2016-10-05, 01:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad vet du om hur domstolarna skulle ha bedömt en sådan story? Efter att ha läst Susann Sallinens mördares historia är jag beredd att tro att domstolar kan svälja vad som helst.

Det handlar om att åklagaren ska kunna motbevisa storyn. Det kunde han i Linda Chen-fallet, MA dömdes för griftesfridsbrott, vilket gick stick i stäv med hans story. Men det gick inte att bevisa mord, men det har ingenting med hans story att göra.

Det har nu gått nio månader sedan jag lanserade teorin om att NB enbart begick griftesfridsbrott, och hittills har ingen presenterat ett enda bevis på att NB begått grövre brott.
Kan inte det där fallet med Sallinen men var det en sån pass osannolik historia som "köptes" av
rätten så kanske det berodde på att man hade en sällsynt dålig dag på jobbet....

Ja, du vill gärna ha det till att stanna vid en griftefridsbrottshistoria och anser att
ingenting bevisar något annat. Domstolarna som dömt i fallet tyckte dock att det var
bevisat så att det räckte och blev över att NB gått längre än så och även dödat.
Och det tycker ju nästan alla andra också som satt sig in i det hela förmodar jag.

Än en gång vill jag veta vad det är som du tycker dig behöva i bevisväg för att
kunna övertygas om mannens skuld till Lisas död också?
Du måste ju rimligen ha en föreställning om det som saknas för att kunna så bergsäkert
hävda det du gör?

Att tvunget GM ska ha blivit ertappad eller filmad vid mordets begående är väl att kräva
för mycket?
Då skulle ju vem som helst kunna döda random person och lämna spår efter sig hos
offret. Bara se till så att man inte är sedd vid gärningen så kan det inte bevisas att man
är skyldig. Man klarar sig undan genom att påstå att man råkat träffa på den döde och
spåren man lämnat avsattes då man försökte få liv i vederbörande. Så går man fri.

Att det inte är särskilt sannolikt det man berättat spelar ingen roll. Ingen har ju sett
dig begå brottet och inte har någon övervakningskamera fångat skeendet heller.
Då får man ta dig på orden och alltså skicka ut dig i friheten igen.

Din alldeles egen teori om Lisa Holms död ska vi nog undvika att skämma ut
denna tråd med.
Senast redigerad av Grandioso 2016-10-05 kl. 01:54.
2016-10-05, 03:46
Medlem
Grandiosos avatar
Med anknytning till ovan:
Komma dragandes med att hade bara Nerijus avsatt sitt DNA på snaran runt halsen eller
tejpen runt huvudet så kunde det anses vara styrkt att han verkligen också gjort sig skyldig
till mer än att ha befattat sig med kroppen efter dödens inträde , ja, det kan man allt bespara
sig ty jag är ganska säker på att även om så varit fallet så hade det fått samma behandling
som de befintliga spåren efter "våran" gärningsman; det hade helt enkelt inte räckt till
det heller.
De som inte vill se herr Bilevicius som skyldig till en överlagd mordisk handling gör
det inte oavsett vad som mera skulle ha framkommit i bevis- och indicieväg.
Det törs jag hävda faktiskt...

Det är blockerat.
Senast redigerad av Grandioso 2016-10-05 kl. 04:36.
2016-10-05, 06:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men vad i hela glödheta helvete läser jag? Har DU INTE LÄST DOMMEN i FALLET VI disktuerar? Eller?
Han är dömd,i sista instans, det är kört, över, finns inget efter... Vad mer, ska vi dra hela Monty Phytons: dead parrot, eller? Hur ska DU förstå?
Jag kommer att förstå när någon presenterar bevis för att NB har begått mer än griftefridsbrott.
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kan inte det där fallet med Sallinen men var det en sån pass osannolik historia som "köptes" av
rätten så kanske det berodde på att man hade en sällsynt dålig dag på jobbet....

Ja, du vill gärna ha det till att stanna vid en griftefridsbrottshistoria och anser att
ingenting bevisar något annat. Domstolarna som dömt i fallet tyckte dock att det var
bevisat så att det räckte och blev över att NB gått längre än så och även dödat.
Och det tycker ju nästan alla andra också som satt sig in i det hela förmodar jag.

Än en gång vill jag veta vad det är som du tycker dig behöva i bevisväg för att
kunna övertygas om mannens skuld till Lisas död också?
Du måste ju rimligen ha en föreställning om det som saknas för att kunna så bergsäkert
hävda det du gör?

Att tvunget GM ska ha blivit ertappad eller filmad vid mordets begående är väl att kräva
för mycket?
Då skulle ju vem som helst kunna döda random person och lämna spår efter sig hos
offret. Bara se till så att man inte är sedd vid gärningen så kan det inte bevisas att man
är skyldig. Man klarar sig undan genom att påstå att man råkat träffa på den döde och
spåren man lämnat avsattes då man försökte få liv i vederbörande. Så går man fri.

Att det inte är särskilt sannolikt det man berättat spelar ingen roll. Ingen har ju sett
dig begå brottet och inte har någon övervakningskamera fångat skeendet heller.
Då får man ta dig på orden och alltså skicka ut dig i friheten igen.

Din alldeles egen teori om Lisa Holms död ska vi nog undvika att skämma ut
denna tråd med.
När skrev jag att jag vill att det stannar vid griftefridsbrottshistoria? Jag tycker det vore tragiskt om fel man är inlåst, och ännu värre om Lisas mördare fortfarande går fri där ute och mördar igen. Har du någon annan uppfattning?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-10-05 kl. 07:31.
2016-10-05, 07:27
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreundAufOrdnung
Ja det är riktigt. Förlåt om jag formulerade mig så att du tolkade det som om jag fått för mig att du eller jag kunde låsa tråden. Det var mer en retorisk kommentar om vad som verkar bäst utifrån det du skrev. Det spelar ju ingen roll vad vi skriver.

Trots att du skriver på det sättet så skriver du själv flitigt. Jag blir då aningen konfunderad kring ditt engagemang. Du skriver att allt är klart och tydligt. Inga oklarheter. Trots denna tydlighet verkar du känna ett stort behov att ofta påpeka just detta. Finns det alltså ändå en viss oro för att det råder lite oklarheter kring fallet? Jag menar inte att det förhåller sig på det sättet men det låter ändå som om du inte riktigt själv är övertygad om det du skriver utan mer att du vill övertyga dig själv och tysta de som ändå känner oro kring fallet. Dina ord ringer som om det finns en ängslan i bakgrunden.

Förlåt om jag uppehåller mig vid det men det är något jag noterat. Behovet, eller snarare viljan hos vissa skribenter att andra skribenter inte skall rota i saker. Man kanske vill ha ett avslut men inte förmår sig att slita sig från denna tråd och detta fall. Kanske är det därför tonen är så hård. Man är frustrerad. Man kan inte förmå andra att ha exakt samma synsätt som en själv.

Det verkar även viktigt att påpeka att Nerijus inte hör hemma här i vårt land. Att han inte har svenskt medborgarskap. Som om det inte finns mördare i vårt land. Som det vore ett straff att få återvända till sitt hemland. Jag förstår inte vad det har mad saken att göra. Det får det hela att få en än mer solkig sida som mer liknar ett smutsigt byk där en politisk syn skall framhävas. Att man använder Lisa och hennes död som ett verktyg för att torgföra sina bruna politiska åsikter kan jag tycka är extremt respektlöst och smaklöst.

Skippa hur jag skriver och inte skriver det hör inte hit och är långt OT.

Politiska svamlet har vi läst om här innan och har inget med mordet att göra, detta är helt klarlagt att mordet är genomfört av en person (Nerijus) oavsett medborgarskap. Det är domstolen som har fastlagt att Nerijus ska utvisas ur landet vilket jag tycker är helt rätt.

Nerijus har tagit livet av Lisa och ska avtjäna sitt straff och då lämpligast i det land han kommer ifrån.
Senast redigerad av PantherE 2016-10-05 kl. 08:15.
2016-10-05, 10:11
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Det har nu gått nio månader sedan jag lanserade teorin om att NB enbart begick griftesfridsbrott, och hittills har ingen presenterat ett enda bevis på att NB begått grövre brott.
Du är allt bra självgod du grabben!
Två skilda domstolars tydliga domslut likställer du med att INGEN presenterat ett enda bevis på att bla bla bla...

Om det nu eventuellt skulle ha gått nio månader sedan du kom fram till denna nya desperata teori, så har vi andra ägnat det senaste halvåret till att betrakta sexualsadistens överföringsprocess till fäderneslandets välutvecklade vårdfaciliteter.

Signed, sealed delivered heter en gammal slagdänga ifrån 1900-talet. Ett århundrade då Nerijus sannolikt grundlade sina obskyra sexuella fantasier, som nu efter förrättat värv lett till ett (för honom i bästa fall) långt (?) liv tillsammans med andra sexuellt frustrerade skithögar.

Med hjälp av Google-translate kanske han får några nya entusiastiska svenska "brevvänner", men med tanke på hans hitillsvarande tystnad så lär det nog enbart utmynna i envägskommunikation om konspirationer.

