Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Vad vet du om hur domstolarna skulle ha bedömt en sådan story? Efter att ha läst Susann Sallinens mördares historia är jag beredd att tro att domstolar kan svälja vad som helst.
Det handlar om att åklagaren ska kunna motbevisa storyn. Det kunde han i Linda Chen-fallet, MA dömdes för griftesfridsbrott, vilket gick stick i stäv med hans story. Men det gick inte att bevisa mord, men det har ingenting med hans story att göra.
Det har nu gått nio månader sedan jag lanserade teorin om att NB enbart begick griftesfridsbrott, och hittills har ingen presenterat ett enda bevis på att NB begått grövre brott.
Kan inte det där fallet med Sallinen men var det en sån pass osannolik historia som "köptes" av
rätten så kanske det berodde på att man hade en sällsynt dålig dag på jobbet....
Ja, du vill gärna ha det till att stanna vid en griftefridsbrottshistoria och anser att
ingenting bevisar något annat. Domstolarna som dömt i fallet tyckte dock att det var
bevisat så att det räckte och blev över att NB gått längre än så och även dödat.
Och det tycker ju nästan alla andra också som satt sig in i det hela förmodar jag.
Än en gång vill jag veta vad det är som du tycker dig behöva i bevisväg för att
kunna övertygas om mannens skuld till Lisas död också?
Du måste ju rimligen ha en föreställning om det som saknas för att kunna så bergsäkert
hävda det du gör?
Att tvunget GM ska ha blivit ertappad eller filmad vid mordets begående är väl att kräva
för mycket?
Då skulle ju vem som helst kunna döda random person och lämna spår efter sig hos
offret. Bara se till så att man inte är sedd vid gärningen så kan det inte bevisas att man
är skyldig. Man klarar sig undan genom att påstå att man råkat träffa på den döde och
spåren man lämnat avsattes då man försökte få liv i vederbörande. Så går man fri.
Att det inte är särskilt sannolikt det man berättat spelar ingen roll. Ingen har ju sett
dig begå brottet och inte har någon övervakningskamera fångat skeendet heller.
Då får man ta dig på orden och alltså skicka ut dig i friheten igen.
Din alldeles
egen teori om Lisa Holms död ska vi nog undvika att skämma ut
denna tråd med.