Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-15, 00:49
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Förra killen som gjorde det försvann bara.
Låter allvarligt. Kanske det var han som hittades död nu senast? Men som någon skrev innan borde TS citera lite från det han läst som kan försvara det han påstår. Men jag tvivlar på att han ens varit inne på Wikileaks sida.
Citera
2016-11-15, 07:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemlighetsSovaren
Enligt 4chan så ska chicken betyda baby, vilket gör att #chickenlover skulle betyda babylover. Något sånt iaf.
Ja det förvånar mig inte att de kommit med fler efterkonstruktioner - dock finns det inte ett enda mail där ordet chicken används så man skulle kunna misstänka att det är ett kodord.. Det är bara ytterligare trams - be dem förklara vad t.ex. swedish meatball betyder så kommer de snart med någon ny idiotteori..

Citat:
När det kommer till konst så tänkte jag faktiskt på 'någonting'-ape, tror jag hon/han/den/det kallas. Personen med röd rånarluva och blont hår som uppträder på comet. Min gissning är att videorna är antingen fake eller så är folket där rejält pårökta. "We all have our preferences."
Du får länka vad du pratar om här - men Comet PingPong brukar hyra in lokala clowner ibland för barnuppträdanden.

Citat:
Man skulle kunna tänka sig att alla rika människor har upplevt det pengar har att erbjuda, så nu drogar de ner varandra och går på rejält konstiga konstutställningar. En rolig lördagskväll helt enkelt.

Men sen så kommer namn som Jimmy Alefantis. J'aime les enfants, I love kids, fast på franska. Det är som att ge sitt barn namnet Dick.
Herregud alltså - hur långsökt får det bli?? Skulle Jimmys föräldrar döpt honom till något som man mycket krystat skulle kunna uttolka som en pedofil hänvisning? Har du funderat över ditt eget nick? Syftar det till att du bara låtsas sova för att kunna utnyttja barn när de minst anar det? (Ungefär lika dumt)

Citat:
bilder efter de hade besök eller tog de bort bilderna från väggarna? Sen så råkar en person som är kopplad till Jimmycomets instagram göra kistor i barnstorlekar. Det tror jag inte är så vanligt, och att denna person just skulle vara kopplade till Jimmycomet med kommentaren "murder" gör allting ännu mindre vanligt. Men ännu en gång, har de konstiga intressen så dras de väl till varandra.
Hur kopplar du en random person som har kommenterat på en pizzerias facebook till Podesta och/eller andra politiker? Vad har denna [Jeff Smith] för kopplingar till politiker / eliten / Podestas / Clinton / wikilaeaksmailen?

Citat:
Och vad är grejen med 14 och fisken på Podesta's händer? Är det en riktigt bild? Och när slutar konst vara konst? Det är också konstiga att artiklar som nämner Tony Podestas konst tas bort. Men det kan ju vara för att skydda hans privatliv.
14 och fisken syftar till FN's 17-punkters klimatavtal. Eller som Podesta själv skrev när han postade bilden: "Important but overlooked Global Goal – No 14: We must protect the oceans and the life they sustain"
https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/44007
http://www.un.org/sustainabledevelopment/oceans/

Att ta bilder eller citat ur sitt sammanhang och försöka uttyda förutfattade meningar är väl så dumt det kan bli ungefär...

Citat:
Du antog fel, men det hade varit helt majestätiskt.
Det var ju skönt att höra, men då kan du väl förklara vad du egentligen menade istället?
Citera
2016-11-15, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Det släpps just nu nya dokument nästan varje dag från Wikileaks, börjar man läsa dessa och följer andras fynd så förstår man en världselit styr världen med demokratin, media och politisk korrekthet som täckmantel.
Jag tycket att detta är avskyvärt och vi är skyldiga våra kommande generationer att avslöja denna kabal.

Posta gärna era fynd och diskutera fritt inom ämnet.

Den här retoriken förde Himmler, det är en 20-tals myt om att judarna styr hela världen, som nazisterna blåste upp som fan och deras resultat vet vi.
Wikileaks samarbetar med världsledande antisemiter i Ryssland och har gjort länge.

Wikileaks mål är att styra om kritiken från Islamister till judar för att Islamisterna ska bli starkare, Julian Assange ligger bakom arabiska våren genom de släpp som gjordes 2010 då de avslöjade tortyrmetoderna USA hade använt och det var direkt riktat för Islamister så de skulle starta sin revolution.
Vi ser vad det lett till, IS och i slutändan har Amerikanska folket röstat fram Trump vilket Wikileaks vill utnyttja för sina egna planer.

Wikileaks mål är att krossa hela Västvärlden och låta Islamisterna ta över.
Citera
2016-11-15, 19:07
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Den här retoriken förde Himmler, det är en 20-tals myt om att judarna styr hela världen, som nazisterna blåste upp som fan och deras resultat vet vi.
Wikileaks samarbetar med världsledande antisemiter i Ryssland och har gjort länge.

Wikileaks mål är att styra om kritiken från Islamister till judar för att Islamisterna ska bli starkare, Julian Assange ligger bakom arabiska våren genom de släpp som gjordes 2010 då de avslöjade tortyrmetoderna USA hade använt och det var direkt riktat för Islamister så de skulle starta sin revolution.
Vi ser vad det lett till, IS och i slutändan har Amerikanska folket röstat fram Trump vilket Wikileaks vill utnyttja för sina egna planer.

Wikileaks mål är att krossa hela Västvärlden och låta Islamisterna ta över.
Du glömde källorna, men du får gärna posta dom i ett eget inlägg.

Nåja, Himmler hade kanske en poäng i det han sa.
Sen att det bara skulle vara judar ställer jag mig tveksam till.
Att i dag neka till att det finns en överstatlig grupp människor som står över lagen känns bara löjligt.
För din egen skull bör du kanske börja konsumera lite annan media än proletären och expo.
Citera
2016-11-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du får länka vad du pratar om här - men Comet PingPong brukar hyra in lokala clowner ibland för barnuppträdanden.

Majestic Ape. Tänker inte ge dig några länkar men du kan googla eller youtubea namnet.

Citat:
Herregud alltså - hur långsökt får det bli?? Skulle Jimmys föräldrar döpt honom till något som man mycket krystat skulle kunna uttolka som en pedofil hänvisning? Har du funderat över ditt eget nick? Syftar det till att du bara låtsas sova för att kunna utnyttja barn när de minst anar det? (Ungefär lika dumt)

Att det är dumt är en åsikt, SnakePlisssken

Kolla på Jimmycomets instagram bild. Är det en slump att hans namn är hyfsat nära det jag nämnde innan och att hans profilbild är en bild på Antinous? Och med detta menar jag inte "Är det en slump" utan frågetecken, utan det är bara något som intresserar mig.

Citat:
Hur kopplar du en random person som har kommenterat på en pizzerias facebook till Podesta och/eller andra politiker? Vad har denna [Jeff Smith] för kopplingar till politiker / eliten / Podestas / Clinton / wikilaeaksmailen?
Jag minns inte riktigt vad som stod i kommentarerna men jag tror att det kanske var killingroom, inte murder vilket jag skrev tidigare.

Citat:
men då kan du väl förklara vad du egentligen menade istället?

Jag menade egentligen ingenting, men om vi ska låtsas att jag menade någonting... Det finns mycket jag vill ha svar på. Det finns mycket att ta lärdom från det som skrivs om Jimmycomet osv. I mina ögon så är denna "lärdom" att om media inte gör sitt jobb så hamnar vi i knasiga situationer.

Är de pedofiler? Ingen vet. Hur korrupta är de? Ingen vet. Vem borde undersöka saken? Media. Gör media detta? Nej. Så vad händer? Folk blir uthängda, dock så har jag ju varit lite involverat i uthängandet då jag skriver om t.ex. Jimmycomet.
Citera
2016-11-15, 20:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Majestic Ape. Tänker inte ge dig några länkar men du kan googla eller youtubea namnet.

Att det är dumt är en åsikt, SnakePlisssken

Kolla på Jimmycomets instagram bild. Är det en slump att hans namn är hyfsat nära det jag nämnde innan och att hans profilbild är en bild på Antinous? Och med detta menar jag inte "Är det en slump" utan frågetecken, utan det är bara något som intresserar mig.
Mitt nick kan av synskadade med läs- och språksvårigheter utläsas som "SnuskePissaren", men det betyder inte att jag har en dragning åt golden showers...

Citat:
Jag minns inte riktigt vad som stod i kommentarerna men jag tror att det kanske var killingroom, inte murder vilket jag skrev tidigare.
Vad skulle det ändra?

Citat:
Jag menade egentligen ingenting, men om vi ska låtsas att jag menade någonting... Det finns mycket jag vill ha svar på. Det finns mycket att ta lärdom från det som skrivs om Jimmycomet osv. I mina ögon så är denna "lärdom" att om media inte gör sitt jobb så hamnar vi i knasiga situationer.

Är de pedofiler? Ingen vet. Hur korrupta är de? Ingen vet. Vem borde undersöka saken? Media. Gör media detta? Nej. Så vad händer? Folk blir uthängda, dock så har jag ju varit lite involverat i uthängandet då jag skriver om t.ex. Jimmycomet.

