Så då ligger man här i sängen och kan inte sova pga smärta i penis.
Gjorde då min förhudsoperation 15.00 igår, så snart 12 timmar sen.
Kan väl dra lite bakrundsfakta och kommer skriva här som en liten dagbok hur läkningsprocessen går.
Är 25år och har alltid haft problem med förhuden, men aldrig vågat ta tag i de. Mina problem har varit att det inte har gått att dra tillbaka den, och att den iblan har spruckit. Har även dom senaste månaderna haft problem med vitgula flytningar och att det har kliat vid ollonet. Urologen sade att detta berodde på förhuden som är för trång och att detta nu skulle försvinna när den förhuden avlägsnas.
För mig så när jag kom till urolgmottagningen igår så fick jag klä av mig naken och lägga mig på en operationssäng utan armstöd och med en handduk över mig. Det fanns med en sjuksköterska (SSK) kvinna 45/50år och en manlig läkare 50/55års åldern.
Ssk började tvätta av och spritav av roten av penisen inför lokadbedövningssprutan. När detta var gjort så kom läkaren in och började pratat och sade att nu skulle dom spruta in lokalbedövning och att detta kommer antagligen göra ont, men att det är olika för olika personer hur de känns.
För mig så gjorde detta ganska så ont, påminde lite om när jag donerar blod (blodgivare), men att smärtan höll i sig under hela bedövningsinjektionsticket. (6 av 10 i smärtskalan)
När det är färdigbedövat och jag känner en avdomnande effekt i penisen hur den "försvinner".
När dom låtit detta verka i 10-15min så gör läkaren ett känseltest, och förstod inte ens vad han menade först för jag kände absolut inget. Så bedövningen hade gjort sitt.
Sagt och gjort efter 40mins arbete med lite kallprat om vädret, och lyssnande på nyheterna från radion och kommenterade av detta så var de färdigt. Fick min sjukskrivning och kommer vara hemma från jobbet till och med 1a september.
Blev hämtad av sambon efter ca 15min och vi kör inom apoteket. Köpte graviditetsbildor, tejp, vitt vaselin och Alvedon/Ipren. Känner vid denna tidne att de börjar göra ont så bedövningen börjar släppa, så går som jag har bajsat ner mig...
Väl hemma så går jag på toa och kollar till min krigare. Har fått ett bandage vid skaftet men så att huvudet synns. Fått order om att låta bandaget sitta nu i två dagar innan jag tar av de inför min första dusch som blir på lördag. Har vid detta jaget konstant ganska så ont vid minsta beröring, så tar två Panodil och en ipren.
Sitter mig på toa och uträtta mina behov, det droppar lite blod från penisens underdel, dvs vid strängen som ser ut dom en blodig svullen klump..
Byter skyddet till ett graviditetstrosskydd som är mjukt och betydligt lenasre mot huden än dom andra jag fick frän urologen. Dessa, rekomenderas:
https://www.apotekhjartat.se/produkt...lFVRoCLODw_wcB
Jag använder även tejpen för att tejpa upp penis så den står upp mot magen, skulle vara bättre mot svullnad ect.
Gör ju ont (3/10) större delen av kvällen, men är hanterbart. Legat i soffan och kollat film.
Nu inför natten så byttes bindan och uträttade mina behov. Blöder fortfarande men är inte så farlig. Somnar runt 10 tiden, och vaknade nu vid halv 3 tiden pga smärta av erektion (4av10)... Så gick upp och har nu gått på toa samtidigt. Upptäckte att det går att ta på förhuden nu utan direkt smärta. Gör mer ont på undersidan där de blöder lite.
Skall nu försöka sova igen, men kommer att återkomma hur de går för mig. Och är de frågor så är de bara att ställa dom!