Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-12, 00:58
  #289
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Vari ligger stolligheten?

Jag skrev: "sjukvården dagligen får in barn/spädbarn som förolyckats/eller dött och där föräldrarna kan antas ligga bakom det."

Statistiken säger: att 435-725 fall av misstänkt barnmisshandel polisanmäls av sjukvården varje år.

Du är så tappad så det finns inte

Du skriver
förolyckats/eller dött = barn som dött... Inte misshandlats. ..

Vet du inte vad "förolyckats" betyder?
Citera
2016-09-12, 00:59
  #290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du citerade för fort det skall stå 21 barn - 16 pojkar och 5 flickor 0-1 år.

Och nej, var har jag ens diskuterat "Alla barn som kommer till akuten" .. Jag har besvarat det här stolliga påståendet.



Jag är fullt medveten om att alla de barnen inte ens går genom akuten.

Och du tolkar följande stycke helt ordagrant? "förolyckats/eller dött" = "dött/eller dött"
Kanske läge att fundera över vad han egentligen menade?
Citera
2016-09-12, 01:01
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Nej, du valde att inte se att jag skrev förolyckats/eller dött.

Du har fel återigen. Du är hopplös!

Om man förolyckats så har man ju dött, men de flesta som inte har asperger eller liknande fattade nog vad du menade.
Citera
2016-09-12, 01:02
  #292
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Och du tolkar följande stycke helt ordagrant? "förolyckats/eller dött" = "dött/eller dött"
Kanske läge att fundera över vad han egentligen menade?
Nej, vi talar faktiskt om ett dött barn och hans påståenden om att så ofta i sitt yrke stöter på misstänkta dödsfall på barn men att föräldrarna inte skulle anhållas normalt .. och att hans påhittade erfarenheter skulle säga något som helst om vad som finns som talar mot dessa föräldrar ..

Jag tror vi får acceptera att det är dumt att ljuga sig blå utan att ha minsta koll på hur situationen ser ut i verkligheten -- och att det är jobbigt att bli av med skiten när man väl satt sig i pottan och den kletat fast.
Citera
2016-09-12, 01:02
  #293
Medlem
totten18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Våld eller yttre våld är ganska synonymt då det gäller en 4 veckors bäbis!
Förälder misstänkt för mord på spädbarn
Publicerad 11 sep 2016 kl 10.03
RekommenderaTweetaDelaMejla
Den fyra veckor gamla flickan inkom till universitetssjukhuset i Lund med så svåra skador att hon senare avled.
En stund senare greps två personer, en kvinna och en man, som ansvariga för flickans död på sjukhuset.
Enligt uppgifter till Kvällsposten är åtminstone en av personerna förälder till den döda babyn.
Citera
2016-09-12, 01:02
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du har fört en massa utlägg om att dom vore inte anhållna om det inte fanns våld med i bilden osv.

Jag skrev: "Om barnet inte hade haft skador som tyder på våld så hade förstås ingen varit anhållen för mord."

Det vill säga att om det inte hade funnits en misstanke om att det har varit våld inblandat så hade det naturligtvis inte påbörjats en polisiär utredning och frihetsberövande.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Sedan har du redogjort tvärsäkert om yttre och inre våld och dina jävla synonymer. Jag är inte intresserad av det förstår du utan diskussionen handlade om yttre våld som påståtts i tråden.

Jag förklarade för några som blandat ihop "yttre våld" och "yttre skador" och någon som fått för sig att det finns något som heter "inre våld", varpå du börjar påstå att jag skuldbelägger föräldrarna utan bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag bryr mig inte om akutläkarnas bedömning än så länge utan jag inväntar obduktionsresultatet som kommer visa hur det här barnet dog.

I nuläget är det dock endast akutläkarnas bedömning polisen har att arbeta med och då får de naturligtvis gå på det och förhöra föräldrarna om händelseförlopp och liknande. Jag, liksom alla andra, väntar naturligtvis in rättsläkares bedömning innan någon kan vara säker på att våld är inblandat.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Eftersom jag tittat på ett tidigare fall med exakt samma uttalande så vet jag att dom misstänkte våld, men att det var felaktigt.

Hur kan du veta detta i nuläget? Är du nära anhörig eller var med när detta hände?
Citera
2016-09-12, 01:03
  #295
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du skriver
förolyckats/eller dött = barn som dött... Inte misshandlats. ..

Vet du inte vad "förolyckats" betyder?

Men snälla! Jag skrev: "Men akutsjukvården får dagligen in barn som farit illa i olyckor eller dylikt/eller dött" i de tre första inläggen. My bad om jag i mitt FJÄRDE försök att få dig att förstå inte skrev "farit illa".

Du verkar vara bortom all räddning. Är du dum på riktigt? Eller trollar du bara?
Citera
2016-09-12, 01:04
  #296
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Om man förolyckats så har man ju dött, men de flesta som inte har asperger eller liknande fattade nog vad du menade.

Jo tack =) I synnerhet när jag skrev "rätt" i de tre tidigare inläggen =)
Citera
2016-09-12, 01:07
  #297
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, vi talar faktiskt om ett dött barn och hans påståenden om att så ofta i sitt yrke stöter på misstänkta dödsfall på barn men att föräldrarna inte skulle anhållas normalt .. och att hans påhittade erfarenheter skulle säga något som helst om vad som finns som talar mot dessa föräldrar ..