Det finns ingen anledning att undersöka detta för media eftersom det inte finns någonting annat än extremt långsökta fantasier som pekar på någon som helst pedofilring. Och det finns ju ingenting alls som talar för att Podesta i sånt fall skulle ingå i denna fantasi heller...
Jag är ledsen men jag får helt enkelt inte ut någonting av det du skriver, ingenting som överhuvudtaget pekar på pedofili eller andra olagligheter.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-11-15 kl. 20:23.
Citera
2016-11-15, 22:52
Medlem
Citat:
Det finns ingen anledning att undersöka detta för media eftersom det inte finns någonting annat än extremt långsökta fantasier som pekar på någon som helst pedofilring. Och det finns ju ingenting alls som talar för att Podesta i sånt fall skulle ingå i denna fantasi heller...
Jag är ledsen men jag får helt enkelt inte ut någonting av det du skriver, ingenting som överhuvudtaget pekar på pedofili eller andra olagligheter.

Jag tror man hittar det man letar efter. Du vill inte att de ska vara pedofiler, vilket gör att du inte kan se mönster som tyder på det. Samtidigt så finns de andra som vill se de som pedofiler, så då ser de inget annat än pedofil"mönster". Jag själv vill bara följa ryktena. Det är ju intressant.

Vad är din åsikt om den smak för konst dessa människor har?
Citera
2016-11-15, 23:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror man hittar det man letar efter. Du vill inte att de ska vara pedofiler, vilket gör att du inte kan se mönster som tyder på det. Samtidigt så finns de andra som vill se de som pedofiler, så då ser de inget annat än pedofil"mönster". Jag själv vill bara följa ryktena. Det är ju intressant.
Nej självklart vill jag inte att de ska vara pedofiler - sådana kan aldrig bli för få.. men det är inte orsaken till att jag inte tror de är pedofiler, då räcker det gott med den totala avsaknaden av bevis. Det finns ju faktiskt inte en enda trovärdig indikation på att någon av dem någonsin hållt på med något pedofilt...

Citat:
Vad är din åsikt om den smak för konst dessa människor har?

John Podesta har en tavla på sitt kontor som är rätt makaber men som han gillar eftersom en av de tre männen på bilden liknar honom själv. Tavlan tillhör hans bror Tony - en framgångsrik lobbyist och en ytterst välkänd konstsamlare.
Tony har givetvis mycket blandad konst (allt från "klassiker" som Rauschenberg och Warhol till installationer och modern videokonst av mer performancenatur, som Abramovic och Olafur Eliasson), jag har inga särskilda åsikter om det, jag vet inte jättemycket om vad han har för objekt - men jag småsamlar lite själv (i en helt annan skala och prisklass) och samlingar blir som de blir utifrån många faktorer som kontakter, tillfällen och tillgångar...
Citera
2016-11-17, 03:14
Medlem
dullabos avatar
Antingen så har de sjukaste sammanträffanden uppdagats de senaste veckorna eller så är det sant alltihopa. I början trodde jag det var strunt men efter att det har kommit mer och mer "bevis" eller sammanträffanden så är det nästan svart på vitt att något mysko försiggår.
Citera
2016-11-18, 18:58
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Antingen så har de sjukaste sammanträffanden uppdagats de senaste veckorna eller så är det sant alltihopa. I början trodde jag det var strunt men efter att det har kommit mer och mer "bevis" eller sammanträffanden så är det nästan svart på vitt att något mysko försiggår.
Något försegår helt klart, det mest slående jag sett hittills är detta.
Citera
2016-11-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Något försegår helt klart, det mest slående jag sett hittills är detta.

Det är ju det mest skrämmande i allt detta.
-Att det mediadrev och fullständiga vansinne MOT yttrandefrihet och oss människor som kollektiv triggas av att dessa pedofilskandaler tas till ytan.

Jag tror de allra flesta får känslor av illamående vid bara tanken på att våra politiker i världen knullar små barn och ser människor som kött som kan offras över öppen eld.

Galna konspirationsteorier? -ja, förhoppningsvis.
Citera
2016-11-18, 20:45
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det är ju det mest skrämmande i allt detta.
-Att det mediadrev och fullständiga vansinne MOT yttrandefrihet och oss människor som kollektiv triggas av att dessa pedofilskandaler tas till ytan.

Jag tror de allra flesta får känslor av illamående vid bara tanken på att våra politiker i världen knullar små barn och ser människor som kött som kan offras över öppen eld.

Galna konspirationsteorier? -ja, förhoppningsvis.
Ja personligen är jag förberedd på i princip det värsta, men många är inte det och kommer sig en chock, på chock, på chock, när allt uppdagas.
Tyvärr tror jag inte det är konspirationsteorier.

Hur som helst så ser jag för första ggn på länge en glimt av frihet i dess rätta bemärkelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in