Det borde vara dags att gå vidare nu...
2016-10-05, 10:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Du är allt bra självgod du grabben!
Två skilda domstolars tydliga domslut likställer du med att INGEN presenterat ett enda bevis på att bla bla bla...

Om det nu eventuellt skulle ha gått nio månader sedan du kom fram till denna nya desperata teori, så har vi andra ägnat det senaste halvåret till att betrakta sexualsadistens överföringsprocess till fäderneslandets välutvecklade vårdfaciliteter.

Signed, sealed delivered heter en gammal slagdänga ifrån 1900-talet. Ett århundrade då Nerijus sannolikt grundlade sina obskyra sexuella fantasier, som nu efter förrättat värv lett till ett (för honom i bästa fall) långt (?) liv tillsammans med andra sexuellt frustrerade skithögar.

Med hjälp av Google-translate kanske han får några nya entusiastiska svenska "brevvänner", men med tanke på hans hitillsvarande tystnad så lär det nog enbart utmynna i envägskommunikation om konspirationer.

Det borde vara dags att gå vidare nu...
Om någon har presenterat ett bevis för mer än brott mot griftefriden, vill du då vara så vänlig att upprepa det? Jag måste ha missat det.
2016-10-05, 10:35
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Om någon har presenterat ett bevis för mer än brott mot griftefriden, vill du då vara så vänlig att upprepa det? Jag måste ha missat det.
Länkar till bevis m.m. emot den sexualsadistiske mördaren Nerijus Bille-nånting-whatever-WhoCares.
2016-10-05, 10:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Länkar till bevis m.m. emot den sexualsadistiske mördaren Nerijus Bille-nånting-whatever-WhoCares.
Vilket av dessa bevis bevisar mer än brott mot griftefriden?
2016-10-05, 11:12
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Citat:
Vilket av dessa bevis bevisar mer än brott mot griftefriden?

Nu vill jag bara börja med säga att jag inte håller med Xenias teori. Även om jag läst sen hen började svamla om den från första början. MEN, hen har rätt i att det inte presenterat ett KONKRET bevis.

Så att länka till hela tråden är ju bara hälla bensin på Xenias brasa, borde du kanske förstå!
2016-10-05, 12:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Nu vill jag bara börja med säga att jag inte håller med Xenias teori. Även om jag läst sen hen började svamla om den från första början. MEN, hen har rätt i att det inte presenterat ett KONKRET bevis.

Så att länka till hela tråden är ju bara hälla bensin på Xenias brasa, borde du kanske förstå!
X har inte rätt i ett enda dugg såtillvida man inte kräver bevittnat mord eller kamera. Alternativt erkännande GM. Fortsättningsvis krävs att man skiter i juridiska rättsprocessers sannolikhetsbedömningar, blundar för helhetsbilden, ignorerar kringbevisning och indicier och fastnar på ruta A som enbart är ordfixering som upprepas in absurdum. Vilket således är en totalt meningslös sysselsättning. Där har du helt rätt.
Senast redigerad av develi 2016-10-05 kl. 12:31.
2016-10-05, 12:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Alla ni som förstått sen länge att Nerijus är skyldig, ni som vet med er att fallet är solklart, ni som förstår hur bevisvärdering fungerar, ni som förstår hur juridiken fungerar - är bara att vara tillfreds med domen.
Nerijus är dömd för mordet till livstid på ovanligt solid teknisk bevisning och vittnesbevisning som satt som en smäck. Är absolut ingenting att fundera över, finns ingen tvekan alls.
Sällan är en mördare så uppenbart skyldig utan att ha blivit tagen på bar gärning.
Så är läget. T.o.m Nerijus begriper det och att det inte är lönt att kämpa emot sanningen längre.
Är helt ointressant med de som desperat griper efter halmstrån för att ifrågasätta domen, för att ifrågasätta den dömde mördarens skuld. Det spelar liksom ingen roll i sammanhanget för dessa har en helt annan agenda än att söka sanning och rättvisa.
2016-10-05, 12:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
När du fått frågan tidigare vilka bevis du ville se för att acceptera domen svarade du åtskilliga gånger "ett erkännande från NB". Det visar hur lite du vet om rättssystemet och jag ser ingen mening med att någon försöker förklara någonting för dig. Det är du som saknar bevis för dina sanslösa teorier.
Det har jag inte svarat. Jag kan tänka mig många slags bevis, ett erkännande är ett exempel på ett sådant. Jag behöver inte bevisa att det saknas bevis för att NB har begått mer än griftefridsbrott. Det är den som påstår att det finns bevis ska visa det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in