Jag tror vi får acceptera att det är dumt att ljuga sig blå utan att ha minsta koll på hur situationen ser ut i verkligheten -- och att det är jobbigt att bli av med skiten när man väl satt sig i pottan och den kletat fast.

Jodu! Akutsjukvården stöter DAGLIGEN på barn/spädbarn som dött eller skadats, och där föräldrarna kan antas ligga bakom det. Jag har redan presenterat statistiken på det. Sen får du kalla det fabler hur mkt du vill.
Citera
2016-09-12, 01:09
  #298
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykophobia
Jag skrev: "[I

I nuläget är det dock endast akutläkarnas bedömning polisen har att arbeta med och då får de naturligtvis gå på det och förhöra föräldrarna om händelseförlopp och liknande. Jag, liksom alla andra, väntar naturligtvis in rättsläkares bedömning innan någon kan vara säker på att våld är inblandat.



Hur kan du veta detta i nuläget? Är du nära anhörig eller var med när detta hände?




Citat:
Det kan ju förstås inte jag veta, eftersom det inte nämns. Att barnet misstänks att ha blivit utsatt för våld innebär att man har upptäckt skador(inre eller yttre eller både och) som typiskt uppstår till följd av våldsverkan, och som barnet med allra största sannolikhet inte skulle ha kunnat orsaka på egen hand.

Det är du tvärsäker på? Bevisligen så använde man samma uttryck i detta fallet som det fallet i april, så som någon form av våld. Du kan inte skilja riktigt på våldet i sig utan vill gärna påpeka att våldet kan inte barnet orsakat själv. Men nu var det så i det fallet i april att obduktionen fastställde att inget brott kunde bevisas. Så du får väl omformulera dig helt enkelt eller ge fan i att lägga dig i diskussioner som handlar om yttre skador och inre skador.

Det jag vände mig emot var orden yttre våld vilket skulle innebära yttre skador vilket inte är särskilt sannolikt eftersom första sjukhuset inte anmälde och det andra sjukhuset först då barnet avled. Men det har väl du missat.

Jag har läst in mig på det andra fallet som var i april, och du har inte det minsta med att göra vem jag är angående det eller detta fallet.
Citera
2016-09-12, 01:09
  #299
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Jo tack =) I synnerhet när jag skrev "rätt" i de tre tidigare inläggen =)
Snarare menar du väl att när folk berättar för dig att dina uttalanden om döda spädbarn utan gripande av föräldrarna är helt irrelevant svammel ...


Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Jo, du är min lilla gumma.

I akutsjukvården dör många spädbarn, oavsett vad du säger! Av mer eller mindre kända orsaker.
Efter min tid inom sjukvården har det ALDRIG hänt att föräldrarna gripits/anhållits å sjukhuset; även då brott kan antas. Vad som skett är att en polisutredning har inletts och att föräldrar gripits efter ett par dagar/veckor.

När polisen gått ut med att barnet har utsatts för våld och sjukhuspersonalen har larmat - då ringer stora jävla varningsklockor.

Så nej! Det är inget standardförfarande att föräldrar grips/anhålls vid spädbarnsdöd.
Polis + sjukhuspersonal har troligen ganska mycket på fötterna!

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Runt 10 000 föds per månad i Sverige.
Spädbarnsdödligheten är 3 barn per 1000 (2010).
Vilket ger 30 barn per månad.
Och detta gäller alltså enbart spädbarn.

Till dessa kommer barn i åldrar över ett år

Så jo, det dör en hel del spädbarn/barn. Och i knappt några fall
grips/anhålls föräldrarna.


Att så gjorts i detta fall tyder på att vårdpersonalen sett något
ovanligt som kan tyda på brott. Och att då göra som personer
på Facebook, skriiiiiika ut att föräldrarna är oskyldiga, är galenskap!

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"Omkring 500 av de uppemot 120.000 barn som föds varje år i Sverige dör innan förlossning eller inom 28 dagar efter förlossningen."
-Socialstyrelsen.

Det dör hur många barn som helst i åldern nyfödd upp till ett par år. Både i sjukdom och i olyckor.
Det händer nästan ALDRIG någonsin att en förälder grips/anhålls.
Så detta fall tyder på att sjukhuspersonalen sett något ytterst allvarligt som måste utredas.

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Men lilla gumman, källan är SCB. Och du länkar plötslig spädbarnsdöd. Mina är gällande samtliga.
Jesus - hur är det med läskunnigheten?! Alla spädbarn dör inte genom plötslig spädbarnsdöd.
Läs på och läs rätt!
Citera
2016-09-12, 01:12
  #300
Medlem
BaalZeBubs avatar
Detta är underligt: spädbarnet kom till Centralsjukhuset i Kristianstad på fredagen, och vårdades där fram till lördagen. Ingen anmälan gjordes från Centralsjukhuset.

Det var först på lördagskvällen som Skånes universitetssjukhus i Lund gjorde en anmälan till polisen.

Med så lite information är det rätt onödigt att lista alla hypoteser om detta, men en variant är att man under det första dygnet inte fann någon grund till att göra en anmälan. Först senare, och efter transport till ett annat sjukhus, kunde någon observera de indikationer som ledde till en anmälan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback