26, 18:01
Medlem
Fladdermasks avatar
27timmar efter borttagning av förhud.

Smärtan börjar avta, och det blöder inte alls lika mycket. Droppar inte blod längre från han vid toabesök.

Imorgon blir de att duscha för första gången och ta bort de elastiska bandaget som man skall "rulla" av från skaftet och över ollonet
Citera
2016-08-26, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
27timmar efter borttagning av förhud.

Smärtan börjar avta, och det blöder inte alls lika mycket. Droppar inte blod längre från han vid toabesök.

Imorgon blir de att duscha för första gången och ta bort de elastiska bandaget som man skall "rulla" av från skaftet och över ollonet

Gjorde mitt i morse. Det jobbigaste är den mentala biten, hur kommer det att se ut när man väl göra sitt första toabesök och duscha för första gången. Jag har inte vågat gått och kissa än och se vad som har hänt. Hur gjorde du med toabesöken? Tog av kompressorn för att kissa och sedan satt på en ny?
Till mig sa dom att det var okej att duscha dagen efter och lägga på ny kompressor och vitt vaselin. Men du skulle vänta två dagar innan dusch?
Citera
2016-08-26, 19:22
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Gjorde mitt i morse. Det jobbigaste är den mentala biten, hur kommer det att se ut när man väl göra sitt första toabesök och duscha för första gången. Jag har inte vågat gått och kissa än och se vad som har hänt. Hur gjorde du med toabesöken? Tog av kompressorn för att kissa och sedan satt på en ny?
Till mig sa dom att det var okej att duscha dagen efter och lägga på ny kompressor och vitt vaselin. Men du skulle vänta två dagar innan dusch?

Jag har ett bandage runt själva penisen som skulle sitta två dagar så bara ollonet sticker ut. Och kommer därav inte använda kompresser förens jag tar av de imorgon som jag fick order om. Kommer då börja använda vaselin också.

Tar alltid en två Panodil ca 1 timma innan toabesök. Var på dass för ca 30 min sen, gjorde ganska så ont då när man drog ner byxorna och tog bort bindan som penisen fastnar nästan på..

Rekommenderar att stå lutad över toan vid första besöket, för kan droppa endel blod då när du tar av kompressen.

Vad jag gör vid toabesök är att jag tar av mig mukisbyxorna, tar försiktigt av mig kalsongerna men håller kvar bindan så den inte slits med. När kalsongerna är nere så tar jag försiktigt av bindan och sätter mig på toan. Tar nu av mig tejpbiten som jag har för att hålla penisen uppåt (för att minska på svullnaden och att de inte gör lika ont när jag rör på mig).

Men är bara att svälja ens manlighet och härda ut. Kissa/skita, sen på med ny tejpbit för att fästa och hålla penisen upprätt, ny binda i kalsongerna. Dra upp kallinarna över skinkorna först så högt som möjligt och sen försiktigt ta på dom där framme.

Gråter nästan och skakar av rädslan för att de inte skall göra ont, självjer sin manlighet och går ut och lägger mig i soffan, och andas ut av lättnad. :P
Citera
2016-08-26, 20:29
Medlem

Nu när du nämner det så vet jag inte om det är kompressor eller om det är bandage jag fick med i en påse. Fick med några stycken där vardera är 10 cm bred (ser ut att vara dubbelvikt) samt ca 56 cm lång. Längden kanske är något som dom själva har klippt upp. Tittar på bilder från apotekets hemsida på kompressor, bandage och gasbinda, tycker de alla ser likadana ut. Ifall man ska gå och köpa fler. Vad ska man använda till vad av de tre liksom.
Mitt ollon sticker inte ut, utan det är helt inlindat och biten som blev ovanför ollonet är hopvikt.
Om man bara kunde hålla mig från att kissa och bajsa i tre månader.
Citera
2016-08-26, 20:36
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:

Nu när du nämner det så vet jag inte om det är kompressor eller om det är bandage jag fick med i en påse. Fick med några stycken där vardera är 10 cm bred (ser ut att vara dubbelvikt) samt ca 56 cm lång. Längden kanske är något som dom själva har klippt upp. Tittar på bilder från apotekets hemsida på kompressor, bandage och gasbinda, tycker de alla ser likadana ut. Ifall man ska gå och köpa fler. Vad ska man använda till vad av de tre liksom.
Mitt ollon sticker inte ut, utan det är helt inlindat och biten som blev ovanför ollonet är hopvikt.
Om man bara kunde hålla mig från att kissa och bajsa i tre månader.
Bara att sätta kateter då så slipper du tänka på kissandet iallafall!

Men ja håller med, är ett jäkla meck.. Fick själv inte med något från urologen. Tur att en annan jobbar på sjukhus, så har snott med mig 10x10 kompressor och gasbinda, och hudtejp bl.a.!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in